1 Comment

ထုိင္းနဳိင္ငံ၊ဘန္ေကာက္ညီလာခံတြင္ သမုိင္းလိမ္ပညာရွင္က ရုိဟင္ဂ်ာကုိ မၿငင္းနဳိင္ဘဲလက္ခံၿခင္း …

သမုိင္းေရးတဲ့ေန႔

10.3.2013

၂၀၁၃ ခု မတ္လ ၉ ရက္ ထိုင္းႏိုင္ငံ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႔ မဟီေဓာ တကၠသိုလ္မွာ ေခတ္သစ္ ရခိုင္သမိုင္းကို စေရးတဲ့ေန႔လို႔ ခံစားလိုက္ရပါတယ္။ ထိုင္းႏိုင္ငံေရာက္ ရခိုင္အမ်ိဳးသားမ်ားက ကမကထ လုပ္ၿပီး ရခိုင္သမိုင္းကို ေရးႏိုင္ဘို႔ စီစဥ္ခဲ့ပါတယ္။ ရခိုင္အမ်ိဳးသားမ်ား စီစဥ္ခဲ့ေပမယ့္-၊ ရိုဟင္ဂ်ာမ်ားကိုေတာ့ ဖိတ္ၾကားျခင္းမရွိခဲ့ပါ။ ဒါေပမယ့္- ဘန္ေကာက္ကို ကၽြန္ေတာ္ေရာက္ၿပီး- အခမ္းအနားစီစဥ္သူကို ၾကည့္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့မိတ္ေဆြ အရင္းထက္ ပိုၿပီး သံေယာဇဥ္ရွိတဲ့ ကိုေက်ာ္ေသာင္း ဆိုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ေနပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ဖိတ္စာပါ ဖံုးနဲ႔ ဆက္သြယ္လိုက္ပါတယ္။ ကိုေက်ာ္ေသာင္းက အလုပ္မ်ားေနၿပီး ဖံုးမကိုင္ျဖစ္ပါ။- ကိုေဇာ္မင္းထြန္းက ဖံုး ကိုင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ကိုေဌးလြင္ဦး ျဖစ္ေၾကာင္း အခမ္းအနားကို တက္ေရာက္ခ်င္ေၾကာင္း အေၾကာင္းၾကား ခဲ့ပါတယ္။

ကိုေဇာ္မင္းထြန္းတို႔ တုိင္ပင္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ေနာက္ထပ္ ရိုဟင္ဂ်ာ အမ်ိဳးသားေရး လႈပ္ရွားသူ သံုးဦး တက္ ေရာက္ခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။ ဒီပြဲမွာ တစ္ဘက္တစ္ဘက္ ဆက္ဆံေရးတန္႔ေနတဲ့ ရခိုင္နဲ႔ ရိုဟင္ဂ်ာတို႔ ထိပ္တုိက္တိုး မလား၊ သို႔မဟုတ္ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ဆရာေဒါက္တာေအးခ်မ္း ထိပ္တိုက္တိုးမလား- ဆုိၿပီး တက္ေရာက္သူမ်ားရဲ႔ မ်က္ႏွာမ်ား နည္းနည္း အသက္မဲ့ေနခဲ့ပါတယ္။

အေျပာင္းအလဲက ျမန္ဆန္လြန္းလွပါတယ္။ နာရီ၀က္ေလာက္အတြင္းမွာ တစ္ဘက္နဲ႔တစ္ဘက္ ရန္လုိသူေတြ မဟုတ္ဘူး ဆိုတာကို ေႏြးေထြးစြာ

ခံစားမိလာခဲ့တယ္။ တစ္ေယာက္-တစ္ေယာက္ ၿပံဳးျပခ်င္လာၾကတယ္၊ မ်က္ႏွာက ရပ္တန္႔မာေၾကာေနတဲ့ အေရျပာေတြျပား ေျပေလွ်ာ့လာခဲ့ပါတယ္။ အခမ္းအနားမွာ ပထမဆံုး စကား ေျပာသူက ဂ်က္လုိင္ဒါ ဆိုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ၿပီး- သူ႔ဘက္က ပဋိပကၡသေဘာတရားမ်ားကို ေရွာင္ၾကဥ္ေျပာဆိုသြား ခဲ့ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေမးလိုရာမ်ားကို စာေရးၿပီး ေမးခဲ့ရပါတယ္။ ဒုတိယေျမာက္ ပုဂၢိဳလ္ စတီဗင္ ဆိုတဲ့ စေကာ္ လာ တစ္ဦးျဖစ္ၿပီး သူ႔ဘက္ကလည္း ပဋိပကၡ ျဖစ္ေစမယ့္ အရာမ်ားကို ေရွာင္ဖယ္ေျပာဆိုခဲ့ပါတယ္။ သူအလွည့္ ၿပီးေတာ့လည္း ေမးလိုရာမ်ားကို စာေရးေမးခဲ့ရပါတယ္။

ေနာက္ဆံုး စကားေျပာတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကေတာ့ ဆရာေဒါက္တာေအးခ်မ္း ျဖစ္ပါတယ္။ အပြင့္လင္းဆံုးေျပာရရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေတြးထင္ထားသေလာက္ သေဘာထား တင္းမာသူ မဟုတ္ဘဲ-၊ သူသိရာကို သူ႔ဘက္က ပြင့္ပြင့္ လင္းလင္း ၀ုန္း၀ုန္းဒိုင္းဒိုင္းေျပာတတ္သူ ျဖစ္ေၾကာင္း စတင္ခံစားမိပါတယ္-၊ သူသိထားတာ ဆိုေတာ့ ထံုးစံ အတိုင္း “ရိုဟင္ဂ်ာ” ဆိုတာ မရွိဘူးေပါ့၊ “ရိုဟင္ဂ်ာ” ဆိုတဲ့ စကားလံုးကို ၁၉၅၁ ခုေနာက္ပိုင္းမွ မစၥတာ ဂဖားရ္က ဖန္တီးခဲ့တာ ျဖစ္ေၾကာင္း ရွင္းလင္းပါတယ္။ ဆရာစကားေျပာၿပီးတဲ့ အခ်ိန္မွာ ဆရာ့ကို ေမးခြန္းေတြ ေမးပါတယ္-၊ ဒီေမးခြန္းေမးတဲ့ အထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္လည္း ပါ၀င္ခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့ေမးခြန္းမတိုင္မွီ- ရဟန္း တစ္ပါးက ကုလားတန္ျမစ္ ဆိုတာ ဘယ္လို အမည္တြင္လာသလဲ ေမးတဲ့ေမးခြန္းကို – ဆရာက သူဒီသမုိင္းကို မသိေၾကာင္း၊ ကစၥပနဒီ ဆိုတဲ့ အမည္ကိုပဲ သိေၾကာင္း- သူမသိတာကို မသိေၾကာင္း ေျပာဆိုရဲတဲ့ သတၱိကို ေတြ႔ လိုက္ရပါတယ္။ ဒီအခ်ိန္ထိ ကၽြန္ေတာ့ေမးခြန္းကို ေျဖမယ္ မေျဖမယ္ မသိေသးပါ။ သို႔ေသာ္ သူမသိတာကို မသိ ဘူးေျပာရဲတဲ့ သတၱိကို ေတြ႔လိုက္ရလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ဆရာ့ကို ေလးစားမိပါတယ္။ (ဒီတစ္ခ်က္နဲ႔ပဲ ေလးစားမိသြားပါတယ္။)

ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ့ေမးခြန္းကို ဖတ္ပါတယ္။ ေမးခြန္းထဲမွာ ဆရာဟာ သမုိင္းပညာရွင္တစ္ဦးျဖစ္ၿပီး ရခိုင္နယ္မွာ ၁၈၀၀ မတိုင္မွီကတည္းက “ရိုဟင္ဂ်ာ”ဆိုတဲ့ အမည္နာမ ရွိခဲ့တာကို မသိပါသလား။ မသိခဲ့ရင္ “— စာမ်က္ႏွာ၊ စာအုပ္ အမည္ကို ၾကည့္ပါ။”လို႔ ေမးထားတာပါ။ ဆရာက အဲ့ဒီေမးခြန္းကို ဖတ္ၿပီး ကၽြန္ေတာ့ကို စိန္ေခၚထားတဲ့ ကိုေဌးလြင္ဦးပါ- ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ သူ႔ကို မုိက္ကရိုဖံုးေပးလုိက္ပါလို႔-၊ လွမ္းေျပာလိုက္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က လည္း ဆရာ့ကို ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း-၊ ဆရာစာအုပ္ေပါင္းမ်ားစြာကို ဖတ္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္ေပမယ့္ ဒီစာအုပ္ကို မဖတ္မိ ေသးတာ ျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း မိတၱဴကူးသြားတဲ့ စာအုပ္ကို အဆင္သင့္ထုတ္ၿပီး- စာမ်က္ႏွာကို လွန္ေပးလိုက္ပါ တယ္။

ကၽြန္ေတာ္အလြန္အ့ံၾသတဲ့ စကားကို ဆရာ့ဆီက ၾကားလိုက္ရပါတယ္။ အဲ့ဒါက “ရိုဟင္ဂ်ာ” ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ တို႔ ရခိုင္ေတြကို ေခၚတဲ့ အမည္ပါတဲ့။ (ရိုဟင္ဂ်ာ ဆိုတဲ့ ေ၀ါဟာရကို မျငင္းတဲ့ အျပင္- ရခိုင္ေတြကိုပင္ ရိုဟင္ဂ်ာ လို႔ ေခၚေၾကာင္း ဆရာ့ပါးစပ္က လူထုေရွ႔မွာ ေျပာမယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ မထင္ထားပါ။) ကၽြန္ေတာ္က ဆက္လက္ ၿပီး သက္ေသျပပါတယ္။ အဲ့ဒီ ရိုဟင္ဂ်ာ ဆိုတာ ရခိုင္ကို ေခၚတာ မဟုတ္ေၾကာင္း- သူတို႔ရဲ႔ “ရိုဟင္ဂ်ာ” တို႔ရဲ႔ ဘာသာစကားကို ဒီမွာ အတိအက် ေဖၚျပထားေၾကာင္း- ေန၊ လ၊ ကမၻာ တို႔ကို ရိုဟင္ဂ်ာလို႔ ဘယ္လိုေခၚတယ္ ဆိုတာကို ေဖၚျပထားေၾကာင္း ဒီစကားလံုးေတြဟာ ရခိုင္စကားလံုးေတြ မဟုတ္ေၾကာင္း ဆက္တုိက္ ေထာက္ျပ လိုက္ပါတယ္။

ဆရာဂုဏ္ ဆိုတဲ့ စိတ္ျဖစ္ေတာ့ အနည္းငယ္ ခုခံဘို႔ ႀကိဳးစားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေနာက္ဆံုးမွာ ဆရာမျငင္းေတာ့ ဘဲ- ခင္ဗ်ားရဲ႔ Source က Secondary ျဖစ္တယ္၊ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာေနတာက primary ကို ေျပာေနတာ ဆိုၿပီး စကားကို အႏိုင္ယူဘို႔ ႀကိဳးစားပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က ေနာက္တစ္အုပ္ကို ဆက္တိုက္ ထုတ္ၿပီး သက္ေသျပမယ္ လုပ္ေတာ့-၊ ေတာ္ၿပီ ေတာ္ၿပီ-၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အခ်ိန္ေလာက္မွာ မဟုတ္ဘူးဆိုၿပီး ပြဲကို ရပ္လိုက္ပါတယ္။ ဆရာ့ ရဲ႔ မ်က္ႏွာမွာ ဆက္လက္ခုခံ ျငင္းဘို႔ မျပေတာ့ဘဲ-၊ စကားရပ္လုိက္တဲ့ သေဘာကိုပဲ ေတြ႔ရပါတယ္။ တစ္သက္ လံုး ဆရာလုပ္လာခဲ့တဲ့ သေဘာနဲ႔ ဆရာဆိုတဲ့ လွ်ပ္တစ္ျပက္မာနအနည္းငယ္ကလြဲလို႔ အမွန္တစ္ခုကို မ်က္လံုးနဲ႔ ျမင္လိုက္ရတဲ့အခါ ဆက္မျငင္းေတာ့တဲ့ သေဘာကိုလည္း ျမင္လိုက္ရပါတယ္။ ပရိတ္သတ္ထံမွလည္း လက္ခုပ္ သံမ်ားကို ကၽြန္ေတာ္ လံုး၀ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ အႀကီးအက်ယ္ ရလုိက္ပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ ဆရာကိုယ္တိုင္က “ရိုဟင္ဂ်ာ” ဆိုတာကို ဆက္မျငင္းေတာ့ဘဲ- ရိုဟင္ဂ်ာသည္ ရခိုင္ ျဖစ္သလိုပင္ ၀န္ခံလိုေၾကာင္းကို ေတြ႔ရတဲ့ အျပင္-၊ ဘန္ေကာက္ေရာက္ ရခိုင္အမ်ိဳးသားလူငယ္ မ်ားကလည္း အမွန္တရားကို ႀကိဳက္ေၾကာင္း လက္ခုပ္သံမ်ားနဲ႔ သက္ေသျပခဲ့ပါတယ္။

ပရိတ္သတ္ႀကီးက တက္ေရာက္လာတဲ့ ရိုဟင္ဂ်ာမ်ားကိုလည္း ဖက္လည္းတကင္း ညီအစ္ကိုေတြလို ပ်ဴငွာခင္မင္ သြားတာကို ေတြ႔လိုက္ရတယ္။ အသိုင္းအ၀ိုင္းႏွစ္ခု ဆြဲမေစ့လိုက္ရပဲ- ၀ုန္းဒိုင္း ခ်စ္ခင္သြားတဲ့ ျဖစ္ရပ္က သမိုင္း သစ္ကို တစ္ကယ္ေရးလုိက္ျခင္း ျဖစ္သြားပါတယ္။

အခမ္းအနားစီစဥ္ၾကသူမ်ား၊ တက္ေရာက္လာတဲ့ ရဟန္းသံဃာ လူႀကီး လူငယ္မ်ားဟာ – လူသားခ်င္းၾကား တုိင္းရင္းသား ညီေနာင္ခ်င္းၾကား ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးနဲ႔ ခ်စ္ခင္ေရးကို ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္တစ္ႀကီး သက္ေသျပႏိုင္ လိုက္တဲ့ သမိုင္းစစ္စစ္ကို ေရးခဲ့ႏိုင္ပါၿပီ။ ဒီလို အသိုင္းအ၀ိုင္းမ်ိဳး ျမန္မာႏိုင္ငံ အႏွံ႔မွာ ေပၚေပါက္လာဘို႔ပဲ လိုပါ ေတာ့တယ္။

ေဌးလြင္ဦး
ဦးေဆာင္လႈပ္ရွားမႈ တာ၀န္ခံ
ျမန္မာမြတ္ဆလင္ တန္းတူညီမွ် လႈပ္ရွားေဆာင္ရြက္မႈ အဖြဲ႔
အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စု

credit : Facebook
Advertisements

One comment on “ထုိင္းနဳိင္ငံ၊ဘန္ေကာက္ညီလာခံတြင္ သမုိင္းလိမ္ပညာရွင္က ရုိဟင္ဂ်ာကုိ မၿငင္းနဳိင္ဘဲလက္ခံၿခင္း …

  1. command deleted

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: