Leave a comment

ျပည္တြင္းေလေၾကာင္းလံုၿခံဳမႈခရီးသည္ အခိ်ဳ႕ ေမးခြန္း ထုတ္

ရန္ကုန္၊ ေမ-၂၀

ျပည္တြင္း၌ ေလယာဥ္ ခရီးသြားလာမႈ မ်ားျပားလာၿပီး လက္ရိွျဖစ္ေပၚေနေသာ ေလယာဥ္ မေတာ္တဆ ျဖစ္မႈ မ်ားေၾကာင့္ ခရီးသည္မ်ားက အသက္အႏၲရာယ္လံုၿခံဳစိတ္ ခ်ရမႈအေပၚ စိုးရိမ္လ်က္ရိွသည္။

ျပည္တြင္းေလေၾကာင္း ခရီးစဥ္မ်ားတြင္ ေျခာက္လအတြင္း မေတာ္တဆ မႈႏွစ္မႈျဖစ္ခဲ့သည္။

၂၀၁၂ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ၂၅ ရက္တြင္ ဟဲဟုိးေလဆိပ္အနီး၌ အဲပုဂံေလယာဥ္ပ်က္က်ခဲ့ၿပီး လူႏွစ္ဦးေသဆံုးခဲ့သည္။ ေမ ၁၆ ရက္တြင္ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းမွ MA-60 ေလယာဥ္သည္ မုိင္းဆတ္ေလယာဥ္ကြင္းသုိ႔ ဆင္းသက္စဥ္ ဘရိတ္စနစ္ခ်ိဳ႕ယြင္းမႈေၾကာင့္ ေျပးလမ္းေက်ာ္ဆင္းခဲ့၍ လူႏွစ္ဦးဒဏ္ရာရရိွခဲ့သည္။

“အခုဆုိ ေလယာဥ္စီးရမွာ ေၾကာက္တယ္။ MA-60 မျဖစ္ခင္တုန္းက MA- 60 ကို စီးဖုိ႔ ၾကည့္တာနဲ႔ ေၾကာက္တယ္” ဟု ေလယာဥ္ျဖင့္မၾကာခဏခရီးသြားေလ့ရိွေသာ အသက္ ၂၅ ႏွစ္အရြယ္ ကိုေ၀ယံကေျပာသည္။

ျပည္တြင္းရိွ ေလယာဥ္မ်ားစီးပါက အင္ဂ်င္စက္သံၾကား႐ံုျဖင့္ ေၾကာက္ေနၾကၿပီး ျမန္မာ့ေလေၾကာင္း ေလယာဥ္မ်ားက လံုၿခံဳေရးအတြက္ စိတ္ခ်ရမႈမရိွဟု ထင္မွတ္ မိေၾကာင္း ၎ကေျပာသည္။

ျပည္တြင္းရိွေလေၾကာင္းလုိင္းမ်ား လံုၿခံဳစိတ္ခ်မႈရိွေစရန္အတြက္ ေလယာဥ္မ်ား၏ စိတ္ခ်ရမႈ၊ ေလယာဥ္မွဴးမ်ားႏွင့္ေလယာဥ္စက္ ျပင္အင္ဂ်င္နီယာမ်ား၏ ကၽြမ္းက်င္မႈ သည္ အဓိကျဖစ္ေၾကာင္း ေလေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရးၫႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာန၏ ေလယာဥ္မေတာ္တဆ စံုစမ္းေရးၫႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးမ်ိဳးသန္႔ကေျပာသည္။

“ဒီအတြက္က ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကေနၿပီး စစ္ေဆးမႈေတြ လုပ္ရပါတယ္။ အဓိကမေတာ္တဆမႈျဖစ္ရတာက လူရယ္၊ စက္ရယ္၊ ေလေၾကာင္းလမ္းၫႊန္ဆုိတဲ့ မီဒီယာအပုိင္းက တစ္ခုခုခ်ဳိ႕ယြင္းလုိ႔ျဖစ္တာ” ဟု ၎က ေျပာသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံရိွေလဆိပ္မ်ားအေနျဖင့္ အဓိကလုိအပ္ခ်က္မွာ ေလေၾကာင္းလမ္းၫႊန္စက္ကိရိယာမ်ားျဖစ္ၿပီး ေခတ္မီေလေၾကာင္း လမ္းၫႊန္စက္မ်ားတပ္ဆင္ထား သည့္ ကြင္း အား ဆင္းသက္ရာတြင္ ေလယာဥ္မွဴးမ်ားအတြက္ ပိုမုိလြယ္ကူေၾကာင္း ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းမွ ေလယာဥ္မွဴးဦးသန္းေထြးက ေျပာသည္။

ျပည္တြင္းရိွလုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ေနေသာ ေလယာဥ္ကြင္း ၃၂ ကြင္းအနက္ေျမျပင္မွ ေလယာဥ္ႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္ကာ ေလယာဥ္အား မည္သည့္ဦးတည္ခ်က္သုိ႔သြားရမည္၊ မည္သည့္အကြာအေ၀းရိွ ေနသည္တုိ႔ကို သတင္းေပးပို႔ႏုိင္ေသာ VOR/DME, NDB ေလေၾကာင္းလမ္းၫႊန္ကိရိယာတပ္ဆင္ထားေသာကြင္းမွာ ေျခာက္ကြင္းသာရိွ သည္။ ယခုဘ႑ာႏွစ္အတြင္း ေလယာဥ္ဆင္းသက္မႈမ်ားေသာ ပုဂံ၊ ေညာင္ဦး၊ ဟဲဟုိး၊ တာခ်ီလိတ္၊ ျမစ္ႀကီးနားစသည္တုိ႔တြင္ ယင္းစက္ကိရိယာမ်ား အၿပီးသတ္ တပ္ဆင္သြားမည္ဟု ေလေၾကာင္းၫႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာနကသတင္းထုတ္ျပန္ထားသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံသုိ႔လာေရာက္လည္ပတ္ေသာ စပိန္ခရီးသည္ ႏွစ္ဦးက ျမန္မာေလေၾကာင္း၏ ေဖာ္ကာေလယာဥ္စီးရာတြင္ အလြန္ထိတ္လန္႔ခဲ့ဖူးေၾကာင္း ဧည့္လမ္းၫႊန္ အမ်ိဳးသားတစ္ဦးက ေျပာသည္။

“အဲဒီတုန္းက ေဖာ္ကာကေန ျပည္ေတာ္ကြင္းမွာ လူတင္တာလားမသိဘူး။ ကြင္းထဲမွာ ေလယာဥ္ရပ္ထားၿပီး စက္ကႏႈိးထားေတာ့ အထဲမွာ ပူလာတာ။ အဲဒီမွာ ကၽြန္ေတာ့္ ခရီးသည္ ႏွစ္ေယာက္ေတာ္ေတာ္ လန္႔သြားတယ္” ဟု ၎ကေျပာသည္။

“မ်ားေသာအားျဖင့္ ဘာမွသိပ္မေျပာဘူးဗ်။ သူတို႔က ျပည္တြင္းက ေလဆိပ္ေတြမွာ ဆင္းရခက္တဲ့ ေျပးလမ္းတုိတဲ့ ေလဆိပ္ေတြဆင္းတဲ့အခါ ျမန္မာကပၸတိန္ေတြကို ေတာ္ တယ္လို႔ ခ်ီဳးက်ဴးၾကတယ္” ဟု ေတာင္ႀကီးဇုန္မွ ဧည့္လမ္းၫႊန္ကိုရန္ႏုိင္ကေျပာသည္။

ျပည္တြင္း၌ ေလယာဥ္မ်ားျဖင့္ ခရီးသြားရာတြင္ ေလယာဥ္မွဴးမ်ား၏ ကၽြမ္းက်င္မႈအေပၚ သံသယျဖစ္မိသည္ဟုေနျပည္ေတာ္ သုိ႔ေလယာဥ္ျဖင့္ ပံုမွန္သြားေနေသာ ေရွ႕ေနတစ္ဦးကေျပာသည္။

အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာၿမိဳ႕ျပ ေလေၾကာင္းအဖဲြ႕ခ်ဳပ္၏ သတ္မွတ္ခ်က္အရ တဲြဖက္ေလယာဥ္မွဴးတစ္ေယာက္ျဖစ္ရန္အတြက္ နာရီ ၁၅၀၀ပ်ံသန္းမႈအေတြ႕အႀကံဳ ရိွရ မည ္ျဖစ္ၿပီး ျမန္ မာႏုိင္ငံ ၌တဲြဖက္ေလယာဥ္မွဴးတစ္ေယာက္ျဖစ္ရန္အတြက္နာရီ ၂၀၀ သာလုိအပ္ေၾကာင္းျမန္မာ့ေလေၾကာင္း အကယ္ဒမီ ဥကၠ႒ ဦးၾကည္၀င္းကေျပာသည္။

ျပည္တြင္း၌ ေမာင္းႏွင္အသံုးျပဳေသာ ေလယာဥ္မ်ားႏွင့္ ေလယာဥ္မွဴးမ်ားအား ေလေၾကာင္းၫႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာနႏွင့္ ႏုိင္ငံတကာေလေၾကာင္းအဖဲြ႕တုိ႔က စစ္ေဆးမႈမ်ား ပံုမွန္ျပဳ လုပ္ေနၿပီး စိတ္ခ်ရေသာ အေျခအေနရိွမွသာလုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ခြင့္ျပဳေသာေၾကာင့္ စိတ္ခ်ရေၾကာင္း ေလယာဥ္မွဴး ဦးသန္းေထြးကေျပာသည္။

“ေလယာဥ္မေတာ္တဆမႈေတြက ဒီမွာပဲ ျဖစ္တာမဟုတ္ဘူး။ ႏုိင္ငံတကာမွာလည္း အဆင့္ျမင့္ ေလယာဥ္ႀကီးေတြေတာင္မွျဖစ္တာ”ဟု ယင္းကေျပာသည္။

လက္ရိွတြင္ ျပည္တြင္းေလေၾကာင္းလုိင္းခုနစ္လုိင္းမွ ေလယာဥ္ ၃၂ စီးျဖင့္ ေျပးဆဲြေနၿပီး ေအတီအာေဖာ္ကာ၊ အမ္ဘရာ၊ အမ္ေအ ၆၀၊ ဘိခ်္ ၁၉၀၀ ႏွင့္ အဲဘက္စ္ ေလယာဥ္ အမ်ိဳးအစားမ်ားျဖင့္ ပ်ံသန္းလ်က္ရိွေနသည္။

ယင္းေလယာဥ္မ်ားအနက္ ျပင္သစ္ႏိုင္ငံထုတ္ ေအတီအာ အမ်ိဳးအစားအမ်ားဆံုး အသံုးျပဳေနၿပီး တ႐ုတ္၊ ေဟာ္လန္၊ ဘရာဇီးစေသာႏုိင္ငံမ်ားမွ ေလယာဥ္မ်ားျဖစ္ရာ ေလယာဥ္ မ်ားအား သက္တမ္း ၂၅ ႏွစ္ေအာက္ ေလယာဥ္မ်ားကိုသာ အသံုးျပဳေစေၾကာင္း ေလေၾကာင္းၫႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာန၏ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးမ်ိဳးသန္႔ ကဆုိ သည္။

7Day News Journal

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: