Leave a comment

ေျခသလံုးၾကြက္တက္ရျခင္းအေၾကာင္း သိေကာင္း စရာ မ်ား။

လူ ့ခႏၶာကိုယ္မွာ (၁) ထိန္းခ်ဳပ္နို္င္ေသာ ၾကြက္သားႏွင့္ (၂) မထိန္းခ်ဳပ္နိုင္ေသာ ၾကြက္သား ဟူ၍ ၾကြက္သား ႏွစ္မ်ိဳးရွိပါတယ္။ ဥပမာ
ေျခ ႏွင့္ လက္တို ့ မတင္ျခင္း၊ လႈပ္ရွားျခင္း၊ ေကြးျခင္း၊ ေခါက္ျခင္း စသည္တို…
့ျပဳလုပ္ခ်ိန္မွာ သံုးနိုင္သည့္ၾကြက္သားကို ထိန္းခ်ဳပ္နို္င္ေသာၾကြက္သားဟုေခၚဆိုျပီး၊ အေၾကာဆြဲျခင္း   ႏွင့္ ၾကြက္တက္ျခင္း တို ့ျဖစ္ေစနိုင္   ေသာ ၾကြြက္သားကိုေတာ့ မထိန္း ခ်ဳပ္နိုင္ေသာ ၾကြက္သားလို ့ေခၚပါတယ္။
ရုတ္တရက္မထင္မွတ္ဘဲ ၾကြက္သားမ်ားက်ံဳ ့သြားခ်ိန္မွာ ၾကြက္တက္ျခင္း(သို ့မဟုတ္) အေၾကာဆြဲျခင္း တို ့ ျဖစ္ လာရပါတယ္။ ထိုအေၾကာ ဆြဲျခင္း က ၾကြက္သားတစ္ခု(သို့မဟုတ္)ၾကြက္သားအုပ္စုတစ္စုကို ရုတ္တ တရက္ က်ဳံ ့သြားေစတာမ်ိဳးပါ။

ၾကြက္တက္တဲ့အခါ စကၠန္ ့အနည္းငယ္(သို ့မဟုတ္)မိနစ္အနည္းငယ္မွ ယင္းထက္ပို၍လည္းၾကာနိုင္ ပါတယ္။ က်ား၊မ အသက္အရြယ္ အပိုင္းအျခားမေရြး ၾကြက္တက္နိုင္ျပီး၊သက္ၾကီးရြယ္အိုမ်ား အိပ္ေနခ်ိန္မွာ ေသြးလည္ ပတ္မႈေႏွးေကြး သြားတာေၾကာင့္ၾကြက္တက္နိုင္သလို၊ ကိုယ္၀န္ေဆာင္ အမ်ိဳးသမီးမ်ား ကိုယ္၀န္သက္တမ္းဒုတိယသံုးလပတ္ ကာလအတြင္း ကိုယ္အေလးခ်ိန္ပိုလာ တာေၾကာင့္ ေျခ ႏွင့္လက္တို ့မွာၾကြက္တက္ေလ့ရွိပါတယ္။ *ၾကြက္တက္ရေသာ အေၾကာင္းရင္း…

* ေရဓာတ္အနည္းငယ္ဆံုး႐ံႈးမႈနဲ႔ အတူ ဆား (Na) ဓာတ္ ဆံုး႐ံႈးမႈေတြရဲ ့အက်ိဳးဆက္ အျဖစ္   ေျခသလံုးၾကြက္သားေတြ နာက်င္ၿပီး ၾကြက္ တက္တာကို ခံစားလာရပါတယ္။ ပူျပင္းတဲ့ရာသီ မွာလူအမ်ားစုခံစားရေလ့ရွိၿပီး ၾကြက္သားေတြ အျပင္းအထန္လႈပ္ရွား၍ ပင္ပန္းႏြမ္း နယ္ေနတဲ့ အခါ ေရဓာတ္ နဲ႔ ဆားဓာတ္ ဆံုး႐ံႈးမႈမ်ားေလ ၾကြက္တက္တာပိုဆိုးေလပါဘဲ။ ဒါ့ျပင္ အလြန္ခ်မ္းေအး တဲ့   ေဆာင္း ရာသီမွာလည္းေသြးလည္ပတ္မႈေႏွးေကြးသြားတာေၾကာင့္ ၾကြက္တက္ေလ့ရွိပါတယ္။

လႈပ္ရွားမႈမရွိျခင္း၊ ေလ့က်င့္ခန္းမ လုပ္ျခင္း၊ ကိုယ္ဟန္အေနအထား တစ္မ်ိဳးတည္းအခ်ိန္အၾကာၾကီး ရပ္ျခင္း၊ ကုလားထိုင္ေပၚတြင္ အၾကာၾကီးထိုင္ေနျခင္း (သို ့မဟုတ္) ေျခခ်င္းခ်ိတ္၍ အခ်ိန္အၾကာၾကီး ထိုင္ျပီးေနာက္ ရုတ္တရက္ မတ္တပ္ထရပ္ျခင္း၊ျငိမ္သက္စြာ အိပ္စက္ ၿပီးေနာက္ ေျခ ေထာက္ အေၾကာဆန္ ့ျခင္း၊ ခပ္ျပင္းျပင္းေလ့က်င့္ခဏ္းလုပ္ျခင္း၊ ေရကူးျခင္း စသည့္ အေၾကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳးတို ့   ေၾကာင့္ၾကြက္တက္နိုင္သလို၊ ခႏၶာကိုယ္ထဲမွာ ကယ္လ္စီယမ္ (သုိ ့မဟုတ္)ပို္တက္စီယမ္ (သုိ့မဟုတ္) မဂၢနီစီယမ္  ဓာတ္ခ်ိဳ ့ တဲ့ျခင္း၊ ေရဓာတ္ခမ္း ေျခာက္ျခင္း၊ အာရံုေၾကာ(သိုမဟုတ္)ၾကြက္သားမ်ား ဒဏ္ရာရျခင္း၊ ၾကြက္သားမ်ားမွာ ေသြးလည္ပတ္မႈ အားနည္း ၿခင္း၊ေက်ာက္ ကပ္မေကာင္းျခင္း စသည့္ေရာဂါမ်ားေၾကာင့္လည္း ၾကြက္တက္နိုင္ပါတယ္။

ထို့ျပင္ အယ္လဇိုင္းမား(ေခၚ)ဇရာ ၾကိဳေရာဂါကု ေဆး၀ါး၊ ေျခတုန္လက္တုန္(ေခၚ) ပါကင္န္ဆဲန္ေရာဂါကု ေဆး၀ါး၊ ေသြး တိုးေရာဂါ   ေပ်ာက္ေဆး၊ကိုလက္စ ထေရာ ေလွ်ာ့ခ်ေဆး၊ ဆီးေဆး၊ အသည္းေဆးမ်ား၊ ပဋိသေႏၶတားေဆး၊ steroids စတဲ့ပဋိဇီ၀ေဆးမ်ားရဲ ့ေဘးထြက္ ဆိုးက်ိဳးမ်ားက ၾကြက္တက္ျခင္း ကိုျဖစ္ေစနိုင္ပါတယ္။

<< ၾကြက္တက္တဲ့အခါ >>
(၁) ၾကြက္တက္ရင္ လႈပ္ရွားမႈေတြရပ္တန္႔ၿပီး ၾကြက္တက္တဲ့ေျခေထာက္ကိုအနားယူေျဖေလွ်ာ့ေပးပါ။ ဥပမာ မတ္တတ္ရပ္ေနစဥ္ ၾကြက္တက္ပါကဦးစြာထိုင္ခ်ၿပီးေနာက္ ေျခေခ်ာင္း ႏွင့္ ဒူးကို အလိုက္ သင့္ေကြးထားေပးပါ၊ျပီးရင္ ၾကြက္တက္ေနတဲ့ ေျခေထာက္ ၏ ေျခေခ်ာင္းေလးမ်ားကိုလက္ျဖင့္ ကိုင္၍ခ်ိဳးေပးပါ(ေျခေထာက္ဆန္႔တန္းထားေလ၊ ၾကြက္သားတင္းမာေလျဖစ္တာေၾကာင့္ နာက်င္မႈ ပိုလာေစပါမယ္)

< ေနာက္တနည္း > မတ္တတ္ရပ္ေနစဥ္ၾကြက္တက္ပါက နံရံကိုမ်က္ႏွာမူ၍ မတ္တပ္ရပ္ပါ၊ ျပီးရင္   ေျခေထာက္ကိုျဖည္းျဖည္းျခင္း ဆန္ ့ တန္း ၍ ထိုနံရံ ကို ေျခေထာက္ျဖင့္ ကန္ထားပါ။ စကၠန္ ့၂၀   ေလာက္ ကန္ထားျခင္းျဖင့္ ၾကြက္ သားေတြ သူ ့အလိုလိုျပန္က် သြားပါ လိမ့္မယ္။

(၂)
အကယ္၍ ေျခေထာက္ေကြးထားစဥ္မွာ လက္၀ဲဖက္ေျခေထာက္ ၾကြက္တက္ ေနျပီဆိုပါစို ့။
ဦးစြာ လက္ယာ ဖက္ေျခေထာက္ ကို ဆန္ ့တန္း၍၊ ျပႆနာျဖစ္ေနတဲ့ လက္၀ဲဖက္ေျခေထာက္ ကိုရင္ေခါင္းထိ ေရာက္ေအာင္ ဖိကပ္လိုက္ ပါ။ ျပီးရင္ ဖေနာင့္ကို ေျမျပင္ေပၚေထာက္ ၍ေျခေခ်ာင္း   ေလးေတြကိုေတာ့ မိုးေပၚေထာင္ထားေပးပါ။ ၾကြက္သားေတြျပန္ မက်မခ်င္း ဤနည္းအတိုင္း လုပ္ေပးပါ။

(၃) ၾကြက္တက္တဲ့အခါ ဖုထစ္နာက်င္ေနတဲ့ ၾကြက္သားေနရာကိုအသာအယာ ဖ်စ္ညႇစ္ၿပီး   ေျဖေလွ်ာ့ေပးႏိုင္သလို၊ ဓာတ္ဆားရည္နဲ႔ အီလက္ထ႐ိုလိုက္ေဖ်ာ္ရည္ေတြ ေသာက္သံုးေပးပါ။

(၄) ၾကြက္သားေပၚကို ေရေႏြးအိတ္အပူ ဖိကပ္ေပးပါ(သို ့မဟုတ္) ၾကြက္တက္ေနတဲ့ ၾကြက္သား ဖုေပၚကို ေရေႏြးပုလင္းျဖင့္ ေအာက္ ဖက္သို႔ ဆြဲခ်၍ အသာအယာ လွိမ့္ေပးပါ။

(၅) ဆပ္ျပာရည္ ေလာင္းခ်ေပးပါ။ ဆပ္ျပာရည္ရဲ ့တန္ျပန္ဓာတ္ သက္ေရာက္မႈ ေၾကာင့္ ၾကြက္သားေတြ ကို စကၠန္ ့အနည္း ငယ္ အတြင္းမွာပင္ေျပေလ်ာ့သြားေစပါတယ္။ *

(မွတ္ခ်က္။ ၾကြက္တက္ေနခ်ိန္ အႏွိပ္ ခံျခင္းကသက္သာနိုင္တယ္ဆိုေပမယ့္၊ မွားယြင္းေသာနည္းျဖင့္   ႏွိပ္နယ္ပါက ၾကြက္တက္ျခင္းကို ပိုမိုဆိုးရြားသြားေစနိုင္လို ့ သတိျပဳပါ)*

<< ၾကြက္တက္ျခင္းအတြက္ အိမ္တြင္းကုထံုးေလးမ်ား >>

(၁) အေညာင္းမိျခင္းေၾကာင့္ ၾကြက္တက္နိုင္ပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ေျခဆန္ ့လက္ဆန့္ လုပ္ျခင္း၊   ေသြးပူေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ျခင္း၊ အေၾကာေလ်ာ့  ၿခင္း တို ့ျဖင့္ၾကြက္တက္ျခင္းကို ၾကိဳတင္ကာကြယ္ ထားနိုင္ပါတယ္။

(၂) ဆိုဒီယမ္(ေခၚ)ဆားအငံဓာတ္လြန္ကဲစြာ စားသံုးျခင္းက လူကို ေဘးျဖစ္ေစေသာ္လဲ၊ အာရံုခံအဂၤါ အဖြဲ ့အစည္းမ်ားႏွင့္ ၾကြက္သား မ်ား ေကာင္းစြာအလုပ္လုပ္ေစနိုင္ဖို ့ အတြက္ သင့္တင့္ေသာ ဆိုဒီယမ္ပမာဏက မရွိမျဖစ္ေလးပါ။ ဒါေၾကာင့္ မၾကာခဏၾကြက္ တတ္ေလ့ရွိသူမ်ား ႏွင့္ေခြ်းထြက္သန္ သူမ်ားအဖို ့ ဥပမာ အငံဓာတ္ပါရွိေသာ မုန္ ့အငံစားပါ(သုိ႔မဟုတ္)သစ္သီးကို ဆားရည္အနည္းငယ္ စိမ္၍ စားပါ။

(၃) the University of Maryland Medical Center မွ က်န္းမာေရးသုေတသီမ်ား၏ အၾကံျပဳခ်က္အရ၊ အရြယ္ေရာက္ျပီးသူတစ္ဦးရဲ ့ တစ္ေန ့တာ ပိုတက္စီယမ္ဓာတ္ လိုအပ္ခ်က္ ပမာဏမွာ ၄၇၀၀ မီလီဂရမ္ျဖစ္ျပီး၊ ထိုဓာတ္ခ်ိဳ ့တဲ့ျခင္းက ၾကြက္တက္ျခင္း ကို ျဖစ္ေစနိုင္ တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပိုတက္စီယမ္ၾကြယ္၀တဲ့ အစားအစာမ်ားျဖစ္ၾကေသာ ဌက္ေပ်ာသီး၊ဖရဲသီး  ၊ ေရွာက္ သံပုရာ သံပရိုသီးမ်ား၊ ေထာပတ္သီး၊ အာလူး၊ ကန္စြန္းဥ၊ ႏြားႏို့၊ စြံပလြန္သီး၊ တရုပ္ဇီးသီး၊ စပ်စ္သီး၊ စပ်စ္ေျခာက္၊ ေဂၚဖီထုပ္၊ပန္းေဂၚဖီစိမ္း၊ လိေမၼာ္သီး၊ ဂရိတ္ဖရုသီး၊ ေရငံငါး အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ၀က္သား၊သိုးသား တို ့စားေပးပါ။

(၄) the National Institutes of Health မွက်န္းမာေရးသုေတသီမ်ား၏ အၾကံျပဳခ်က္အရ၊ အရြယ္ေရာက္ျပီးသူ တစ္ဦး၏တစ္ေန ့တာကယ္လ္စီယမ္ လိုအပ္ ခ်က္ပမာဏမွာ ၁၀၀၀ မီလီဂရမ္ျဖစ္ျပီး၊ ထို္ဓာတ္ခ်ိဳ ့ တဲ့ပါကၾကြက္သားမ်ား က်ံဳ ့သြားေစနိုင္ပါတယ္ တဲ့။   ႏြားနို ့၁-ဖန္ခြက္မွ ကယ္လ္စီယမ္ ၂၄၄မီလီလီတာ ရရွိနိုင္မွာျဖစ္သလို၊ ကယ္လ္စီယမ္ဓာတ္ၾကြယ္၀တဲ့ အရိုးပါ၀ါးစားလို႔ ရတဲ့ ငါးေသး မ်ား၊ ဒိန္ခ်ဥ္၊ ခ်ိစ္၊ ဗာဒံေစ့၊ သဖန္းသီး၊ ကတြတ္သီး၊အစိမ္းရင့္ေရာင္ ဟင္းသီးဟင္းရြက္တို ့ စားေပးပါ။

(၅) အားနည္းျခင္း၊
ၾကြက္တက္ျခင္း ႏွင့္ ၾကြက္သားမ်ားက်ဳံ ့ျခင္းတို ့ဟာမဂၢနီစီယမ္ဓာတ္အားနည္းတဲ့ လကၡဏာမ်ားျဖစ္ၾက ပါတယ္။ ကိုယ္၀န္ေဆာင္ အမ်ိဳး သမီးေတြမွာ မဂၢနီစီယမ္ဓာတ္လိုအပ္မႈ မ်ားျပားပါတယ္။ ထိုဓာတ္ေတြၾကြယ္၀တဲ့အစိမ္းေရာင္ပဲသီးအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ အေစ့အဆံမ်ား၊   ေကာက္ႏွံ မ်ား၊ ဌက္ေပ်ာသီး   ႏွင့္ကညြတ္ ဟင္းနုနယ္ရြက္ ကိုက္လံတို ့လို အစိမ္းရင့္ေရာင္ ဟင္းသီးဟင္းရြက္တို႔ စားေပးပါ။

(၆) ညဘက္ ၾကြက္တက္ ေလ့ရွိသူမ်ားအဖို ့ quinine ဓာတ္ပါရွိေသာအားျဖည့္ေရကို ေသာက္ပါ (သို ့မဟုတ္) quinine ဓာတ္ပါရွိေသာ Qualaquinေဆးကိုမွီ၀ဲပါ။

(၇) အရက္ေသစာ ေသာက္စားျခင္းက ညအိပ္ေပ်ာ္ေနစဥ္မွာၾကြက္တက္ျခင္းႏွင့္ ဆက္စပ္မႈရွိေနလို ့ သတိျပဳသင့္ပါ တယ္။

(၈) တစ္ေန ့တာလံုးေရေသာက္နဲျခင္းကလည္း ညအိပ္ေပ်ာ္ေနစဥ္မွာ ၾကြက္တက္နိုင္တာေၾကာင့္၊ ေန ့ ဘက္မွာေရမ်ားမ်ားေသာက္ေပး ပါ။

(၉) အိပ္ေပ်ာ္ေနစဥ္ ၾကြက္တက္ေလ့ရွိသူမ်ားက၊ညအိပ္ယာမ၀င္ခင္ ေျခသလံုးၾကြက္သား အေၾကာ မ်ား ကိုေျဖေလ်ာ့ႏွိပ္ နယ္ေပး ထားျခင္းျဖင့္ ၾကြက္မတက္ေအာင္ ၾကိဳတင္ကြယ္ရာေရာက္ပါတယ္။

(၁၀) Primrose oil (ေခၚ)အ၀ါေရာင္ပန္းပြင့္အဆီေတြက   ေသြးေၾကာပိတ္ဆို ့၍ၾကြက္ တက္ျခင္း အတြက္ အသံုး၀င္တာေၾကာင့္ ထိုပန္းပြင့္ျဖင့္ေဖာ္စပ္ ထားတဲ့အ၀ါေရာင္ေဆး အဆီလံုး (Primrose oil) ကို ညအိပ္ယာမ၀င္ခင္ ေသာက္ပါ။

Credit: Pauk Pauk

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: