Leave a comment

အသင့္၊ အလြယ္၊ အျမန္စားေတြရဲ႕ အႏၲရာယ္

image

အသင့္၊ အလြယ္၊ အျမန္စားေတြရဲ႕ အႏၲရာယ္
By ေဒါက္တာသက္ဦး
November 18, 2014

အသင့္စား ေခါက္ဆြဲတခြက္ (ဓာတ္ပုံ – စိုင္းေဇာ္ / ဧရာ၀တီ)

ေခတ္ကေတာ့ အႏွစ္သာရ မေျပာင္းေပမယ့္ ေခတ္ေရစီးေၾကာင္း ကေတာ့ ေျပာင္းလာ ခဲ့တယ္။ လူ႔အခြင့္ အေရးေတြ၊ ဒီမိုကေရစီေတြ ဘယ္ေနမွန္း မသိေပမယ့္ ကမၻာနဲ႔ ရင္ေပါင္တန္း လာႏိုင္တာက အစား အေသာက္ ေတြ ေပါ့။ ဟိုတုန္းက နာမည္ပဲ ၾကားဖူးတာေတြ၊ ရွိမွန္းေတာင္မသိခဲ့ရတဲ့ အစားအေသာက္ေတြ က ျပည္လံုးႏွံ႔ေအာင္ ေနရာယူ လာၾကတယ္။

သူတို႔ဆီမွာ အျမန္စားဆိုတဲ့ အျမန္ရၿပီး လြယ္လြယ္ရလို႔စားတဲ့ အစားအေသာက္ေတြကို ဒီမွာေတာ့ ၿမိဳ႕ႀကီး ေတြမွာ ဆိုင္ႀကီးေတြ တခမ္းတနားနဲ႔ ေဖာက္ကား ေသာက္စားေနၾကသလို၊ လမ္းေဘး ဆိုင္ေလးေတြမွာ အထုပ္ေလးေတြနဲ႔ လည္း အလြယ္တကူ သယ္ယူ သံုးေဆာင္ႏိုင္ၾကၿပီ ေပါ့။ ဘိုလို Fast Food အျမန္စားလို႔ အမည္တပ္ထားတဲ့ အတိုင္း တထိုင္တည္း စားႏိုင္ေအာင္ ျပင္ဆင္ထားၿပီးသား အစားအစာေတြကို အျမန္စားလို႔ ေခၚလိုက္တာပါ။

တကယ္တမ္းက်ေတာ့ အဲဒီ အစားအစာေတြက အာဟာရတန္ဖိုး မည္မည္ရရ၊ ဒါမွမဟုတ္ လံုးဝမရွိဘဲ အဆီနဲ႔ ကယ္လိုရီေတြ အမ်ားႀကီး တက္ေစတယ္ ဆိုတာေတာ့ သုေတသနျပဳမႈေတြက သတ္မွတ္ထား ၾကတာပါ။ ဒီအျမန္စား အစာေတြက အခ်ိန္ကုန္ သက္သာေစတယ္ လို႔ သာမန္ ယူဆႏိုင္ ေပမယ့္ အာဟာရ အတြက္ေတာ့ အက်ိဳးမျပဳပါဘူး။ အဆီ၊ သၾကား၊ ကယ္လိုရီေတြ ပိုမိုပါဝင္ၿပီး အာဟာရတန္ဖိုး နည္းပါးၾက လို႔ပါ။

အေတြ႔ရမ်ားတဲ့ ဆားငန္ငန္ မုန္႔ေတြ၊ ပီေက၊ သၾကားလံုး၊ အခ်ိဳပြဲ၊ ေၾကာ္ထားတဲ့ အစာေတြနဲ႔ အခ်ိဳရည္ ေတြက အဲဒီ အမ်ိဳးအစားေတြထဲ ပါဝင္တာေပါ့။ ေနာက္ထပ္ၿပီး အဲဒီ အသင့္ အျမန္စား အမ်ိဳးအစားထဲမွာ ထည့္သြင္းထားတာ ေတြက မုန္႔အေျခာက္ေတြ၊ ဌာပနာပါတဲ့ မုန္႔ေတြ၊ ဆင္းဒ္ဝစ္ခ်္၊ ဟမ္ဘာဂါ၊ ပီဇာ၊ ၾကက္ကင္ အစရွိတာေတြ ပါပဲ။ အခ်ိဳရည္ မ်ိဳးစံုနဲ႔ မစ္ခ္ရွိတ္ လိုမ်ိဳးေတြလည္း ပါဝင္ေလရဲ႕။

အဲဒီ အစားအေသာက္ေတြရဲ႕ ဆိုးက်ိဳးေတြ အစားအေသာက္ရဲ႕ အရည္အေသြးနဲ႔ မလတ္ဆတ္တာ မ်ိဳးေတြ အေၾကာင္း ေျပာေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ လတ္လတ္ ဆတ္ဆတ္ ခူးဆြတ္ၿပီး ပူပူေႏြးေႏြး ခ်က္ျပဳတ္ ျပင္ဆင္ ထားတဲ့တိုင္ ေဘးထြက္ဆိုးက်ိဳးေတြ ရွိႏိုင္တယ္ ဆိုတာ ေျပာခ်င္တာပါ။

အေသးအမႊားကေန ႀကီးႀကီးမားမား အထိ က်န္းမာေရး ထိခိုက္မႈေတြ ရွိႏိုင္တာပါ။ စားၿပီးၿပီးခ်င္း ျဖစ္တာမ်ိဳး ကေန အခ်ိန္ၾကာလာ မွ ေရာဂါဘယ ေတြ ျဖစ္လာတာ လည္း ရွိေနတာပါ။ အသင့္ျပဳလုပ္ထားတဲ့ အျမန္စား အစာေတြက က်န္းမာေရး အတြက္ အမ်ားႀကီး ထိခိုက္ ေစတဲ့အထဲမွာ အျဖစ္မ်ားတာေတြကို ေျပာျပခ်င္ပါ တယ္။

အဝလြန္ျခင္း

အဝလြန္ျခင္း (Obesity) ဆိုတာက ခႏၶာကိုယ္မွာ အဆီေတြ မ်ားတာကို ဆိုလိုတာပါ။ သာမန္ ကိုယ္အေလး ခ်ိန္ ရွိသင့္တာထက္ ပိုတဲ့ Overweight နဲ႔ေတာင္ မတူပါဘူး။ အျမန္စား အစာေတြက ကယ္လိုရီနဲ႔ သၾကား ဓာတ္ေတြ မ်ားတာမို႔ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ တက္ေစပါ တယ္။ နည္းနည္းစားၿပီး မ်ားမ်ား တက္ေစတာပါ။

ဒီ အစားအေသာက္ေတြ အစားမ်ားတဲ့ သူေတြက ပံုမွန္စားေနက် အေလ့အထ ေတြလည္း ပ်က္လာတတ္ ပါတယ္။ သစ္သီးဝလံ၊ ဟင္းသီး ဟင္းရြက္ေတြ စားဖို႔ပါ ပ်င္းလာတတ္ ပါတယ္။ ပံုမွန္အစာထက္ အျမန္စား ေတြ ပိုစားတဲ့ အေလ့အက်င့္ ျဖစ္လာေလ၊ အဝလြန္ တာ ျဖစ္လာေလပါပဲ။

ႏွလံုးေရာဂါ

အသင့္ျပင္ အျမန္စား အစားအေသာက္ တပတ္မွာ ၄ ႀကိမ္ေလာက္ စားသူေတြမွာ ႏွလံုး ေရာဂါေၾကာင့္ ေသဆံုးႏိုင္တဲ့ ရာခိုင္ႏႈန္းက ၈၀ ရာခိုင္ႏႈန္း အထိ ေတြ႔ရွိခဲ့ၾက ပါတယ္။ ဒါ အလြန္ေၾကာက္စရာ ကိန္းဂဏန္း ပါပဲ။

ဒီလိုျဖစ္ရတာက လည္း အဲဒီ အစားအေသာက္ ေတြမွာ ျပည့္ဝဆီနဲ႔ အသြင္ေျပာင္းဆီေတြ ပမာဏ အမ်ားႀကီး ပါဝင္ေနတာေၾကာင့္ ပါပဲ။ အဲဒီ အဆီေတြက ေသြးေၾကာေတြ ထဲမွာ ခဲၿပီး ပိ္တ္ဆို႔ ေစသလို ကိုလက္စထေရာ အဆီဓာတ္ကိုလည္း ျမင့္တက္ေစ တဲ့ အရာေတြ   ျဖစ္ေနလို႔ ပါပဲ။

အမ်ိဳးအစား ၂ ဆီးခ်ိဳေရာဂါ

အလုပ္ေတြ မ်ားၿပီး ေျပးလႊားေနရသူေတြ အတြက္ေတာ့ အသင့္ျပင္ အျမန္စား အစာေတြက အဆင္ေျပသလို ျဖစ္ေနမွာ ပါ။ ေစ်းခ်ိဳတာ ရွိမယ္၊ ခ်က္ျပဳတ္ရတဲ့ ကရိကထ နည္းမယ္ ေပါ့။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီအစာေတြေၾကာင့္ အသက္ႀကီးရင္ ျဖစ္လာတတ္တဲ့ ဆီးခ်ိဳေရာဂါ အမ်ိဳးအစား နံပါတ္ ၂ ျဖစ္ႏိုင္ေခ် ကလည္း တိုးလာ ပါတယ္။ ဘဝ ေနထိုင္မႈ ပံုစံေၾကာင့္ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ တက္လာတာ၊ အထိုင္မ်ားတဲ့ အလုပ္ေတြ လုပ္ရတာကေန ဒီေရာဂါ ျဖစ္လာ တတ္တာကိုး။ အသင့္ျပင္ အျမန္စားေတြေၾကာင့္ အဝလြန္လာရာကေန ဆီးခ်ိဳေရာဂါဆီ ဦးတည္လာတတ္တာ ပါပဲ။

အစာအိမ္နာ

အစာအိမ္မွာ အနာျဖစ္တဲ့ ေရာဂါက အစာလမ္းေၾကာင္း တေလွ်ာက္မွာ အျဖစ္အမ်ားဆံုး ေရာဂါပါပဲ။ အစာအိမ္မွာ အက္ဆစ္ အခ်ဥ္ဓာတ္ လြန္ကဲၿပီး အရမ္းနာက်င္မႈ ခံစားရတတ္ပါတယ္။ အရင္တုန္းကေတာ့ ဒီေရာဂါရဲ႕ အေၾကာင္းရင္းေတြမွာ စိတ္ဖိစီးမႈ၊ အပူ အစပ္ေတြ စားသံုးတာ၊ အရက္ အလြန္အကြ်ံ ေသာက္သံုး တာေတြေၾကာင့္ လို႔ ယူဆခဲ့ ၾကတာပါ။ အခု ေနာက္ပိုင္းေတာ့ ပီဇာ၊ မုန္႔ အေျခာက္ေတြ နဲ႔ ဆားစိမ္ထားတဲ့ သေရစာေတြလည္း အစာ အိမ္နာ ျဖစ္ေစတဲ့ အေၾကာင္းေတြထဲမွာ ထည့္သြင္း လာၾကပါၿပီ။

မိသားစုဘဝ ထိခိုက္မႈ

အသင့္ လုပ္ၿပီးသား အျမန္စား အစာေတြကို မွီခိုလြန္းတာက မိသားစုေတြ အတူတကြ ဝိုင္းဖြဲ႔ စားေသာက္တဲ့ အေလ့ အထကို ေပ်ာက္ ရွေစပါတယ္။ လမ္းေလွ်

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: