Leave a comment

(Islam) ဥာဏ္စမ္း အေမးမွာ အေျဖ မ်ားေလ့လာ စရာ

ပေဟဠိမ်ားဖတ္ျခင္းျဖင့္ တစ္ဖက္တြင္ ဥာဏ္ရႊင္ေစသလို ေနာက္တစ္ဖက္တြင္ အသိတရားလည္း တိုးေပသည္။ ယခုတင္ဆက္ထားသည့္ ဥာဏ္စမ္းမွာ အစၥလာမ့္ဓမၼသတ္မ်ားမွျဖစ္၍ တတိယတစ္ဖက္ကို တိုး၍ ကုသိုလ္လည္းရေပမည္။ ဤအေၾကာင္းအရာမ်ားကို “ေမာ္လာနာရူဟြလ္လာဟ္ နက္ရွ္ဗန္ဒီ ျပဳစုသည့္ အစၥလာမီပေဟလိယားန္” စာအုပ္မွ ေကာင္းႏိုးရာတို႔ကို ေရြးခ်ယ္၍ ဘာသာျပန္ဆိုထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ သက္ဆိုင္ရာက်မ္းကိုးမ်ားကို ၎စာအုပ္တြင္ ၾကည့္ရွဳႏိုင္ပါသည္။ ပေဟဠိသေဘာကို အထူးျပဳေရးသားထားျခင္းျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အိမာမ္အားလံုး၏ အဆိုမ်ား ပါဝင္ပါသည္။အလ္မုဖီးဒ္၏ စာဖတ္ပရိသတ္တို႔ အသိတိုး ကုသိုလ္တိုးဖို႔ ရည္ရြယ္၍ တင္ဆက္လိုက္ပါသည္။

(၁)။ ပေဟဠိ — ဗိစ္မိလ္လာဟ္ဖတ္ျခင္းသည္ မည္သည့္အခ်ိန္တြင္ ဖရ္ဇ္ျဖစ္သနည္း။
ေျဖ — သားေကာင္ကို ဇဗဟ္ျပဳခ်ိန္ ဗိစ္မိလ္လာဟ္ဖတ္ရန္ ဖရ္ဇ္ျဖစ္ပါသည္။ အစ၊ အဆုံုးဖတ္ရန္ေတာ့ မလိုအပ္ပါ။

(၂)။ ပေဟဠိ — မည္သည့္အခါ ဗိစ္မိလ္လာဟ္ဖတ္ျခင္း စြန္နသ္ျဖစ္သနည္း။
ေျဖ — နမားဇ္အတြင္း စူရဟ္ဖာသိဟဟ္စမဖတ္မီ၊ ဝုဇူ၏ အစ၊ နမားဇ္၏ မည္သည့္ရကအသ္ကိုမဆို စတင္သည့္အခ်ိန္၊ မည္သည့္အလုပ္ကိုမဆို (ဥပမာ စား၊ ေသာက္၊ အိပ္၊ ပစၥည္းကိုင္ျခင္း၊ မျခင္း စသည့္လုပ္ရပ္တိုင္း) စတင္သည့္အခါႏွင့္ ဇနီးေမာင္ႏွံ ေပါင္းသင္းသည့္အခါတို႔တြင္ ဗိစ္မိလ္လဟ္ဆိုျခင္းသည္ စြန္နသ္ျဖစ္ပါသည္။

(၃)။ ပေဟဠိ — ဗိစ္မိလ္လဟ္ဖတ္ရန္ မုစ္သဟဗ္ျဖစ္သည့္အခ်ိန္ကို ေဖာ္ျပပါ။
ေျဖ — ကုရ္အာန္ကို (နမားဇ္၏အျပင္တြင္) သိလာဝသ္လုပ္သည့္အခ်ိန္ စူရဟ္ႏွစ္ခု၏ၾကားတြင္ ဗိစ္မိလ္လဟ္ဖတ္ျခင္းသည္ မုစ္သဟဗ္ျဖစ္ပါသည္။

(၃)။ ပေဟဠိ — မည္သုိ႔ေသာအခါမ်ဳိးတြင္ ဗိစ္မိလ္လဟ္ဖတ္ခြင့္ရွိပါသနည္း။
ေျဖ — ထိုင္ျခင္း၊ ထျခင္း စသည့္ ေလာကီလုပ္ငန္းေဆာင္တာ လုပ္ရပ္မ်ားကို ျပဳခ်ိန္တြင္ ဗိစ္မိလ္လဟ္ဖတ္ခြင့္ရွိပါသည္။

(၄)။ ပေဟဠိ — မည္သုိ႔ေသာအခါမ်ဳိးတြင္ ဗိစ္မိလ္လဟ္ဖတ္လွ်င္ ကုဖ္ရ္ထိုက္ေစသနည္း။
ေျဖ — အရက္ေသာက္သည့္အခ်ိန္၊ ဇိနဟ္ျပဳသည့္အခ်ိန္၊ ခိုးသည့္အခ်ိန္၊ ဖဲရိုက္၊ ေလာင္းကစား (ဟရာမ္အမႈကို က်ဴးလြန္ေနခ်ိန္) တို႔တြင္ ဗိစ္မိလ္လဟ္ဖတ္ျခင္းသည္ ကုဖ္ရ္ထိုက္ေစပါသည္။

(၅)။ ပေဟဠိ — မည္သည့္အခါ ဗိစ္မိလ္လာဟ္ဖတ္ျခင္း ဟရာမ္ျဖစ္ပါသနည္း။
ေျဖ — ဟရာမ္ဟု ယတိျပတ္မိန္႔ထားသည့္ မေကာင္းမႈမ်ားကို က်ဴးလြန္သည့္အခါ၊ ခိုးထားသည့္ပစၥည္းကို သံုးစြဲသည့္အခါ၊ ဟိုင္းဇ္(ရာသီေသြး)ျဖစ္ေနသည့္ဇနီးႏွင့္ ေပါင္းသင္းသည့္အခ်ိန္၊ ေရခ်ဳိးရန္ ဖရ္ဇ္ထိုက္ေနသူက ဗိစ္မိလ္လဟ္ကို သိလာဝသ္၏ နိယသ္ျဖင့္ဖတ္လွ်င္ ထိုသုိ႔ေသာ အခါမ်ားတြင္ ဗိစ္မိလ္လဟ္ရြတ္ဆိုျခင္းသည္ ဟရာမ္ျဖစ္ပါသည္။

(၆)။ ပေဟဠိ — ဗိစ္မိလ္လာဟ္ဖတ္ျခင္း မည္သည့္အခါ မက္ကရူဟ္ျဖစ္သနည္း။
ေျဖ — စူရဟ္အင္န္ဖွာလ္ၿပီးေနာက္ စူရဟ္ဗရာအ္သ္(စူရဟ္ေသာဝ္ဗဟ္)ကို တစ္ဆက္တည္းစဖတ္လွ်င္ ထိုအခ်ိန္ ဗိစ္မိလ္လဟ္ဖတ္ျခင္းသည္ မက္ကရူဟ္ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔အတူ စီးကရက္ ေသာက္သည့္အခါ၊ ေဆးအိုး၊ ေဆးတံ၊ ေကာ္စသည္တို႔ကို ရွဳသည့္အခ်ိန္၊ ၾကက္သြန္နီ၊ ၾကက္သြန္ျဖဴ ၎တို႔ကဲ့သို႔ေသာအရာမ်ားကို စားသည့္အခ်ိန္တြင္ ဗိစ္မိလ္လဟ္ဖတ္ျခင္း မက္ကရူဟ္ျဖစ္ပါသည္။ မသန္႔၍ ညစ္ညမ္းသည့္ေနရာမ်ားတြင္ ဗိစ္မိလ္လဟ္ဖတ္ျခင္းသည္လည္း မက္ကရူဟ္ထိုက္ပါသည္။

(၇)။ ပေဟဠိ — လူတစ္ဦးသည္ ကလိမဟ္မဖတ္ေပ။ သို႔ရာတြင္ ၎သည္ မုစ္လင္မ္ျဖစ္သြားသည္။ မည္သည့္စကားရပ္ေၾကာင့္ မုစ္လင္မ္ျဖစ္ရသနည္း။
ေျဖ — ထိုသူက ဤသို႔ေျပာလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။ ကၽြႏ္ုပ္သည္ မည္သည့္ဘာသာကို စြန္႔၍ အစၥလာမ္ကို လက္ခံလိုက္ပါၿပီ။ သို႔ဆိုလွ်င္ ၎သည္ ကလိမဟ္မဖတ္လွ်င္လည္း မုစ္လင္မ္ျဖစ္သြားေပသည္။

(၈)။ ပေဟဠိ — လူတစ္ဦးသည္ အစၥလာမ္ကို မွန္ကန္ေၾကာင္း ႏႈတ္ျဖင့္လည္း ဝန္ခံသလို စိတ္ျဖင့္လည္း ယံုၾကည္သည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း ၎သည္ ကာဖိရ္ျဖစ္၏။ မည္သို႔ျဖစ္ရသနည္း။
ေျဖ — ထိုသူသည္ စိတ္ျဖင့္ယံုၾကည္ၿပီး ႏႈတ္ျဖင့္ ထြက္ဆိုထားေသာ္လည္း အစၥလာမ္ဘာသာကို မိမိ၏ဘာသာဟု မွတ္ယူျခင္း၊ ဝန္ခံျခင္းမရွိေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ ၎သူသည္ ကာဖိရ္ျဖစ္၏။
ကုဖ္ရ္သည္ အမ်ဳိးအစား ေလးခုရွိေပသည္။
(က) ကုဖ္ေရ အင္(န)ကာရီး၊ အစၥလာမ္၏ မွန္ကန္မႈကို စိတ္ျဖင့္လည္း မယံုၾကည္သလို ႏႈတ္ျဖင့္ ဝန္ခံျခင္းလည္း မရွိေပ။ ဥပမာ ဖိရ္ေအာင္န္။
(ခ) ကုဖ္ေရ ဂ်ဳဟုဒီး၊ အစၥလာမ္၏ မွန္ကန္မႈကို ႏွလံုးသားမွ သိသည္။ သို႔ရာတြင္ ႏႈတ္ျဖင့္ ဝန္ခံျခင္းမရွိေပ။ ဥပမာ ယဟူဒီ၊ ကာဖိရ္။
(ဂ) ကုဖ္ေရ နိဖွာကီး၊ အစၥလာမ္၏ မွန္ကန္မႈကို ႏွလံုးသား (စိတ္) မွ ဝန္ခံထားျခင္းမရွိေပ။ သို႔ရာတြင္ ႏႈတ္ျဖင့္ေတာ့ အစၥလာမ္ကို လက္ခံထားၾကသည္။ ဥပမာ အိုဗိုင္ယိဗ္ေနခလဖ္ကဲ့သို႔ေသာ ကာဖိရ္မ်ား။
(ဃ) ကုဖ္ေရ အိနာဒီး၊ အစၥလာမ္၏ မွန္ကန္မႈကို စိတ္ျဖင့္လည္းလက္ခံသလို၊ ႏႈတ္မွလည္း ဝန္ခံထားသည္။ သို႔ရာတြင္ အစၥလာမ္ဘာသာကို မိမိယံုၾကည္ရမည့္ ဘာသာတရားဟု လက္မခံေပ။ ဥပမာ အဗူသြာလိဗ္ကဲ့သို႔ေသာ ကာဖိရ္မ်ား။

(၉)။ ပေဟဠိ — ကမာၻေပၚရွိ ေျမႀကီးအားလံုးထက္ အျမတ္ဆံုးေျမမွာ မည္သည့္ေျမႀကီးျဖစ္သနည္း။
ေျဖ — ႏွစ္ဌာန၏ဂရုဏာရွင္၊ နဗီအေပါင္းတို႔၏ ေခါင္းေဆာင္၊ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ အခ်စ္ဆံုးတမန္ေတာ္၊ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ နဗီျဖစ္သည့္ မုဟမၼဒ္မုစ္သြဖွား ဆြလ္လလ္လားဟုအလိုင္းဟိဝစလႅမ္၏ ခႏၶာကိုယ္ႏွင့္ ထိစပ္ေနသည့္ ေျမႀကီးသည္ ေျမႀကီးအားလံုးထက္သာမက ကအ္ဗဟ္၊ အရ္ရွ္ႏွင့္ ကုရ္စီတို႔ထက္ပင္ ျမင့္ျမတ္ထူးျမတ္လွေပသည္။ (ဆြလ္လလ္လားဟုအလိုင္းဟိဝစလႅမ္)

(၁ဝ)။ ပေဟဠိ — ေရအားလံုးထက္ အျမတ္ဆံုးေသာေရကို ေဖာ္ျပပါ။
ေျဖ — ျမတ္နဗီ ဆြလ္လလ္လားဟုအလုိင္းဟိဝစလႅမ္၏ လက္ေခ်ာင္းေတာ္မ်ားမွ ထြက္လာသည့္ေရသည္ အျမတ္ဆံုးျဖစ္ပါသည္။

(၁၁)။ ပေဟဠိ — မည္သည့္အေျခအေနတြင္ ဦးေခါင္းဗလာျဖင့္ နမားဇ္ဖတ္ျခင္းသည္ ကုဖ္ရ္ထိုက္သနည္း။
ေျဖ — နမားဇ္ကို ေသးသိမ္ရန္ဟု ရည္ရြယ္၍ ဦးေခါင္းဗလာျဖင့္ နမားဇ္ဖတ္လွ်င္ ကုဖ္ရ္ထိုက္ပါသည္။ နမားဇ္ဟူသည္မွာ ေခါင္းေပၚဦးထုပ္ေဆာင္း၍ ဖတ္ရေလာက္ေအာင္ ဂုဏ္ေပးရန္ မလိုအပ္သည့္အရာဟု စိတ္ထဲရွိသည္။ ထိုရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ေခါင္းဗလာနမားဇ္ဖတ္လွ်င္ ကုဖ္ရ္ထိုက္ပါသည္။

(၁၂)။ ပေဟဠိ — မည္သည့္အေျခအေနတြင္ ဦးေခါင္းဗလာျဖင့္ နမားဇ္ဖတ္ရန္ ဝါဂ်ိဗ္ထိုက္သနည္း။
ေျဖ — အမ်ဳိးသားသည္ အဲဟ္ရာမ္ဝတ္ထားခ်ိန္တြင္ ဦးေခါင္းဗလာျဖင့္ နမားဇ္ဖတ္ရန္ ဝါဂ်ိဗ္ျဖစ္ပါသည္။

(၁၃)။ ပေဟဠိ — ဝုဇူတြင္ ေျခာက္ႀကိမ္ေဆးရသည့္ အစိတ္အပိုင္းကို ေဖာ္ျပပါ။
ေျဖ — လက္ျဖစ္သည္။ ဝုဇူအစတြင္ သံုးႀကိမ္ေဆးျခင္းသည္ စြန္နသ္ျဖစ္ၿပီး လက္တံေတာင္ဆစ္အထိ (တစ္ႀကိမ္ေဆးျခင္း ဖရ္ဇ္ျဖစ္၍) သံုးႀကိမ္ေဆးျခင္း စြန္နသ္ျဖစ္ပါသည္။

(၁၄)။ ပေဟဠိ — ဝုဇူပ်က္မည့္ကိစၥရပ္အတြက္ ရည္ရြယ္သည့္အခါ ဝုဇူျပဳလုပ္ရသူသည္ မည္သူျဖစ္သနည္း။
ေျဖ — မိမိ၏ ဇနီးႏွင့္ တစ္ႀကိမ္ေပါင္းသင္းၿပီးေနာက္ (တစ္ဆက္တည္း) ေနာက္တစ္ႀကိမ္ ေပါင္းသင္းရန္ ဆႏၵျပဳသူျဖစ္၏။ ၎သူအတြက္ ဝုဇူျပဳရန္ မုစ္သဟဗ္ျဖစ္ပါသည္။ (ေပါင္းသင္းျခင္းျဖင့္ ဝုဇူပ်က္၏။ သို႔ရာတြင္ တစ္ႀကိမ္ၿပီးေနာက္ ေနာက္တစ္ႀကိမ္အတြက္ ဆႏၵရွိလွ်င္ ထိုအခါ ဝုဇူျပဳရန္ မုစ္သဟဗ္ျဖစ္ေပသည္။)

(၁၅)။ ပေဟဠိ — အိပ္ေပ်ာ္သည္လည္းမဟုတ္၊ နမားဇ္အတြင္း ဟားတိုက္ရီျခင္းလည္းမဟုတ္၊ ခႏၶာကုိယ္မွ ေသြး၊ ျပည္၊ ေလလည္ျခင္းတို႔လည္း မျဖစ္ဘဲ ဝုဇူပ်က္သြားသည္။ မည္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ ဝုဇူပ်က္ရသနည္း။
ေျဖ — သတိလစ္သြားျခင္း၊ ရူးသြားျခင္းႏွင့္၊ မူးေမ့သြားျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ ဝုဇူပ်က္ရပါသည္။

(၁၆)။ ပေဟဠိ — အရြယ္ေရာက္ၿပီး အသိဥာဏ္ျပည့္စံုသူတစ္ဦးသည္ ရုကူ၊ စဂ်္ဒဟ္ပါသည့္နမားဇ္အတြင္း ဟားတိုက္ရီလိုက္သည္။ ထိုသုိ႔ရီေသာ္လည္း ၎၏ဝုဇူမပ်က္ေပ။ မည္သို႔ေသာသူ ျဖစ္ပါသနည္း။
ေျဖ — ဤသို႔ေသာ သူျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ ကိယားမ္၌ အိပ္ေပ်ာ္ေနသည္။ ထိုသို႔အိပ္ေပ်ာ္ေနရင္း ဟားတိုက္ရီလိုက္လွ်င္ ၎၏ဝုဇူမပ်က္ပါ။

(၁၇)။ ပေဟဠိ — ဂ်ဳႏူဘီ ေရခ်ဳိးရန္ ဖရ္ဇ္ျဖစ္ေနသူတစ္ဦးသည္ မိမိေနထိုင္ရာ ေဒသအတြင္း ရွိေနသည္။ ေရလည္း ရွိေနသည္။ သို႔ရာတြင္ ၎သူ ေရမခ်ဳိးျခင္းေၾကာင့္ အျပစ္မထိုက္ေပ။ မည္သို႔ေသာသူျဖစ္သနည္း။
ေျဖ — ဟိုင္းဇ္လာလိုက္သည့္ ဂ်ဳႏူဘီ အမ်ဳိးသမီးျဖစ္သည္။ (ေရခ်ဳိးရန္ဖရ္ဇ္ထိုက္ေစသည့္ အခ်က္ ပမာ ခင္ပြန္းျဖင့္အတူေနလိုက္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အမ်ဳိးသမီးသည္ ေရခ်ဳိးရန္ ဖရ္ဇ္ျဖစ္ေနသည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ပင္ ဟိုင္းဇ္ဆင္းလာသည္။ သို႔ဆိုလွ်င္ ၎သူမသည္ ဖရ္ဇ္ေရခ်ဳိးမႈမျပဳလွ်င္လည္း အျပစ္မထိုက္ပါ။)

(၁၈)။ ပေဟဠိ — အရာတစ္ခုရွိသည္။ ၎သည္ လူ၏ ခႏၶာကိုယ္မွထြက္သည္ႏွင့္ ဝုဇူပ်က္သြားသည္။ သို႔ရာတြင္ ထိုအရာသည္ မသန္႔မဟုတ္ေပ။
ေျဖ — ေလလည္ျခင္းျဖစ္သည္။ ေလလည္သည္ႏွင့္ ဝုဇူပ်က္သြားသည္။ သို႔ရာတြင္ ထိုေလသည္ မသန္႔မဟုတ္ေပ။ (သေဘာမွာ ေလလည္ျခင္းကို ထိေတြ႕ေနသည့္ အဝတ္အစားသည္ မသန္႔မျဖစ္ပါ။)

(၁၉)။ ပေဟဠိ — မသန္႔သည့္ေရရွိခဲ့ၿပီး မေဆးေၾကာဘဲသန္႔သြားသည့္ အရာသည္ မည္သို႔ေသာအရာပါနည္း။
ေျဖ — ဤသို႔ေသာ ေရတြင္းျဖစ္သည္။ ၎၏ ေရသည္မသန္႔ျဖစ္သြား၏။ ထို႔ေနာက္ သတ္မွတ္ထားသည့္ ပမာအတိုင္း ေရထုတ္ၿပီးသြားသည့္အခါ ေရတြင္း၏ နံရံမ်ားသည္ မေဆးဘဲႏွင့္ သန္႔ေပသည္။ ေနာက္ပံုစံတစ္ခုမွာ ထိုသို႔ မသန္႔သည့္ေရရွိေနသည့္ ေရတြင္းမွ ေရမ်ားသည္ ေျခာက္ေသြ႔သြားသည္။ ထို႔ေနာက္မွ ေရျပန္ရွိလာလွ်င္ ဦးစားေပးသည့္ အဆိုအရ သန္႔သြားေပသည္။

(၂ဝ)။ ပေဟဠိ — မသန္႔သည့္ ပန္းကန္သည္ မေဆးဘဲႏွင့္ သန္႔သြားသည္။ မည္သို႔ေသာ ပန္းကန္ပါနည္း။
ေျဖ — အရက္ထည့္ထားသည့္ ပန္းကန္ျဖစ္သည္။ ထိုအရက္သည္ ရွလကာရည္အျဖစ္သို႔ ေျပာင္းသြားလွ်င္ ယင္းပန္းကန္သည္လည္း သန္႔သြားေပသည္။

(၂၁)။ ပေဟဠိ — ပန္းကန္၏ မသန္႔ျခင္းကို သန္႔သည့္ေရျဖင့္ ေဆးလွ်င္ မသန္႔ေပ။ မေဆးဘဲထားလိုက္လွ်င္ သန္႔သြားသည္။ ဤသည္မွာ မည္သုိ႔ေသာပန္းကန္ ျဖစ္ပါသနည္း။
ေျဖ — ဤသည္မွာ အရက္ထည့္ထားသည့္ ေျမပန္းကန္အသစ္ ျဖစ္၏။ အိမာမ္မုဟမၼဒ္ ရဟ္မသုလ္လာဟိအလိုင္းဟ္ထံတြင္ ထိုသို႔ေသာပန္းကန္ကို ေဆးျခင္းျဖင့္ မည္သည့္အခါမွ သန္႔မည္မဟုတ္ေပ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ေျမပန္းကန္အသစ္ျဖစ္ေနျခင္းေၾကာင့္ ယင္းသည္ မသန္႔ကို စုပ္ယူႏိုင္စြမ္း ရွိေနသည္။ ထိုေျမပန္းကန္အသစ္ထဲမွ အရက္သည္ ရွလကာရည္အျဖစ္သို႔ ေျပာင္းသြားလွ်င္ မေဆးဘဲႏွင့္ သန္႔သြားေပသည္။ (ဝလ္လာဟုအအ္လမ္)

(၂၂)။ ပေဟဠိ — မေဆးဘဲႏွင့္ သန္႔သြားသည့္ အညစ္အေၾကးမ်ဳိးရွိပါသလား။
ေျဖ — ရွိပါသည္။ အရက္သည္ ရွလကာရည္အျဖစ္သို႔ ေျပာင္းသြားလွ်င္၊ အေသေကာင္၏ သားေရကို သားေရနယ္ျခင္း ျပဳလုပ္လိုက္လွ်င္ ထိုအရာတို႔သည္ သန္႔သည့္ပစၥည္း ျဖစ္သြားေပသည္။

(၂၃)။ ပေဟဠိ — လူတစ္ဦးသည္ ဂ်ဳႏူဘီအျဖစ္ႏွင့္ ဗလီအတြင္းသို႔ ဝင္သြားသည္။ ျပန္ထြက္လာသည့္အခါ သန္႔ျပန္သူ ျဖစ္ေနသည္။ မည္သို႔ေသာ သူပါနည္း။
ေျဖ — ဂ်ဳႏုဘီ (ေရခ်ဳိးရန္ ဖရ္ဇ္ျဖစ္ေနသူ) သည္ ဗလီအတြင္းသို႔မဝင္မီ ေရခ်ဳိးလိုက္သည္။ သုိ႔ေသာ္ လည္ေခ်ာင္းအတြင္းသို႔ ေရသြင္းရန္ ေမ့သြားသည္။ ဗလီသို႔ေရာက္သည့္အခါ ေရေသာက္လိုက္သည္။ (ေရေသာက္လိုက္ျခင္းေၾကာင့္ လည္ေခ်ာင္းအတြင္းသို႔ ေရေရာက္သြားသည္။) ထို႔ေၾကာင့္ ဖရ္ဇ္အခ်က္ျပည့္စံုၿပီျဖစ္သျဖင့္ ၎သူသည္ သန္႔သူအျဖစ္ႏွင့္ အျပင္ထြက္လာေပသည္။

(၂၄)။ ပေဟဠိ — မည္သုိ႔ေသာ ေျမႀကီးျဖစ္သနည္း၊ ၎အေပၚတြင္ အခင္းမရွိဘဲ နမားဇ္ဖတ္ပိုင္သည္။ သို႔ရာတြင္ ၎ေျမႀကီးျဖင့္ သယမုမ္မျပဳပိုင္ေပ။
ေျဖ — မသန္႔သည့္ ေျမႀကီးသည္ ေနေရာင္ျခည္၊ သို႔မဟုတ္ ေလတိုက္ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ သန္႔သြားလွ်င္ ၎ေျမအေပၚတြင္ အခင္းမရွိဘဲ နမားဇ္ဖတ္ခြင့္ရွိသည္။ သို႔ရာတြင္ ထိုေျမႀကီးျဖင့္ သယမုမ္မျပဳပိုင္ေပ။

(၂၅)။ ပေဟဠိ — ဂ်ႏၷသ္တြင္မရွိမည့္ အရာေျခာက္မ်ဳိးကို ေဖာ္ျပပါ။
ေျဖ — ဂ်ႏၷသ္တြင္ မရွိမည့္ အရာေျခာက္မ်ဳိးမွာ ၁။ ေသျခင္း၊ ၂။ အိပ္ငိုက္ျခင္း၊ ၃။ မနာလိုဝန္တိုျခင္း၊ ၄။ အညစ္အေၾကး၊ ၅။ အိုမင္းရင့္ေရာ္ျခင္း၊ ၆။ ဒါရီတို႔ ျဖစ္ပါသည္။
—–။—–
အလ္မုဖီးဒ္
ဟီဂ်ရီ ၁၄၃၇/ ရဗီအြတ္စာနီ/ ၅/ ေယာင္မြတ္စဗ္သိ
15.1.2016

ကူးယူေဖာ္ျပသူ
Shine Maung Maung

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: