Leave a comment

ေလယာဥ္ဦးခန္းမွာ ဘာေတြျဖစ္ေနသလဲ

ဒီ႕အတြက္ ေဝယံတိမ္ေပၚမွာ လူမ်ားစြာကိုသယ္ေဆာင္သြားတဲ့ ေလယာဥ္ရဲ႕ Cockpit မွာ ဘာေတြလုပ္ၾကတယ္ ဆုိတာသိရေအာင္ ေလ႕လာထားမိတာေတြက ဒီလိုပါ။

အျပင္ကေနလွမ္းၾကည့္မိရင္ေတာ႕ အနည္းဆံုး ေလယာဥ္မွဴး ( ၂ ) ေယာက္ ရွိပါမယ္။ ကြန္ပ်ဴတာမ်က္ႏွာျပင္ ရွိတယ္။ ကားစီယာတိုင္ တစ္ဝက္စာ ေလယာဥ္စီယာတိုင္လိုမ်ိဳး ရွိမယ္။ ေလယာဥ္ပ်ံတက္ဖို႕ ကားဂီယာထုိးတံလိုမ်ိဳး Throttle Quadrant ရွိတယ္။ ဒါေတြပဲ ကြ်န္ေတာ္တုိ႕ျမင္ႏုိင္တယ္။

9/11 ကမာၻ႕တိုက္ညီေနာင္ အၾကမ္းဖက္ ေလယာဥ္တိုက္ခံရျပီးေနာက္မွာ လံုျခံဳေရး အေၾကာင္းျပခ်က္နဲ႕ ေလယာဥ္ ရဲ႕တည္ေဆာက္ပံုေတြ ေျပာင္းလဲလာခဲ႕တယ္။ ေလယာဥ္ဦးခန္း နဲ႕ ကပ္ေနရာကေန ခရီးသည္ထုိင္ခံုေတြကို ခပ္ေဝးေဝး ေရႊ႕လာၾကသလုိ အနီးကပ္ေလ့လာခြင့္ကိုလည္း ကန္႔သတ္လာၾကတာေတြကေတာ့ သိသာ ထင္ရွားပါတယ္။

ေလယာဥ္မွဴးေတြ ထိန္းခ်ဳပ္ခန္းမွာ စလုပ္တဲ႕ အရာကေတာ႕ တစ္ဦးကိုတစ္ဦး မိတ္ဆက္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ မယံုႏုိင္စရာတစ္ခုက အဓိက ေလေၾကာင္းလုိင္းေတြရဲ႕ ပိုင္းေလာ႕ ( ၁၂ဝဝဝ ) ဟာ သူ႕ကိုကူမယ္႕ လက္ေထာက္ေလယာဥ္မွဴး – Co-Pilot ကို မသိၾကပါဘူး။ ဘယ္လုိစည္းမ်ဥ္း ဥပေဒသေတြရွိရွိ၊ ဘယ္သူနဲ႕ တြဲေမာင္းရ ေမာင္းရ ပိုင္းေလာ႕ေတြဟာ ေလယာဥ္ဦးခန္းဆီ သူတုိ႕ရဲ႕ ကုိယ္ပိုင္ပစၥည္းေတြကို အိပ္အျပည့္ သယ္လာၾကတာေတာ႕ တူညီၾကပါတယ္။

စစခ်င္း ပင္တုိင္ပိုင္းေလာ႕(ၾကီး) က သူလိုခ်င္တဲ႕ေလဖိအား – Atmosphere ကုိ သတ္မွတ္တယ္။ ဒီ႕ေနာက္မွာမွ လက္ေထာက္ေလယာဥ္မွဴးက သူနဲ႔သက္ဆိုင္တဲ့အပိုင္းကေန စတင္ကိုင္တြယ္ရပါတယ္။ ေလယာဥ္ သင္တန္းမွာကတည္းက က်ေရာက္တဲ႕ ပတ္ဝန္းက်င္ေလယာဥ္မွဴးကုိ အကြ်မ္းတဝင္ ဆက္ဆံႏုိင္ေအာင္ သင္တန္းဆင္းခဲ႕ျပီးသူမ်ားပီပီ သူတို႕အတြက္ ဒီကိစၥဟာ အခက္အခဲတစ္ခု မဟုတ္ပါဘူး။ စကားတစ္္ခြန္း ႏွစ္ခြန္းေျပာျပီးရင္ တစ္ေယာက္နဲ႕တစ္ေယာက္ အဆင္သင္႕ လက္တြဲအလုပ္လုပ္လို႕ ရႏုိင္ေလာက္ေအာင္ အားလံုးက ေလ႕က်င္႕ခဲ႕ျပီးသားေတြ ျဖစ္ၾကပါတယ္။

အပိုစကားမေျပာၾကပါဘူး။ ဥပေဒနဲ႕ ထိန္းထားတာ ရွိပါတယ္။ ျမန္မာလို တည့္တည့္ျပန္ရင္ေတာ႕ “ ပုိးမႊားမရွိေသာ ေလယာဥ္ထိန္းခ်ဳပ္ခန္းဥပေဒ – Sterile Cockpit Rule ” ဆိုတာကို လိုက္နာရပါတယ္။ ဒါက ေလေၾကာင္းပို႕ေဆာင္ေရး ဖယ္ဒရယ္ေရးရွင္း – FAA က ထုတ္ထားတာျဖစ္လို႕ အျမင္႕ေပ ( ၁ဝဝဝဝ ) မေက်ာ္မခ်င္း ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ နဲ႕ အလုပ္နဲ႕ မသက္ဆိုင္တဲ႕ စကားေတြ မေျပာရပါ။ အလုပ္ကိစၥဆုိရင္ ရတယ္၊ က်န္တာေတြ လာမေျပာနဲ႕၊ အလုပ္လုပ္ေနတယ္… ေပါ႕ဗ်ာ။

ေလယာဥ္မွဴးတစ္ေယာက္ရဲ႕စိတ္ထဲမွာ ရာသီဥတုအေျခအေန၊ ခရီးစဥ္၊ ခရီးသည္ေတြနဲ႕ သူတို႕ရဲ႕ဝန္စည္ စလယ္အထုတ္ေတြ၊ ေလယာဥ္ေပၚေကြ်းတဲ႕ အစားအေသာက္၊ ခရီးစဥ္တစ္ေလွ်ာက္ စီမံခန္႕ခြဲမယ္႕ ကြန္ပ်ဴတာစစၥတမ္ နဲ႕ ေလယာဥ္ဆီ အျပည့္ျဖည့္ဖို႕ စတဲ႕ အာ႐ံုေတြ မ်ားျပားလွပါတယ္။ အပိုစကားေတြ ေျပာရင္း မေတာ္တဆပ်က္က်မႈေတြ စစ္ေဆးေပၚေပါက္ရာကေန ( ၁၉၈၁ ) ခုႏွစ္မွာ မလိုရင္ စကားမေျပာဖို႕ တားျမစ္ခဲ႕တာ ျဖစ္တယ္။

အဆက္မျပတ္ဝင္ေရာက္လာတဲ႕ သတင္းအခ်က္အလက္ေတြေပၚမူတည္ျပီး ခလုပ္ငယ္ေလးေတြ က အစ ဟန္ခ်က္ညီစြာ လုပ္ေဆာင္ရတဲ႕ ေလယာဥ္ေမာင္းအလုပ္ဟာ လြယ္လြယ္ေလးေတာ႕ မဟုတ္ပါဘူး။ သူတုိ႕ဟာ ေလယာဥ္ရဲ႕ Aircraft Logs မွ အဖြင္႕အပိတ္ ခလုပ္အားလံုး နဲ႕ သေကၤတေတြ ေကာင္းေကာင္း အလုပ္မလုပ္ဆုိတာစစ္ရတယ္။ အဲဒီလိုစစ္ေနတုန္းမွာ အျခားေလယာဥ္မွဴးက ထိန္းခ်ဳပ္ခန္းအျပင္ဖက္ ထြက္စစ္ရပါတယ္။ ရာသီဥတုဆုိးတဲ႕အခါမယ္ ဒီေလယာဥ္ဦးခန္း ေသးေသးေလးဟာ အသက္မ်ားစြာအတြက္ တုိက္ပြဲဝင္မယ္႕ ခံတပ္ငယ္ေလးပဲ မဟုတ္ပါလား..။

ေလေၾကာင္းအင္ဂ်င္နီယာ ပါလာရင္ေတာ႕ သူတုိ႕ရဲ႕စစ္ေဆးစရာစာရင္း Checklist ေတြကုိ ပိုင္းေလာ႕ၾကီးကသာ တာဝန္ခြဲေပးပါတယ္။ ေလယာဥ္ျပင္ပကုိထြက္ျပီး အေရွ႕တစ္ေခါက္က ေမာင္းထားတုန္းက ဆီယုိေနသလား? ပစၥည္းတစ္ခုခု ေလ်ာ႕ေနသလား .. ပ်က္ေနသလား .. ေပ်ာက္ေနသလား? တာယာ နဲ႕ ဘရိတ္အေျခအေန၊ ဆီ ( မ်ိဳးစံု )နဲ႕ ဟုိက္ဒေရာလစ္ဆီအေနအထား၊ ဝင္ေပါက္ ထြက္ေပါက္ နဲ႔ အေရးေပၚ ထြက္ေပါက္ေတြကို တစ္ေယာက္သီးသန္႕ ထြက္စစ္ရပါတယ္။

ျပသနာတစ္ခုခု ေတြ႕ခဲ႕တယ္ဆိုရင္ စက္ျပင္ဆရာကို အျမန္အေၾကာင္းၾကားျပီး သူတို႕ကခြင့္ျပဳရင္ အနည္းဆံုး ကိရိယာစာရင္း – MEL ( Minimum Equipment List ) ဝင္တယ္ဆုိရင္ေတာ႕ မျပင္ဘဲ ေမာင္းခြင္႕ရွိပါတယ္။

ခရီးစဥ္တစ္ေလွ်ာက္လံုးမွာ ပိုင္းေလာ႕ၾကီးက အခရာ ပါ။ ေလယာဥ္ကုန္ခ်ိန္၊ အပူခ်ိန္၊ သြားရမယ္႕ ခရီးအကြာအေဝး နဲ႕ ေလယာဥ္ေျပးလမ္းေတြေပၚ မူတည္ျပီး ေလယာဥ္ဆီ ဘယ္ေလာက္ထည့္ ဆိုတာကုိ ဆံုးျဖတ္ပါတယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ ေလယာဥ္ေပၚကို ခရီးသည္ေတြလည္း တက္ျပီးျပီမုိ႕ ေလယာဥ္မယ္ေတြက အစားအေသာက္ေတြ စီစဥ္ရင္း ရွိလာတဲ႕ ျပသနာေတြကို ေလယာဥ္မွဴးကို တင္ျပရပါတယ္။ ဘာျပသနာမွ မရွိရင္လည္း သူတို႕ဟာ ေလယာဥ္ ထိပ္ပုိင္းကေန ခရီးသည္ေတြကို ႏႈတ္ဆက္ရင္း ေနာက္ပိုင္းကို ျပန္သြားၾကပါတယ္။

“ Checklist, checklist, checklist ” စစ္ပါ၊ စစ္ပါ၊ စစ္ပါ ဒီစာေၾကာင္းက ေလယာဥ္ေမာင္းသူေတြကုိ အျမဲတေစသတိေပးတဲ႕ စကားပါ။ ေလယာဥ္ကိုဆြဲဖို႕ Pushback မလုပ္ခင္ ဆြဲကား – Tug ကိုေမာင္းတဲ႕ ဒရုိင္ဘာနဲ႕ ေလယာဥ္မွဴးတုိ႕ စကားေကာင္းေကာင္း ေျပာရပါတယ္။ ဒါမွာသာ အေလးခ်ိန္ ေပါင္ ( ၃ဝဝဝဝဝ ) ေလာက္ေလးတဲ႕ေလယာဥ္ကို မထိမခိုက္ ေျပးလမ္းေပၚဆြဲယူသြားႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေလယာဥ္ေရွ႕က အခ်က္ျပအရာရွိက “ ရွင္းျပီ ” ဆိုေတာ႕မွ မသြားရတဲ႕လမ္း၊ ဘားတုိင္ေတြ၊ အတားအဆီးေတြ နဲ႕ ေဘးမွာရပ္ထားတဲ႕ ေလယာဥ္ေတြကုိ ေရွာင္ရွားျပီး ေလယာဥ္ဟာ စတင္ေရြ႕လ်ားပါတယ္။

ေလယာဥ္ကိုဆြဲသြားတာနဲ႕ စက္စႏွဳိးပါျပီ။ ဆီေစ်းၾကီးေတာ့ ေလေၾကာင္းလုိင္းေတြက အင္ဂ်င္ ( ၁ ) လံုးပဲ ႏိႈးခုိင္းၾက တယ္။ ကြ်မ္းက်င္ရာ အလိမၼာဆိုသလို ခရီးသည္ေတြရဲ႕ ေလယာဥ္ေပၚ လ်ွပ္စစ္မီးအသံုးျပဳမႈ နဲ႕ သက္ေတာင္႕သက္သာ ရွိမႈေတြကို အင္ဂ်င္တစ္ဖက္ထဲဖြင္႕ျပီး ထိန္းထားႏိုင္တာက ပိုင္းေလာ႕ၾကီးေတြရဲ႕ အေတြ႕အၾကံဳ ရင့္က်က္မႈအေပၚ မူတည္ပါတယ္။ ေလယာဥ္ဟာ ဆြဲကားကေနျဖဳတ္ျပီး တစ္ျဖည္းျဖည္းလွိမ္႕ – Taxiing လုပ္လာတယ္ဆိုရင္ပဲ အခန္းက်ဥ္းက်ဥ္းေလးက ေလယာဥ္မွဴး ( ၂ ) ေယာက္ဟာ ျပင္ပေဝဟင္နဲ႕ ရင္ဆုိင္ဖို႕ ျပင္ဆင္ရပါေတာ႕တယ္။

“ အာ႐ံုစိုက္ထားပါ၊ စစ္ပါ၊ ထပ္စစ္ပါ … အာ႐ံုအျပည့္ စုိက္ထားပါ၊ စစ္ပါ၊ ထပ္စစ္ပါ ” ဒါဟာ ေျပးလမ္း တစ္ေလွ်ာက္ ေနာက္ထပ္ အင္ဂ်င္တစ္လံုးဖြင္႕ဖို႕ အေကာင္းဆံုးအခ်ိန္ကို ရွာေနတုန္း သူတို႕ရဲ႕ေခါင္းထဲမွာ အလုိလုိ ၾကားေနရတဲ႕ အသံေတြပါ။ ႏွင္းက်တဲ႕ေဒသက ေလယာဥ္ေတြဆုိ မတက္ခင္ ႏွင္း/ေရခဲရွင္းတဲ႕ Deice Pad စက္ေတြနား ျဖတ္ရတဲ႕အခါ အထဲကေလယာဥ္မွဴးေတြက Checklist ကုိ ( ၂ ) ခါ စစ္ျပီးေနပါျပီ။

ေလယာဥ္ဆင္းတာထက္စာရင္ ေျပးလမ္းကေန တက္သြားရတာက ပိုအႏၱရာယ္မ်ားတယ္လို႕ သိရပါတယ္။ ကြ်မ္းက်င္တဲ႕ ေလယာဥ္မွဴးေတြေၾကာင္႕ အမ်ားအားျဖင္႕ ျပႆနာမရွိၾကေပမယ္႕ ခပ္ရွားရွား ဒုကၡေလးေတြေတာ႕ ရွိတတ္ပါတယ္။ အေၾကာင္းရင္းက .. ဒီလို ပ်ံမတက္္ခင္မွာ ေလယာဥ္ဟာ သူ႕ရဲ႕ အေလးခ်ိန္အစီးဆံုး အခ်ိန္ကုိ   ေရာက္ေနပါတယ္။ အင္ဂ်င္ နဲ႕ တစ္ျခားစက္ အစိတ္အပိုင္းေတြ အခ်ိန္မေရြး ျပဳတ္ထြက္လာႏိုင္တယ္။ ဒီကာလ အပိုင္းအျခားေလးမွာ ေလယာဥ္တစ္္စီးရဲ႕ ( ကုန္လုနီးပါး ) အစြမ္းေဆာင္ႏုိင္ဆံုးပါဝါ နဲ႕ သင္ၾကား တတ္ေျမာက္ ထားတဲ႕ ေလယာဥ္မွဴးတုိ႕ရဲ႕ Training တုိ႕ထက္ တန္ဖိုးရွိတာ မရွိေတာ႕ပါဘူး။

ေလထဲေရာက္သြားတဲ႕ ေလယာဥ္စီးခရီးသည္ေတြဟာ ေလယာဥ္အရွိန္ မ်ားလာတာနဲ႕ တစ္ဆက္တည္း ဆင္းသက္ ဂီယာၾကီး – Landing Gear သိမ္းတဲ႕အသံကုိ ၾကားရမယ္။ ေလယာဥ္ဘီးေတြ သိမ္းျပီး ေဘး တံခါးပိတ္သံေတြ ၾကားရပါလိမ္႕မယ္။ 10000 AGL – 10,000 feet Above Ground Level ေပ ( ၁ဝဝဝဝ ) ေက်ာ္တဲ႕အခါက် မွ ေလယာဥ္ကိုယ္ထည္လူးလွိမ္႕မႈ – Turbulence မရွိရင္ ( မလူးရင္ ) ေလယာဥ္မွဴးေတြ ကုိယ္႕ထိုင္္ခံုကေန ထခ်င္ရင္ ထလို႕ရပါျပီ။ ေလယာဥ္မွဴးေတြကုိ အဲဒီအခ်ိန္က်မွ ေအာင္႕ထားတဲ႕ အလုပ္ေတြကို ျပန္လုပ္ခြင္႕ရတဲ႕ လူသားေတြ အျဖစ္ ျပန္ျမင္ရမွာပါ။ ဒီေတာ႕မွ Sterile Cockpit Rule လည္း လြတ္သြားျပီမုိ႕ အခ်င္းခ်င္း စကားစျမည္ စေျပာရင္း ရွည္လ်ားတဲ႕ ေမာင္းႏွင္ခ်ိန္ေတြကို ေက်ာ္ျဖတ္ၾကပါတယ္။

ေမာင္းႏွင္စဥ္တစ္ေလွ်ာက္မွာ စကားေျပာနားၾကပ္ နဲ႕ ေျမျပင္ထိန္းခ်ဳပ္တာဝါတုိင္ – ATC ( Air Traffic Control ) ေတြကုိ မျပတ္ေျပာဆုိ ဆက္သြယ္ေနရပါတယ္။ လႈပ္ရွားမႈျဖစ္စဥ္ အားလံုးကုိ ၾကည့္ – Monitor ေနရျပီး ေလာင္စာဆီဘက္ညီမႈ – Balancing Fuel ကုိ ေလ႕လာေနရပါတယ္။ ေလစီးေၾကာင္းအလိုက္ ပုိသက္သာမယ့္ လမ္းေၾကာင္းေျပာင္းေမာင္းႏွင္မႈကုိ လုပ္ေဆာင္ဖို႕လည္း အျမဲရွာေဖြေနရပါတယ္။

အလုိအေလ်ာက္ေမာင္းစံနစ္ – Autopilot ဖြင္႕ျပီး ေလေၾကာင္းလမ္းျပစံနစ္ – Navigating System တုိ႕ကို ခ်ိတ္ဆက္ျပီးတဲ႕အခါ ေလယာဥ္မွဴးေတြရဲ႕အလုပ္ဟာ တက္ၾကြပါဝင္ လႈပ္ရွားေနရာကေန သက္ေတာင့္ သက္သာ   ေစာင့္ၾကည့္အေနအထားကို ေျပာင္းလဲယူၾကပါတယ္။

မဆင္းသက္ခင္ နာရီဝက္အလိုမွာ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြ ျပန္စၾကတယ္။ ေရာက္ရွိမယ့္ ေလဆိပ္ရဲ႕ ရာသီဥတုအရ သင္႕ေတာ္ တဲ႕ ေျပးလမ္းကို ေရြးရတယ္။ ေပ ( ၁၈ဝဝဝ ) အျမင္႕မွာ အပိုမီးေတြ အကုန္ဖြင့္ျပီး ေျမျပင္ထိန္းခ်ဳပ္စခန္း နဲ႕ အဆက္အသြယ္ လုပ္ပါတယ္။ ေလယာဥ္မွဴးေတြကုိ ရာသီဥတုအေျခအေန၊ အျမင္႕ေပ နဲ႕ ျမန္ႏႈန္းေတြ အေၾကာင္း   ေျမျပင္က အဆက္မျပတ္ ေမးျမန္းပါတယ္။ တစ္ကယ္လုိ႕ ရာသီဥတုဆုိးဝါးရင္ လႊဲေမာင္းႏွင္ရမယ္႕ လမ္းေၾကာင္းေတြကုိ ခ်ိတ္ဆက္ေပးပါတယ္။

ဒါေၾကာင္႕မုိ႕ ဆင္းခါနီး ရာသီဥတုဆိုးတဲ႕အခါ ေလယာဥ္တစ္ျခမ္းေစာင္းသြားတာဟာ ရာသီဥတုသက္သာ တဲ႕ ေလလိႈင္းလမ္းေၾကာင္းကုိ ေျပာင္းသြားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ဆက္တည္း ဂီယာၾကီးခ်ိန္းသံလို အသံက်ယ္ၾကီးၾကားရမွာျဖစ္ျပီး ကြင္းတစ္ပတ္ ပတ္ေမာင္းဖို႕ အဆင္သင္႕ျပင္ထားတဲ႕ အေနအထားကို လုပ္ေဆာင္ရပါတယ္။ ဒီလိုျဖစ္ေစဖို႕ အေၾကာင္းရင္းခံ အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖစ္ႏိုင္ျပီး ကြင္းတစ္ပတ္ေမာင္းဖို႔ မေမာင္းဖို႔ ကို ေျမျပင္တာဝါက ဆံုးျဖတ္ပါတယ္။

ေလယာဥ္ဆင္းရေတာ႕မယ္ဆုိတာ သိတဲ႕အခ်ိန္ ခရီးသည္ေတြပါမက ေလယာဥ္ေမာင္/မယ္ေတြ နဲ႕ ေလယာဥ္မွဴးေတြ အတြက္ပါ ေပ်ာ္ရႊင္စရာပါ။ စိတ္စုစည္းမႈအရွိဆံုး အခ်ိန္လို႔လည္း ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ ပံုမွန္ေလတိုက္ႏႈန္း နဲ႔ ဆင္းပံုဆင္းနည္း – Glide Slope တို႕က စိမ္ေခၚမႈေတြျဖစ္သလို အမွားမခံတဲ႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြက ေစာင္႕ၾကိဳေနတတ္ပါတယ္။ ပိုင္းေလာ႕ၾကီးတစ္ေယာက္ရဲ႕အရည္အခ်င္းက ေလယာဥ္တစ္စင္းလံုးေပၚမွာ သက္ေရာက္တယ္ ဆုိေပမယ္႕လည္း အဆင္းမေတာ္တစ္လွမ္းဆိုသလို ဒီေနရာက အကဲျဖတ္ရမယ္႕ အေတာ္ဆံုး ကုိယ္ရည္ကုိယ္ေသြး ျဖစ္ပါတယ္။   ေကာင္းေကာင္း ဆင္းႏုိင္ဖို႕ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြက သပ္ရပ္ဖို႕လုိသလို အစီအစဥ္ အတြက္ အခ်က္ေကာင္းဖို႔ အေရးၾကီးလွပါတယ္။

တစ္ခ်ိဳ႕ေသာ ေလယာဥ္သစ္ေတြမွာ ေအာ္တုိဆင္းဖို႕ Setting ေတြပါဝင္လာသလို တစ္ခ်ိဳ႕မ်ားဆိုရင္ အလိုအေလ်ာက္ ခလုပ္ႏွိပ္ျပီး ဆင္းတာေတြ ရွိပါတယ္။ ေလယာဥ္အမ်ားစုမွာ ေလယာဥ္မွဴးက ေဂြကိုင္ဆင္းၾကတုန္းပါ။

စိတ္ခ်ရျပီဆုိရင္ ေလယာဥ္မွဴးဟာ ေနာက္ခရီးစဥ္ (ဒါမွမဟုတ္) ေနာက္ေလယာဥ္မွဴးအုပ္စုအတြက္ စက္ယႏၱရားေတြကုိ After Landing Checklist နဲ႕ ျပန္စစ္ရပါတယ္။ လုပ္ခဲ႕သမ်ွ ျပင္ဆင္ထိန္းသိမ္းမႈ မွတ္တမ္းေတြကို Logbook ထဲမွာ ေရးထားျပီး ေနာက္အဖြဲ႕ကိုလႊဲဖို႕ ျပင္ဆင္ရတယ္။ လူေတြမွာ လူ႕ျပသနာရွိသလို ေလယာဥ္ေတြမွာလည္း အပ်က္ မွတ္တမ္း ရွိတယ္။ ဒါက ေလယာဥ္သမုိင္းအတြက္ မ်ားစြာ အေထာက္အကူ ျဖစ္ေစပါတယ္။

ပထမေလယာဥ္မွဴးေၾကာင္႕ အဆင္းမလွခဲ႕ရင္ ေလွခါးထိပ္အဆင္းမွာ ဒုတိယေလယာဥ္မွဴးက ခရီးသည္ေတြကုိ   ႏႈတ္ဆက္ပါတယ္။ တစ္ကယ္လို႕ ဒုတိယေလယာဥ္မွဴးဆင္းတာ သပ္ရပ္လွပခဲ႕ရင္ ပထမေလယာဥ္မွဴး ကုိယ္တိုင္ႏႈတ္ဆက္ တာ ထူးျခားမွတ္သားရပါတယ္။ အခုေလာက္ဆိုရင္ေပ ( ၁ဝဝဝဝ ) ေက်ာ္လို႕ “ ဒင္ ” ဆုိတဲ႕ အသံၾကားရတဲ့ေနာက္မွာ ေလယာဥ္မွဴးေတြ ဘာလုပ္ေနသလဲဆိုတာ သိေလာက္ျပီေပါ႔ေနာ္။

ေနာက္ခန္းမွာစီးတဲ႕ ခရီးသည္အဖို႕ ေလယာဥ္ဦးခန္းကုိ ျမင္သာျမင္ေနရတယ္ .. ဘာျဖစ္လို႕ ျဖစ္ေနမွန္းမသိတဲ႕ဘဝက ေၾကာက္မယ္ဆုိလည္း လြယ္လြယ္ေလးပါပဲ။ ဒါေၾကာင္႕ ေလယာဥ္စီးတဲ႕အခါ စိတ္္ထဲမွာ ေတာင္ေတြး ေျမာက္ေတြး ေလွ်ာက္ေတြးမေနဘဲ စိတ္ကုိရွင္းရွင္း ထားေစခ်င္တယ္။

“ ေလယာဥ္မွဴးေတြဟာ အၾကိမ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေလ့က်င့္ထားသလို သူတို႔ရဲ႕ ကြ်မ္းက်င္မႈအျမင့္ဆံုး အသက္ေမြး ဝမ္းေက်ာင္း မႈ နဲ႔ ဘဝကို ပံုအပ္ထားသူမ်ား ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင္႕မုိ႕ သူတို႕တတ္ႏိုင္တဲ႕ စြမ္းအင္အကုန္ထုတ္သံုးျပီး ခရီးသည္ေတြ ေဘးကင္းလံုျခံဳေအာင္ ပို႕ေဆာင္ ကာကြယ္ေပးမယ္႕သူေတြျဖစ္တယ္ ” ဆုိတဲ႕ တစ္ခြန္းကိုသာ စိတ္ထဲျမဲျမဲထားေစခ်င္ပါတယ္။

ေဆာင္းပါးရွင္ ကုိညီညီ (ေတာင္ႀကီး)
ရည္ညႊန္းကိုးကား : Business Insider

“ ေလယာဥ္ဦးခန္းမွာဘာေတြျဖစ္ေနသလဲ ” စာမူသည္ ၂ဝ၁၅ ၊ ဂ်ဴလိႈင္လထုတ္ Real Lives Real Stories မဂၢဇင္း၊ အတြဲ ( ၂၇ )၊ စာမ်က္ႏွာ ( ၁၁၂ ) တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိသည္။

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: