Leave a comment

ဆရာႀကီးဦရာဇတ္​အ​ေၾကာင္​း

image

ဆရာႀကီးဦးရာဇတ္ ပုံ

“ဆရာႀကီးဦးရာဇတ္ အေၾကာင္း” စာအုပ္ကို သူ႔တပည့္ (၂၈) ဦးတို႔က ေျပာျပထားသည္။ အသက္အငယ္ဆုံး တပည့္ပင္လွ်င္ ခုဆိုရင္ အသက္ ၈၀ ေက်ာ္ေနၾကၿပီ။ တပည့္ေတြ ကလည္း ပညာေရးဘက္၊ စစ္ဘက္၊ နယ္ဘက္၊ စီးပြားေရးဘက္ စသည္တို႔၌ ကိုယ့္နယ္၊ ကိုယ့္ေလာကတြင္  “ဒိတ္ဒိတ္ႀကဲ” ေတြခ်ည္းပါပဲ ဟု ဆိုေလာက္သူမ်ား ျဖစ္ၾကပါေပသည္။ ကေလာင္က်င့္သား ရေနသူ ေလးငါးေယာက္မွ အပ အခ်ဳိ့မွာ ဤစာေလးတစ္ပုဒ္ကို အေတာ္ႀကီးကို ႀကိဳးစားပမ္းစား ေရးယူၾကဟန္ တူပါတယ္။ တစ္ေယာက္က ဆိုလွ်င္ စာဖတ္ရန္လည္း ဝါသနာမပါ၊ ေရးရန္လည္း ဝါသနာမပါ၊ ကိုယ့္ဆရာအေၾကာင္း မို႔သာ ႀကိဳးစားေရးလိုက္ ရပါသည္ဟု ခပ္ေျပာင္ေျပာင္ပင္ ဝန္ခံထားသည္။ သို႔ပါလ်က္ႏွင့္ပင္ သူ႔စာကို သုံးေခါက္ေလာက္ ထပ္ၿပီး ဖတ္မိပါသည္။ အေၾကာင္းအရာ အခ်က္အလက္ကိုယ္က ေကာင္းေနျပန္ေတာ့ ဆြဲအားကလည္း ေကာင္းေနျပန္ေတာ့ သည္သာ။

◑◑◑

ဆရာႀကီးဦးရာဇတ္ ကို ကြၽန္ေတာ္တို႔က အာဇာနည္မ်ား ဓာတ္ပုံထဲမွာသာ ျမင္းဖူးၾကသည္။ အေနာက္တိုင္း ဝတ္စုံႏွင့္ ထိုဓာတ္ပုံက လြဲၿပီး အျခားတစ္ပုံတေလကိုမွ် မွတ္မွန္သားသား မျမင္စဖူး။

အာဇာနည္ဓာတ္ပုံကို ငယ္စဥ္က ၾကည့္ၿပီး “ဟာ ကုလားႀကီးတစ္ေယာက္ပါပဲ” ဟု ကြၽန္ေတာ္ ထင္လိုက္မိသည္က ဘာဟုတ္ေသးလဲ၊ သူ႔တပည့္ အရင္းေခါက္ေခါက္ႀကီး (ဦး)ေအာင္ၾကည္၏ “တေစ့တေစာင္း၊ ဆရာႀကီးအေၾကာင္း” ကို ဖတ္လိုက္ရေတာ့ ရယ္မိသည္။ သူ႔ေဆာင္းပါးကို စဖြင့္လိုက္သည့္ ေခါင္းစီးက “ႀကိမ္လုံးကိုင္ေသာ ကုလားႀကီး” တဲ့။ သူ႔သ႐ုပ္ေဖာ္ေသာ စာပိုဒ္ကို ထုတ္ျပလိုက္ပါရေစ။

✏ ✏ ✏
   ( ေက်ာင္းသားမ်ားေနာက္ ) မ လွမ္း မ ကမ္း မွ လိုက္ ပါ လာ သူ က ေတာ့ ႐ွပ္ အ က်ႌ အ ျဖဴ၊ ထား ဝယ္ စိမ္း ေရာင္ လုံ ခ်ည္၊ အယ္လ္ ပါ ကား ကုတ္ အ က်ႌ အ နက္ ကို ဝတ္ ဆင္ ထား သည့္ ကု လား ႀကီး တစ္ ဦး ျဖစ္ သည္။ လက္ တစ ္ဖက္ က မယ ္႐ွင္ ေဆး ေပါ့ လိပ့္ အ တုတ္ ၾကီး ကို လက္ ၾကား ညႇပ္ ၍ က်န္ တစ္ ဖက္ က ႀကိမ္ လုံး ကိုင္ ထား ပါ သည္။ ေဘး ဘီ ေက်ာင္း သာ၊ ေက်ာင္း သူ မ်ား ထ ံမွ သိ ရ သည္ က ထို ၾကိမ္ လုံး ႏွင့္ ကု လား ႀကီး သည္ ကြၽန္ ေတာ္ တို႔ ၏ ေက်ာင္း အုပ္ ဆ ရာ ႀကီး၊ အ မည္ မွာ မစၥတာရာဇတ္ ဟူ ၍။
႐ုတ္ တ ရက္ ေတာ့ အ မ်ဳိး သား ေက်ာင္း ၏ ဆ ရာ ႀကီး မွာ ျမန္ မာ မ ဟုတ္၊ ကု လား ႀကီး ျဖစ္ သည္ ကို သိ ရ ၍ ဘ ဝင္ မ က် ခ်င္ ပါ။ သ ူငယ္ တန္း ေက်ာင္း သား ေလ ဦး ေႏွာက္ ျဖင့္ စဥ္း စား ၾကံ ဆ ၍ မ ရ ပါ။ သို႔ ေသာ္ လည္း တစ္ ခု ခု ၌ ေတာ္ ၍ သာ အ မ်ဳိး သား ေက်ာင္း ဆ ရာ ႀကီး ျဖစ္ လာ ရ သည္ ဟု ေတြး မိ ပါ သည္။ ေစာ ေစာ က တင္ ျပ ခ့ဲ သည္ ဘု ရား ႐ွစ ္ခိုး ဝတ္ မ တက္ ရန္ စ ေန ေထာင္ ရိွ အိမ ္သာ ထဲ ၌ ပုန္း ေ႐ွာင္ ေန ေသာ ေက်ာင္း သား ႀကီး မ်ား အား မ ရြံ မ ႐ွာ အိမ္ သာ ထဲ သို႔္ လိုက္ လံ ဖမ္း ဆီး ၿပီး ႀကိမ္ လုံး ႏွင့္ ေဆာ္ လႊတ္ ေသာ ဆ ရာ ႀကီး ၏ နိ စၥ ဓူ ဝ တာ ဝန္ ၾကီး တစ္ ရပ္ ကို ထမ္း ေဆာင္ ေန သည္ကုိ ျမင္ ရ သည့္ အ ခါ ကု လား ျဖ စ္ ေ ပ မ ယ့္ ဗု ဒၶ ဘု ရား ကို ၾက ည္ ညိဳ သား ပဲ ဟု ဆ ရာ ႀကီး ကို ကု လား အ ျဖစ္ မ ျမင္ ေတာ့ ဘဲ ဘာ သာ တ ရား ကိုင္း ႐ိႈင္း သူ အ ျဖစ္ ၾက ည္ ညိဳ လာ မိ ပါ သည္။

◑◑◑

အထက္ပါစာပိုဒ္ေလာက္ႏွင့္ပင္ ဆရာႀကီး၏ စိတ္ေနသေဘာထားကို မွန္းဆႏိုင္ေလာက္ပါၿပီ။

ဆရာႀကီး၏ မိဘမ်ားမွာ မစၥတာေအရာမန္ႏွင့္ ေဒၚၿငိမ္းလွ တို႔ျဖစ္သည္။ ဖခင္က မြတ္ဆလင္ ျဖစ္ေသာ္လည္း မိခင္က ဗုဒၶဘာသာ ျဖစ္သည္ျပင္ ဆရာႀကီးကိုယ္တိုင္က ပါဠိဘာသာကို အျမတ္တႏိုးသင္ယူ၊ သင္ေပး လုပ္ခ့ဲရေသာေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာကို ေလးစား ကိုင္း႐ိႈင္း ေနသည္ဟု သိႏိုင္ပါသည္။ မႏၱေလးလို ၿမိဳ႕ႀကီးတြင္ ႀကီးျပင္းခ့ဲရေသာေၾကာင့္ ျမန္မာမႈ၊ ျမန္မာယဥ္ေက်းမႈကိုလည္း ႐ိုးစြဲသားစြဲ ခ်စ္ခင္ ေနဟန္ ရိွပါသည္။ ဦးေစာလွ (အေ႐ွ႕တိုင္းႏို႔ဆီ) ၏ ေဆာင္းပါးတစ္ေနရာကို ဖတ္လိုက္ရ ေသာအခါ အ့ံအားပင္ သင့္သြားမိပါသည္။ သူ႔စာက…

✏ ✏ ✏

   ဆ ရာ ႀကီး သည္ အ တု အ ေယာင္ ကို အ လြန္ စက္ ဆုပ္ သူ တစ္ ဦး ျဖစ္ ပါ သည္။ ေဇ ရ ဘာ ဒီ ကု လား မ်ား ကို အ လြန္ မ ႏွစ္ ၿမိဳ႕ သည့္ အ ေလ်ာက္ ကြၽန္ ေတာ္ တို႔ တ ပည့္ ေတြ အ ေျပာ အ ဆို အ သုံး အ ႏႈန္း ဌာန္ က ႐ိုဏ္း မ က် လွ်င္…
“မင္းတို႔က ေဇဆန္လိုက္တာကြာ” ဟူ ၍ အ ျမဲ အ ေျပာ ခံ ရ ပါ သည္။

………….

ဒီစာကို ဖတ္လိုက္ၿပီးေတာ့ စာဖတ္သူ မည္သို႔ ခံစားရသနည္း။ ကြၽန္ေတာ္သည္ ဆရာႀကီး ဦးရာဇတ္ကို အာဇာနည္ႀကီး အျဖစ္ လည္းေကာင္း၊ အမ်ဳိးသားေက်ာင္းဆရာႀကီး အျဖစ္လည္းေကာင္း ၾကည္ညိဳခ့ဲသည္မွာ အမွန္ ျဖစ္ပါသည္။ ဤစာအုပ္ကို ဖတ္လိုက္ရ ေသာအခါ မ်ဳိးခ်စ္ပုဂၢိဳလ္ႀကီးအျဖစ္ ၾကည္ညိဳျခင္း အသစ္ ျဖစ္ရျပန္ပါသည္။

ဆရာႀကီး ဘဝကိုလည္း ၾကည့္ပါဦး။ တကၠသိုလ္ ပညာသင္ေနရင္း ဘီေအ အထက္တန္း (ေနာက္ဆုံးႏွစ္) ေရာက္ေတာ့ ၁၉၂၀ ျပည့္ အမ်ဳိးသားသပိတ္ႀကီး ေပၚလာခ့ဲရာ သပိတ္ေမွာက္ၿပီး ေက်ာင္းျပန္မတက္ေတာ့ဘဲ မႏၱေလးဗဟို အမ်ဳိးသား အထက္တန္းေက်ာင္း (ေန႐ွင္နယ္ေက်ာင္း) ႀကီးကို ထူေထာင္ခ့ဲသည္။

အဲသည္ ေက်ာင္းမွာ သူ ဘာေတြလုပ္ခ့ဲသလဲ။
နယ္ခ်ဲ့လက္ေအာက္ ကြၽန္ေခတ္မွာ သူ ဘာေတြလုပ္ခ့ဲသလဲ။

” သူမ်ားေက်ာင္းက အိုင္စီအက္စ္ တစ္ေယာက္ ထြက္ရင္ ငါ့ေက်ာင္းက ၿဗိတိသွ်အစိုးအရကို ပုန္ကန္မယ့္ သူပုန္ဆယ္ေယာက္ ထြက္ရမယ္ ” ဟူေသာ ေႂကြးေၾကာ္သံႏွင့္ပင္ အလုံးစုံကို ရိပ္မိေလာက္ပါသည္။ သူလုပ္ခ့ဲတာေတြ၊ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူတို႔၏ ရင္ႏွလုံးတြင္ သြင္းေပးခ့ဲတာေတြကလည္း မ်ားလွပါတယ္။ ေက်ာင္းသားေတြ စစ္စိတ္၊ စစ္ေသြး ကိုယ္ခံရေအာင္ “ရဲတပ္” ဖြဲ႔ေပးခ့ဲသည္။ ရဲဗိုလ္ႀကီးဝတ္စုံႏွင့္ ခ့ံညား တင့္တယ္႐ိုေသဖြယ္ ေကာင္းလွေသာ ဆရာႀကီး၏ ႐ုပ္သြင္ကို တပည့္မ်ားက တခမ္းတနား ေဖာ္ျပၾကသည္။

အဂၤလိပ္ကို ဆန႔္က်င္ေသာ္လည္း အဂၤလိပ္စာကို အထူးအေလးေပးၿပီး သင္ၾကားေပးသည္။ အမ်ဳိးသားေက်ာင္း ျဖစ္ပါလ်က္ႏွင့္ပင္ ငါးတန္းအထက္ ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေက်ာင္ထဲ၌ ျမန္မာလိုေျပာလွ်င္ ႀကိမ္ႏွင့္ေဆာ္သည္။ ဆရာႀကီး စဥ္းစားပုံမွာ ျပတ္သားလွသည္။

ေက်ာင္းေျမက မက်ယ္ဝန္း။ အားကစားကြင္း လုပ္ေလာက္ေအာင္ ေျမမရိွ။ သည္ေတာ့ လက္ေဝွ့ကို အားေပးသည္။ သူ႔ လက္ေဝွ့ေက်ာ္မ်ားမွာ ကမာၻတစ္ခြင္သို႔ပင္ လွည့္လည္၍ လက္သီးစြမ္းျပခ့ဲသည္။ နည္းနည္းေနာေနာ ေအာင္ျမင္မႈ မဟုတ္ေပ။

စည္းကမ္းကို အျပတ္ကိုင္သည္။ ေန႐ွင္နယ္ေက်ာင္းကို မလိုတမာရိွသူတို႔က စည္းမ့ဲ၊ ကမ္းမ့ဲ “ေနခ်င္တိုင္းေက်ာင္း” ဟု အေျပာခံရမည္ကို ေသမေလာက္ စိုးရိမ္သည္။ ထိုေၾကာင့္ စည္းကမ္းကို ႏႈတ္ႏွင့္လည္း ပ့ဲျပင္သည္။ ႀကိမ္ႏွင့္လည္း ကြပ္ညႇပ္သည္။

အေရးအႀကီးတကာ့အႀကီးဆုံး ရည္မွန္းခ်က္က ပညာတက္ မ်ဳိးခ်စ္လူငယ္မ်ား ေမြးထုတ္ေပး လိုက္ရန္ ျဖစ္သည္ဟု ဆိုရပါမည္။ မႏၱေလး ဗဟိုအမ်ဳိးသားေက်ာင္းႀကီး၏ ရည္မွန္းခ်က္ ေအာင္ျမင္ေၾကာင္းကို သမိုင္းက သက္ေသထူသြားခ့ဲပါၿပီ။

ဤစာအုပ္ပါအေၾကာင္းအရာမ်ားမွ ကြၽန္ေတာ္စိတ္ဝင္စားမိေသာ အေၾကာင္းအရာေလးႏွစ္ကြက္၊ သုံးကြက္ကိုေတာ့ ထုတ္ျပခ်င္ပါေသးသည္။

◑◑◑

#_ဦးေမာင္ေမာင္ျမရဲ႕အ့ံခ်ီးဖြယ္ရာ_တို႔ဆရာ_

ဦးေမာင္ေမာင္ျမက သူ႔အေၾကာင္းကို ေရးသည္မဟုတ္။ “ခ်စ္ထြန္း” ဆိုေသာ မူလတန္း ေက်ာင္းသားကေလး တစ္ေယာက္ အေၾကာင္းကို ေရးထားျခင္း ျဖစ္သည္။ တစ္ေန႔တြင္ ခ်စ္ထြန္း၏ မိဘမ်ားကိုယ္တိုင္ သူတို႔သားငယ္ကို ေက်ာင္းလိုက္ပို႔ရင္း ဆရာႀကီးအား ခ်စ္ထြန္း ေက်ာင္းေျပးလြန္းေသာေၾကာင့္ ဆုံးမေပးပါရန္ တိုင္ၾကားသည္။ ဆရာႀကီးက ခ်စ္ထြန္းအား အတန္အသင့္ ဆုံးမၿပီး “ေနာက္ကို ေက်ာင္းမေျပးႏွင့္၊ ေက်ာင္းေျပးခ်င္လွ်င္ ငါ့ကို လာေျပာ” ဟု မွာလိုက္သည္။ ခ်စ္ထြန္း ေက်ာင္းကို မွန္မွန္တက္သည္။ သို႔ေသာ္ သီတင္းႏွစ္ပတ္ေလာက္ ရိွေတာ့ မေနႏိုင္ေတာ့၊ ေက်ာင္းေျပးခ်င္လာသည္။ သို႔ေသာ္ ဆရာႀကီး၏ အမွာစကားကို သတိရေသာေၾကာင့္ မေၾကာက္မလန္႔ ဆရာႀကီး႐ုံးခန္းသို႔ ဝင္သြားသည္။ ဆရာႀကီးက “ဘာလာလုပ္သလဲ” ဟု ေမးလိုက္ေတာ့ “ေက်ာင္းေျပးခ်င္လို္႔” ဟုပင္ ေျပာလိုက္သည္။

ဆရာႀကီးဦးရာဇတ္ ဘာလုပ္သည္ထင္းသနည္း။

” ေအး…ဒါျဖင့္ မင္းစာအုပ္ေတြ သြားယူေခ်” ဟု ခိုင္းလိုက္ၿပီး ေပါင္းထုပ္ႀကီးႏွင့္ ပန္ခ်ာပီ ကုလားေတြ ေမာင္းေလ့ရိွသည့္ ‘ရထားလုံး’ တစ္စီးကို ေခၚလိုက္သည္။ ထိုေနာက္ ခ်စ္ထြန္းကို တက္ေစလ်က္ မေဝးလွသည့္ သူ႔ေနအိမ္ကို တိုက္႐ိုက္မေမာင္းေစဘဲ လွည့္ပတ္ၿပီး ေမာင္းသြားေစရန္ လမ္းၫႊန္ေပး လိုက္သည့္ျပင္ ရထားခ သုံးပဲကို ခ်စ္ထြန္း ေ႐ွ႕မွာပင္ ရထားသမားအား ေပးလိုက္သည္။ ခ်စ္ထြန္းက ေပ်ာ္တျပံဳးျပံဳး ပါသြားသည္။ အိမ္ျပန္အေရာက္ ရထားေပၚက ဆင္းလိုက္ေတာ့ လူႀကီးေတြက အ့ံအားေတြသင့္လို႔။

ေနာက္တစ္ေန႔မွာေတာ့ ခ်စ္ထြန္းေလးက စိတ္အားထက္သန္စြာ ေက်ာင္းျပန္တက္တယ္။ သို႔ေသာ္ ႏွစ္ပတ္ေလာက္ ရိွျပန္ေတာ့ ေက်ာင္းေျပးခ်င္လာျပန္တယ္။ ထိုေၾကာင့္ ဆရာႀကီးဆီ ေရာက္သြားျပန္သည္။ ေက်ာင္းေျပးခ်င္ေၾကာင္း ေျပာလိုက္ေတာ့ ဆရာႀကီးက ပ်ာပ်ာသလဲထၿပီး ကုတ္အက်ႌအိတ္၊ ေဘာင္ဘီအိတ္ေတြထဲ ႏိႈက္၊ ဟိုႏိႈက္၊ ဒီႏိႈက္၊ လက္ကိုင္ပဝါကို ထုတ္၊ စကၠဴစေတြ ထြက္လာ၊ ေနာက္ဆုံး ပိုက္ဆံက တစ္မူး(ႏွစ္ပဲ) သာ ရိွသည္။ ၿပီးမွ “ခ်စ္ထြန္းရယ္..မင္းျမင္တဲ့အတိုင္းပဲ ရထားခက သုံးပဲ ေပးရတာ၊ ငါ့မွာ တစ္မူးပဲ ရိွတယ္၊ ဒီေတာ့ ေက်ာင္းမေျပးပါနဲ႔ဦးကြာ၊ ဒီေန႔ေတာ့ ေက်ာင္းျပန္တက္လိုက္ပါဦး” ဟု မ်က္ႏွာငယ္ကေလးနဲ႔ ေျပာလိုက္ေတာ့ ခ်စ္ထြန္းကပင္ သူ႔ကို သနားသြား လိုက္မိေသးသည္။

သည္လိုႏွင့္ ေက်ာင္းျပန္တက္ရာ တစ္လေလာက္ရိွလာျပန္ေတာ့ ေက်ာင္းေျပးခ်င္လာျပန္သည္ႏွင့္ ေ႐ွးနည္းတိုင္း ဆရာႀကီးဆီသို႔ သြားသည္။ ဆရာႀကီးက ရိွသမွ် အိတ္ေတြကို ႏိႈက္ၿပီး ထုတ္လိုက္ေတာ့ တစ္ပဲသာ ထြက္လာသည္။ “ခ်စ္ထြန္းရယ္..ေစာေစာက လက္ဖက္ရည္ေသာက္၊ မုန္႔စားနဲ႔ ပိုက္ဆံက ကုန္သြားလို႔ပါကြယ္၊ ေက်ာင္းျပန္တက္ လိုက္ပါဦး” မ်က္ႏွာငယ္ေလးႏွင့္ ေခ်ာ့ေျပာလိုက္ေတာ့ ခ်စ္ထြန္းမွာ သူ႔ဆရာႀကီးကို သနားၿပီး ေက်ာင္းျပန္ တက္သည္။ ဤသို႔အားျဖင့္ ေက်ာင္းျမဲေသာ စံျပေက်ာင္းသားေလး တစ္ေယာက္ ျဖစ္လာသည္။

ထို ခ်စ္ထြန္းဆို႔သည့္ ေကာင္းေပါက္စကေလး သည္ ေနာင္တစ္ခါတြင္ ႏိုင္ငံသိလက္ေဝွ ့ေက်ာ္ “ခ်စ္အုန္း”၊ ေနာက္တစ္ဆင့္ တိုင္းအားကားမႈး “ဦးတင္ထြဋ္” ျဖစ္လာခ့ဲပါသည္။

ဆရာႀကီးဦးရာဇတ္ မ်က္ႏွာငယ္ေလးႏွင့္ ေခ်ာ့ေမာ့ေနပုံကို ျမင္ေယာင္မိရင္း သူ၏ ရင္တြင္းက အာစရိယဂုေဏာကိုလည္း ခံစားၾကည္မိပါသည္။

◑◑◑

( ၾကံေတာ (ဦး)ဝင္းထြန္း၏ ဆရာႀကီးကို မေတြ႔ဝ့ံသူ )
——————————————————————

သူ႔နာမည္ရင္းက ေမာင္ၫြန္႔၊ စဥ့္ကိုင္သား ျဖစ္သည္၍ စဥ့္ကိုင္ေမာင္ၫြန္႔ဟု လူသိမ်ားသည္။ ေနာင္အခါ မႏၱေလးၿမိဳ႕တြင္ “ဝင္းထြန္း” ပြဲ႐ုံကို ဖြင့္ေသာေၾကာင့္ “ဦးဝင္းထြန္း” ဟု တြင္လာျခင္း ျဖစ္သည္။ “ၾကံေတာ” ဆိုသည္ကေတာ့ ဆရာႀကီးက ေပးလိုက္ေသာ နာမည္ ျဖစ္သည္။

ဦးဝင္းထြန္း ငယ္စဥ္က ခပ္ေပေပ၊ ခပ္ရြပ္ရြပ္ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ့ေဆာင္းပါးကို ဖတ္ၾကည့္ လိုက္လွ်င္ သိသာပါသည္။ သူ႔မိခင္ ဗဟိုအမ်ဳိးသားေက်ာင္းကို သံေယာဇဥ္ႀကီးပုံ၊ ဆရာႀကီးဦးရာဇတ္အေပၚ ခ်စ္ခင္ ႐ုိေသပုံမွာလည္း ေပၚလြင္လွပါသည္။
တစ္ခါေသာ္ ေမာင္ၫြန္႔က အိမ္မွ ေငြသုံးရာခိုးလာၿပီး ခ်ာလီထြန္းအုန္း ေခၚ ခ်စ္ေဆြ (ဝန္ႀကီးဦးရာဇတ္၏ အပါေတာ္ျမဲ) ႏွင့္ ရန္ကုန္သို႔ ေရလမ္းမွ ထြက္ေျပးၾကသည္။ ရန္ကုန္ေရာက္၊ စီအိုင္ဒီကဖမ္း၊ အေစာင့္ႏွင့္ မႏၱေလးျပန္ပို႔ ရဲစခန္းက ဆရာႀကီးထံ အေၾကာင္းၾကား၊ ေက်ာင္းျပန္ေရာက္၊ ဘာေၾကာင့္မွန္းမသိဘူး ထိုအခ်ိန္ကစ၍ ကြၽန္ေတာ့္ကို နာမည္”ေမာင္ၫြန္႔” ဟု မေခၚေတာ့ဘဲ “ၾကံေတာ” ဟု ေခၚပါေတာ့သည္” ဟု ဦးဝင္းထြန္းက ေရးသားထားပါသည္။ ရန္ကုန္ကို ေျပးၾကသည္ဆိုေတာ့ ၾကံေတာသုသာန္ ေရာက္ခ်င္တဲ့ေကာင္ ဟု တင္စားၿပီး ေခၚလိုက္ျခင္း ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ပါလိမ့္မည္။

ဂ်ပန္ေခတ္ေရာက္ေတာ့ ဆရာႀကီးမွာ မင္းကြန္းဘက္သို႔ စစ္ေျပးေနသည္။ ဝင္ေငြကလည္း မရိွေတာ့၊ ရိွတာကေလးကို ထိုင္စားေနရသည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ဆရာႀကီးထံ ဦးဝင္းထြန္း ေရာက္သြားလိုက္ေတာ့ ဆရာႀကီးက “ေဟ့ေကာင္ ၾကံေတာ၊ ငါ့မွာ ထိုင္စားႀကီး ျဖစ္ေနတယ္၊ ဘယ္ေလာက္ ၾကာေအာင္ ဒီမွာေနရမလဲ မသိဘူး၊ တစ္ေန႔က ေရႊဘိုဆန္စက္ပိုင္သားေတြ ေရာက္လာၾကၿပီး ကန္ေတာ့တယ္၊ လိုတာေျပာပါ၊ ေထာက္ပ့ံ ပါမယ္လို႔လည္း ေျပာတယ္၊ ငါ သူမ်ား အေထာက္အပ့ံကို မလိုခ်င္ဘူး၊ မင္းျပန္၊ ေငြ႐ွာၿပီး ငါဆီပို႔ေပးဦး” ဟု ေျပာသည္။ သူတို႔ ဆရာတပည့္ႏွစ္ဦး ဆက္ဆံေရးကို မွန္းဆ မိေလာက္ပါၿပီ။ ဦးဝင္းထြန္းကလည္း ႐ွာပါသည္။ ရပါသည္။ သို႔ေသာ္ သူက ေျမေအာက္ ေတာ္လွန္ေရးတြင္ ပါဝင္ေနရသူမို႔ ႐ုတ္တရက္ တာဝန္တစ္ခုကို ေပးသည့္ႏွင့္ ရက္ အနည္းငယ္ ၾကာသြားသည္။ တာဝန္ၿပီး၍ ဆရာႀကီးထံ သြားလိုက္ေတာ့ မေတြ႔ရေတာ့ၿပီ။ ဆရာႀကီးကို ဂ်ပန္ကင္ေပတိုင္က ဖမ္းသြားၿပီ။ ဦးဝင္းထြန္း ေဆာင္းပါးကို ဖတ္ရင္း ထိုအခန္းကို ေရာက္ေတာ့ အဖြဲ႔အႏြဲ႔ မပါပါဘဲ ရင္နင့္ေန မိသည္။ ဖတ္ၾကည့္ပါ။

✏ ✏ ✏

   မည္ သို႔ ဆို ေစ ကြၽန္ ေတာ့္ အေန နဲ႔ ဆ ရာ ႀကီး ေပး ထား ေသာ တာ ဝန္ ကို ေက် ပြန္ စြာ မ ထမ္း ႏိုင္ ခ့ဲ သ ျဖင့္ ယူ ၾကံဳး မ ရ ျဖစ္ ရ သည္။ ႐ွက္ လည္း အ လြန္ ႐ွက္ မိ သည္။ တို တို ေျပာ ရ လွ်င္ စစ္ ၿပီး ေနာက္ ဆ ရာ ႀကီး မ ႏၱ ေလး မွာ ေက်ာင္း ျပန္ ဖြင့္ ၿပီး ေက်ာင္း ေျမာက္ ဘက္ ေထာင့္ (၈) မွတ္ ဂတ္ တဲ ႏွင့္ မ်က္ ႏွာ ခ်င္း ဆိုင္ တိုက္ မွာ ေန သည္။  ကြၽန္ ေတာ္ ဆ ရာ ႀကီး မ်က္ ႏွာ ကို မၾကည့္ ဝ့ံ။ ကြၽန္ ေတာ္ ေပး ရ မည့္ ေတာ္ လွန္ ေရး ႏွင့္ ပတ္ သက္ သည့္ ဆင္ ေျခ သည္ ဆ ရာ ႀကီး ႏွင့္ ကြၽန္ ေတာ့္ အ တြက္ မ ခိုင္ လုံ၊ ႐ွက္ သည္။ အ လြန္ ႐ွက္ သည္။ ဝမ္း နည္း ပက္ လက္ ျဖစ္ ကာ ၿပိဳ က် ေန ေသာ ေက်ာင္း ဝင္း အ ကြယ္ တစ္ ေန ရာ မွ ေန ၍ ဆ ရာ ႀကီး ကို ထိုင္ ကန္ ေတာ့ ခ့ဲ သည္။ တစ္ ခါ မ ဟုတ္။ ၾကံဳ သည့္ အ ခါ တိုင္း။

…………….

တပည့္ကသာ ဤသို႔ ကန္ေတာ့ေနသည္ မဟုတ္။ ဆရာ ျဖစ္သူကလည္း ဝန္ႀကီးျဖစ္လာ သည့္တိုင္ သူ႔အပါေတာ္ျမဲ ဦးခ်စ္ေဆြ (ၾကံေတာႏွင့္ အိမ္ေျပးေဖာ္) အား “ေဟ့ တို႔ႀကံေတာတစ္ေကာင္ ဘယ္ေပ်ာက္ေနသလဲ” ဟု အမွတ္တရ ေမး႐ွာေသးသည္။ ထိုစကားကို သူ႔ သူငယ္ခ်င္း ခ်စ္ေဆြထံမွ ၾကားလိုက္ရ ေသာအခါ “ႀကံေတာ” ခမ်ား ဘယ္လို ခံစားမိ႐ွာမည္ကို ကြၽန္ေတာ္ ရင္တနင့္နင့္ ေတြးမိသည္။

◑◑◑

ဤသို႔ေသာ ေဆာင္းပါးငယ္ကေလးတစ္ပုဒ္တြင္ ထိုစာအုပ္အေၾကာင္း ျပည့္စုံေအာင္ ေရးႏိုင္သည္ မဟုတ္ပါ။ ကင္ေပတိုင္သို႔ ေရာက္ေနေသာ ဆရာႀကီးအား ခိုးထုတ္ ရန္ၾကံပုံ၊ မိမိတစ္ဦးတည္းသာဆိုလွ်င္ျဖင့္ မလိုက္ေတာ့ဘဲ အျခားသူမ်ားႏွင့္ အေသခံ ေတာ့မည္ဟု ျငင္းခ့ဲပုံ၊ ဝန္ႀကီးအျဖစ္သို႔ မရည္မွန္းဘဲ ေရာက္ရိွလာပုံ၊ စသည္တို႔ကို ေတြ႔ရိွရပါသည္။

အမ်ဳိးသားအာဇာနည္ႀကီး ဦးရာဇတ္အျဖစ္ ႐ုိးေသေနရာမွ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ႀကီးမားေသာ၊ ဇြဲသတၱိႀကီးမားလွေသာ အမ်ဳိးသားေက်ာင္အုပ္ “ႀကိမ္လုံးကိုင္ေသာ ကုလားႀကီး” အျဖစ္ ၾကည္ညိဳျခင္းအသစ္ ျဖစ္ရျပန္ပါေလသတည္း။  ။

I.       ဘာပဲလုပ္လုပ္
I.       ေနာက္ကလည္း မလိုက္နဲ႔၊
I.       ေဘးတိုက္လည္း ကန္႔လန္႔ကန္႔လန္႔ မလိုက္နဲ႔၊
I.       ေ႐ွ႕ထိပ္က ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစား။
I.       ယြတ္စြအဆုံး
I.       ဓားျပတိုက္စားရင္ေတာင္
I.       ဓားျပေခါင္းေဆာင္သာ ျဖစ္ပါေစ။
I.       ဒါမွ ဆရာႀကီးရဲ႕တပည့္
I.       အမ်ဳိးသားေက်ာင္းသား ပီသမယ္။  ။
                                                      – မစၥတာရာဇတ္ –
                                    ( ၁၈၉၈ – ၁၉၄၇ )
◑◑◑

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: