Leave a comment

ရန္ကုန္ ခုံးေက်ာ္ တံတားမ်ား ထိေရာက္မႈ မရွိေၾကာင္း လႊတ္ေတာ္ တြင္ ေဆြးေႏြး

 ခုံးေက်ာ္တံတား

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း တည္ေဆာက္ၿပီးစီးခဲ့သည့္ ခံုးေက်ာ္ တံတားမ်ား သည္ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈ ျပႆနာမ်ားကို ထိေရာက္ စြာ ေျဖရွင္း ေပးႏုိင္ျခင္း မရွိေၾကာင္း ယေန႔ က်င္းပသည့္ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး ပထမအႀကိမ္ ပံုမွန္ အစည္းအေ၀း ပဥၥမေန႔တြင္ ကိုယ္စားလွယ္ မ်ားက ထည့္သြင္း ေဆြးေႏြးသည္။

၂၀၁၆-၂၀၁၇ ဘ႑ာႏွစ္ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး ေဒသႏၲရ စီမံကိန္း ဥပေဒၾကမ္းအေပၚ ေဆြးေႏြးရာတြင္ မရမ္းကုန္းၿမိဳ႕နယ္ မဲဆႏၵနယ္ အမွတ္(၁) ကိုယ္စားလွယ္ ဦးရန္ရွင္းက ခံုးေက်ာ္တံတား တည္ေဆာက္ၿပီး သည့္ ေနရာမ်ားတြင္ ယာဥ္မ်ား တန္းစီလ်က္ ေတြ႔ျမင္ ေနရ ဆဲ ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာၾကားသည္။

“ခံုးေက်ာ္တံတား တည္ေဆာက္ျခင္းဟာ ေငြေၾကးကုန္က်မႈ မ်ားၿပီး ကားၾကပ္မႈ ျပႆနာကို အျပည့္အ၀ ေျဖရွင္းေပးႏုိင္ျခင္း မရွိပါဘူး”ဟုလည္း ဦးရန္ရွင္းက ရန္ကုန္တုိင္းလႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀းတြင္ ေျပာဆုိသည္။

ယမန္ေန႔က ရန္ကုန္တုိင္း လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀းတြင္ တင္ျပေဆြးေႏြးခဲ့ေသာ ဆိတ္ႀကီး၊ ခေနာင္တုိ မဲဆႏၵနယ္ အမွတ္ ၁ ကိုယ္ စားလွယ္ ေဒၚစႏၵၵာမင္းက ဥကၠ႒ အျဖစ္ ဦးေဆာင္သည့္ ဘ႑ာေရး၊ စီမံကိန္းႏွင့္စီးပြားေရး ေကာ္မတီမွ တင္သြင္း သည့္ ေဒသႏၲရ စီမံ ကိန္း ဥပေဒၾကမ္းႏွင့္ ဘ႑ာေငြ အရအသံုးဆုိင္ရာ ဥပေဒၾကမ္းအေပၚ အစီရင္ခံစာ သံုးသပ္ခ်က္ႏွစ္ခုစလံုးတြင္လည္း ကမာၻေအး ဘုရားလမ္းႏွင့္ ပါရမီ လမ္းဆံု ခံုးေက်ာ္တံတား ႏွင့္ ေျမာက္ဥကၠလာပ လမ္းဆံု ခုံးေက်ာ္တံတား ၂ စင္း တည္ေဆာက္မႈကို ျပန္လည္ စိစစ္သုံးသပ္ရန္ ေဖာ္ျပထားသည္။

ဂ်ပန္ႏုိင္ငံ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး ေအဂ်င္စီ(JICA) ႏွင့္ ျမန္မာအစိုးရတုိ႔ ပူးေပါင္း အေကာင္ အထည္ေဖာ္ မည့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး အတြက္ ေရးဆြဲထားသည့္ ႏွစ္ရွည္ စီမံကိန္း အစီအစဥ္တြင္ ႏွစ္ထပ္တံတားမ်ား၊ မိုးပ်ံ တံတားမ်ား စသည့္ စီမံကိန္းမ်ား ပါ၀င္သည့္အတြက္ တည္ေဆာက္ၿပီးသည့္ ခံုးေက်ာ္တံတားမ်ားႏွင့္ သဟဇာတ မျဖစ္ႏုိင္ေၾကာင္းလည္း လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ေဒၚစႏၵာမင္းက ေျပာၾကားသည္။

“လာမယ့္ အစိုးရသစ္ လက္ထက္မွာ ေနာက္ထပ္ ခံုးေက်ာ္တံတားေတြ ထပ္မေဆာက္ဖုိ႔ က်မတုိ႔ ေထာက္ျပ ေဆြးေႏြးတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ခံုးေက်ာ္တံတားဆုိတာ ေရတိုမွာ ကားက်ပ္တာကို ေျဖရွင္းတာ ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏုိင္လိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ ေရရွည္ကို ၾကည့္ရင္ ႏုိင္ငံေတာ္ အတြက္ ေငြေၾကး ႏွစ္ခါကုန္တာ ျဖစ္မယ္”ဟုလည္း ေဒၚစႏၵာမင္းက ေျပာသည္။

ယေန႔ ရန္ကုန္တုိင္း လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀းတြင္ ေဆြးေႏြးတင္ျပခဲ့သည့္ မဂၤလာေတာင္ညႊန္ၿမိဳ႕နယ္ မဲဆႏၵနယ္ အမွတ္ ၂ မွ   ဦးရန္ေအာင္ ကလည္း ျပည္သူ႔ ဘ႑ာမ်ားကို စနစ္တက် အသံုးျပဳရန္ လိုအပ္ေနၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း   ေျပာၾကားသည္။

“မဟာရန္ကုန္ စီမံကိန္းမွာ ႏွစ္ထပ္ တံတား ေဆာက္တဲ့အခါ ဒီဟာေတြက သဟဇာတ မျဖစ္လို႔ ၿဖိဳခ်တာေတြ ျဖစ္ လာမယ္ဆုိရင္ အဲဒီ ခံုးေက်ာ္တံတားေတြက ျပည္သူေတြရဲ႕ ေခြ်းႏွဲစာနဲ႔ ကုန္က်ေငြေတြပါ။ အဲဒါေၾကာင့္ ဒီေငြေတြကို စနစ္တက်နဲ႔ သံုးစြဲတတ္ဖုိ႔ေတာ့ လိုတယ္”ဟု ဦးရန္ေအာင္က ေျပာသည္။

ဦးသိန္းစိန္ အစိုးရလက္ထက္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးတြင္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ ျပႆနာကို ေျဖရွင္းရန္ က်ပ္ ၁၃၀ ဘီလီယံေက်ာ္ အကုန္ အက်ခံၿပီး ခုံးေက်ာ္တံတား ၇ စင္း တည္ေဆာက္ ေျဖရွင္းေပးေနေၾကာင္း ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႕က သတင္း ထုတ္ျပန္ထားသည္။

ယင္းခံုးေက်ာ္တံတားမ်ားထဲမွ ေရႊဂံုတိုင္ ခုံးေက်ာ္တံတား တည္ေဆာက္ျခင္းကို ၂၀၁၂-၂၀၁၃ ႏွင့္ ၂၀၁၃- ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ဘ႑ာေရး ႏွစ္ ၂ ႏွစ္တြင္ ခြင့္ျပဳေငြစုစုေပါင္း က်ပ္ သန္း ၁၇၄၄၁ သန္းခြင့္ျပဳေပးခဲ့ၿပီး လွည္းတန္း ခုံးေက်ာ္တံတား တည္ေဆာက္မႈ လုပ္ငန္းမ်ား အတြက္ ခြင့္ျပဳေငြ က်ပ္ သန္း ၁၄၄၈၇ သန္းျဖင့္ ေရႊေတာင္ဖြံ႔ၿဖိဳး တိုးတက္မႈ ကုမၸဏီမွ တာ၀န္ယူ တည္ေဆာက္ ခဲ့ေၾကာင္း စံုစမ္း သိရွိရသည္။

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: