Leave a comment

“နိုင္ငံ သား နွင့္ ဧည္နိုင္ ငံသား ကို ဘာသာ၊ သာသနာနွင့္ ခဲြျခား ရင္ အဓိပၸါယ္ ရိွပါ့ မလား ဝန္ျကီး မင္း”

ဧျပီ ၆ ၊ ၂၀၁၆

M-Media
ဂ်က္ဖရီတင္အုန္း ေရးသည္။

133

ေျပာင္းလဲခ်ိန္တန္ၿပီ (Time to change) ဟူေသာ တိုက္ပြဲေခၚသံျဖင့္ ေရြးေကာက္ပြဲဝင္ခဲ့ေသာ ျပည္သူ႔ပါတီ NLD ေအာင္ပြဲခံခဲ့ရ သည္မွာ အာဏရွင္စနစ္ကို မလိုလားေသာလူမ်ိဳး၊ ဘာသာမေရြး၊ ဆင္းရဲခ်မ္းသာမေရြး၊ ဆႏၵမဲေပးခဲ့ၾကေသာ ႏုိင္ငံသူ ႏုိင္ငံသား မ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္ေပသည္။ထို႔ေၾကာင့္လည္း လူထုေခါင္းေဆာင္ အေမစု ဦးေသွ်ာင္အစိုးရ အဖြဲ႔အား ဂုဏ္ျပဳ၊ အလွဴပြဲမ်ားကို ၿမိဳ႕လံုးကၽြတ္၊ ရြာလံုးကၽြတ္၊ လမ္းလံုးကၽြတ္ က်င္းပခဲ့သည္မွာ ၁-၄-၂၀၁၆ ရက္ေန႔က အစိုးရတစ္ရပ္ အေျပာင္းအလဲလုပ္တဲ့ေန႔တြင္ သမိုင္းဝင္ ခဲ့ပါတယ္။

အစိုးရဝန္ႀကီးဌာနမ်ားတြင္ သာသနာေရးႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈ ဝန္ႀကီးဌာနသည္ အေရးပါေသာ ဝန္ႀကီးဌာနတစ္ခု ျဖစ္ပါ သည္။ အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ ကိုယ္စားျပဳ အစိုးရအဖြဲ႔သည္ ၂၀၁၀- ခုေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ျပည္ခိုင္ျဖိဳးပါတီ ကိုယ္စားျပဳ အမတ္လည္း ျဖစ္သူ၊ န.ဝ.တ၊ န.အ.ဖ စစ္အစိုးရ လက္ထက္တြင္ သာသနာေရး ဒု-ဝန္ႀကီး သူရဦးေအာင္ကို အား ယခု အစိုးရသစ္အဖြဲ႔တြင္ သာသနာေရးႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈ ဝန္ႀကီးအျဖစ္ တာဝန္ယူေစခဲ့ပါသည္။

၂-၄-၂၀၁၆ ေန႔ V.O.A ညပိုင္းအစီအစဥ္မွ ထို ဝန္ႀကီးမင္းႏွင့္ VOA သတင္းေထာက္ ေခၚခင္စိုးဝင္းတို႔ ရဲ႕   ေတြ႔ဆံုေမးျမန္းခန္းကို ထုတ္ လႊင့္ ခဲ့ ပါတယ္။ ထိုေတြ႔ဆံုေမးျမန္းခန္းတြင္ ဝန္ႀကီးရဲ႕ ေျဖၾကားခ်က္တြင္ တိုင္းရင္းသား ဘာသာေတြျဖစ္တဲ့ ခရစ္ယာန္ဘာသာ ေနာက္ ဧည့္သည္ႏုိင္ငံသားအမ်ားစု ကိုးကြယ္ခဲ့ အစၥလာမ္ဘာသာ၊ ဟိႏၵဴဘာသာ အပါအဝင္ အျခားဘာသာငယ္ေတြ အေပၚမွာ ယခင္ တပ္မေတာ္အစိုးရလက္ထပ္မွာ ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္တာမ်ိဳး မရွိခဲ့ပါဘူး ဟု ခပ္လြယ္လြယ္၊ ခပ္ေပါ့ေပါ့ အေထာက္အထားမဲ့စြာ ရမ္းဆေျပာဆို ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ သမိုင္းဝင္ တိုင္းရင္းသား၊ ႏုိင္ငံသား အစၥလာမ္ ဘာသာဝင္မ်ား စိတ္ႏွလံုး ထိခိုက္ေၾကကြဲခဲ့ ရပါသည္။ ေဒါသအိုးေပါက္ကြဲ ခဲ့ရေတာ့သည္။ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ကို ကိုယ္စားျပဳေသာ အာဏာရ အစိုးရအေပၚ အခ်ိဳ႕က ေနာက္ေက်ာမွ ဓားႏွင့္ထိုးတဲ့ လုပ္ရပ္ဟု ျမင္ၾကသည္။ အခ်ိဳ႔ကလည္း ဖြတ္ထြက္မွ ေတာင္ပို႔မွန္းသိတဲ့ လုပ္ရပ္ဟု ျမင္သူေတြလည္း ရွိၾကသည္။

လူသိမ်ားေသာ ဘာသာႀကီး ေလးခုျဖစ္တဲ့ ဗုဒၵဘာသာ၊ အစၥလာမ္ဘာသာ၊ ခရစ္ယာန္ဘာသာႏွင့္ ဟိႏၵဴဘာသာ တို႔သည္ ႏုိင္ငံ ရပ္ျခားမွ ျပန္႔ႏွံ႔ေရာက္ ရွိလာေသာ သာသနာမ်ားသာ ျဖစ္ပါသည္။ မူလကတည္းက ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ တည္ရွိခ့ဲေသာ သာသနာဆိုလို႔ နတ္ ကိုးကြယ္မႈ မ်ားသာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေလ့လာေတြ႔ ရွိပါသည္။

ဘာသာ သာသနာဟူသည္ သက္ဆိုင္ရာယံုၾကည္သူတိုင္းကို ဘဝတည္ေဆာက္မႈ နည္းလမ္းမ်ားကို သင္ၾကားျပသေပး သည္။   ႏုိင္ငံတစ္ခု၏ နယ္နမိတ္၊ လူမ်ိဳး အသားအေရာင္၊ ဆင္းရဲခ်မ္းသာေပၚ မူတည္၍ အဆင့္အတန္း ခြဲျခားမႈ မရွိေပ။ ယဥ္ေက်းေသာ ကမာၻ႔လူ႔ အဖြဲ႔အစည္းက ဘာသာ သာသနာႏွင့္ ပတ္သတ္၍ အိမ္ရွင္သာသနာ၊ ဧည့္သည္သာသနာ ဟူ၍ ခြဲျခားျခင္း၊ လံုးဝမရွိေခ်။

သာသနာေရးဝန္ႀကီး အေထာက္အထားမဲ့ေျပာဆိုခဲ့ေသာ ဧည့္ႏုိင္ငံသားအမ်ားစု ကိုးကြယ္တဲ့ အစၥလာမ္ဘာသာဝင္ သည္ နယ္ခ်ဲ႔ အဂၤလိပ္ လက္ထက္ေနာက္က်ေရာက္စဥ္ ဆင္ကန္း ေတာတိုး ေျမစမ္း ခရမ္းပ်ိဳး ၾကက္ကန္းဆန္အိုးတိုး ပံုစံမ်ိဳး ဝင္ေရာက္လာ ခ့ဲၾကသူမ်ားဟု ဆိုလိုခ်င္ပံု ေပၚသည္။ တာဝန္မဲ့စြာ ေျပာဆုိလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။

နဝတ၊ နအဖ စစ္အစိုးရေခတ္၊ ၁၉၉၇ ခုႏွစ္က ကာကြယ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန၊ ဦးစီးအရာရွိ၊ ပထမတန္း၊ ဒုတိယ ဗိုလ္မွဴးႀကီးဝင္းေမာင္၊ တာဝန္ခံ ထုတ္ေဝခဲ့တဲ့ သာသနာေရာင္ဝါထြန္းေစဖို႔ အမည္ရိွ စာအုပ္သည္ စစ္အစိုးရေခါင္းေဆာင္ မ်ား သေဘာတူညီခ်က္ျဖင့္ ထုတ္ေဝခဲ့ေသာ သမိုုင္းစာအုပ္ေလး တစ္အုပ္ျဖစ္သည္။ ထိုစာအုပ္ စာမ်က္ႏွာ ၆၅ တြင္ အစၥလာမ္ သာသာနာေတာ္သည္ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ၁၀၀၀ ေက်ာ္၊ ၁၂၀၀ ေက်ာ္ခန္႔ က ျမန္မာႏုိင္ငံသို႔ ေရာက္ရွိလာခဲ့ေၾကာင္း သက္ေသထူထားသည္။

၁၉၇၃ ခု ဇူလိုင္လထုတ္ တကၠသိုလ္ပညာ၊ ပေဒသာစာေစာင္အတြဲ ၃ တြင္ ပုဂံေက်ာက္စာမ်ားအရ အစၥလာမ္ဘာသာဝင္ ပသီလူမ်ိဳးမ်ားး တည္ရွိခဲ့ေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားသည္။ NLD နာယက သူရဦးတင္ဦးရဲ႕ ဆရာျဖစ္သူ ကမာၻသိ သမိုင္းပညာရွင္ ေဇယ်ေက်ာ္ထင္ ဗိုလ္မွဴးႀကီး ဘရွင္ ေရးသားေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံသား အစၥလာမ္ဘာသာဝင္ တို႔အား ေရွးျမန္မာဘုရင္မ်ားက ခ်ီးျမွင့္ခဲ့ပံု စာအုပ္” တြင္လည္းေကာင္း၊ သမိုင္းပါရဂူ ဆရာႀကီးေဒါက္တာ သန္းထြန္း ေရးသားခဲ့သည့္ ဘုရင့္အမိန္႔ေတာ္ ျပန္တမ္းပါ လူမ်ိဳး (၁၈) မ်ိဳးတြင္ အစၥလာမ္ဘာသာဝင္ ပသီလူမ်ိဳးမ်ား ပါဝင္ေၾကာင္း ေလ့လာႏုိင္ပါသည္။ မွန္နန္းရာဇဝင္၊ ကုန္းေဘာင္ရာဇဝင္၊ ဦးကုလား ရာဇဝင္မ်ားတြင္လည္း ဖတ္ရူႏုိင္ပါသည္။ အဂၤလိပ္ေခတ္၊ ဂ်ပန္ေခတ္၊ ဖဆပလေခတ္မ်ားတြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံမွ အစၥလာမ္ဘာသာဝင္မ်ားကို “ျမန္မာ မြတ္စလင္ လူမ်ိဳးမ်ား” အေနျဖင့္ တရားဝင္ျပဌာန္းထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။ ထိုအခ်ိန္က ဗမာ ဟူေသာ အသံုးအႏႈန္း ကို ႏုိင္ငံ အတြက္သာ သံုးႏႈန္းခဲ့ပါသည္။ လူမ်ိဳးေနရာတြင္ ဗမာ ဟူေသာ စကားလံုးကို မသံုးေၾကာင္း သတိထားေလ့လာ မိသည္။ ၂၃-၂-၁၉၇၃ ရက္စြဲပါ ႏိုင္ငံပိုင္သတင္း စာမ်ားတြင္ တိုင္းရင္းသား ၁၄၃ မ်ိဳးအနက္ ျမန္မာမြတ္စလင္ လူမ်ိဳးအျဖစ္ တရားဝင္ ေဖာ္ျပခဲ့ပါသည္။

ႏိုင္ငံသားျဖစ္ျခင္း၊ မျဖစ္ျခင္းကို ကိုးကြယ္တဲ့ ဘာသာ၊ သာသနာကို အေၾကာင္းျပဳ၍ သတ္မွတ္၍ မရႏုိင္ပါ။ ျပည္သူ႔အာဏာကို မတရား သိမ္းယူ ထားေသာ အစိုးရတစ္ရပ္ကလည္း မသတ္မွတ္ႏုိင္ပါ။ ျပည္သူလူထုက တရားဝင္ဆႏၵမဲျဖင့္ ေရြးေကာက္ တင္ေျမွာက္ ထားေသာ ျပည္သူ႔ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ေရးဆြဲျပဌာန္းထားေသာ ဥပေဒျဖင့္သာ ႏုိင္ငံသားျဖစ္ျခင္း မျဖစ္ျခင္းတို႔ကို ခြဲျခား သတ္မွတ္ႏုိင္ ပါသည္။ သို႔ေသာ္ သာသနာေရးဝန္ႀကီးသည္ လိုရာဆြဲကာ ဗုဒၶဘာသာဝင္ႏွင့္ ခရစ္ယာန္ဘာသာဝင္တို႔အား တိုင္းရင္းသားဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ အစၥလာမ္ ဘာသာဝင္ႏွင့္ ဟိႏၵဴဘာသာဝင္တို႔အား ဧည့္ႏုိင္ငံသားမ်ားဟု လက္လြတ္စပယ္ ေျပာဆိုခဲ့ျခင္းသည္ ကမာၻ႔ အလယ္ ႏိုင္ငံ့ ပံုရိပ္၊ အစိုးရ တစ္ရပ္၏ ပံုရိပ္ကို က်ဆင္းေစပါသည္။

လူ႔ဝင္မႈႀကီးၾကပ္ေရးႏွင့္ ျပည္သူ႔အင္အာ းဝန္ႀကီး ဦးခင္ရီက ၂၀၁၂ ခု၊ ဇူလိုင္လ (၃၁)ရက္၊  ရခိုင္ျပည္နယ္အေရး အထူးသတင္း စာ ရွင္းလင္းပြဲ တြင္ “ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ၁၈၂၄ ခု မတိုင္ခင္၊ ႏုိင္ငံျခားသားမ်ား မရွိေၾကာင္း” ေျပာၾကားခဲ့ ပါတယ္။ ထိုေျပာၾကားခ်က္အရ ၁၈၂၄ ခုႏွစ္ မတိုင္မီကတည္းက ျမန္မာႏိုင္ငံ တြင္းေရာက္ရွိေနထိုင္သူမ်ား ဟာ   ႏုိင္ငံျခားသားမ်ား လံုးဝမဟုတ္ေၾကာင္း ႏုိင္ငံသား၊ တိုင္းရင္းသား မ်ား သာ ျဖစ္ၾကေၾကာင္း မီးေမွာင္းထိုးျပ သက္ေသခံ လိုက္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ျငင္းခ်က္ထုတ္စရာ မလိုေသာ သမိုင္းဝင္ သက္ေသအေထာက္အထား တစ္ခုျဖစ္ေၾကာင္း ထင္ရွားသည္။ ေပၚလြင္သည္။

ေခတ္မွီ ဖြံ႔ျဖိဳးတိုးတက္ေသာ ဒီမိုကေရစီ ႏုိင္ငံေတာ္တစ္ခု တည္ေဆာက္ရာတြင္ လူမ်ိဳးေရး၊ ဘာသာေရး ခြဲျခားဆက္ဆံျခင္းသည္ ထိလြယ္ရွလြယ္ ေပါက္ကြဲလြယ္ေသာ Nuclear Bomb တစ္ခုႏွင့္ အလားသ႑န္တူသည္။ အခ်ိန္မေရြး ေပါက္ကြဲပ်က္ဆီးသြားႏုိင္သည္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ျမန္မာ့သမိုင္းတြင္ အသက္အငယ္ဆံုး မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ဓာတ္ အျပင္းျပဆံုး လြတ္လပ္ေရးဗိသုကာ တပ္မေတာ္ဖခင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက “ငါတို႔သာ ႏုိင္ငံေတာ္ကိုခ်စ္တယ္ ဆိုတဲ့ စိတ္ဓာတ္မထားၾကနဲ႔။ ဒီႏုိင္ငံမွာျဖစ္ျဖစ္၊ ဒီျပင္ ႏုိင္ငံေတြမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ စစ္သားေတြခ်ည္း ႏုိင္ငံကို ခ်စ္ၾကတာ မဟုတ္ဘူး” ဟု ရဲေဘာ္မ်ားအား မိန္႔ၾကားခဲ့ပါသည္။ ထို႔အျပင္ “ကၽြန္ေတာ္တို႔ တိုင္းျပည္ထဲမွာ အေလာင္းဘုရား လက္ထက္ ကတည္းက မြတ္စလင္ေတြ ရွိခဲ့ၾကတယ္။ ဘုရင္ဂ်ီ ဘာသာဝင္ေတြရွိတယ္။ နတ္ကိုးကြယ္ၾက တ့ဲ ေတာင္တန္းသားေတြ ရွိတယ္။ အခ်ိဳ႕က ခရစ္ယာန္ေတြျဖစ္ၿပီး အရုိးစြဲေနၾကတာေတြရွိတယ္။ သူတို႔အားလံုးဟာ ႏိုင္ငံသားေတြပဲ။ တိုင္းျပည္ကို ကၽြန္းတြင္းက လြတ္ေျမာက္ေအာင္ တိုက္ထုတ္ၾကတုန္းက ကၽြန္ေတာ္တို႔ခ်ည္းပဲ ပါခဲ့ၾကတာ မဟုတ္ဘူး။ သူတို႔ တေတြလည္း ပါခဲ့ၾကတယ္” ဟု ေျပာဆိုခ်က္သည္ အေျမာ္အျမင္ရွိသည့္ ပညာ၊ ဗဟုသုတ ျပည့္ဝ သည့္   ေခါင္းေဆာင္ေကာင္း တစ္ဦးရဲ႕   ျပည့္ဝတဲ့ အရည္အခ်င္းကို ေဖာ္ျပႏုိင္ခဲ့သည္။ တာဝန္သိမႈ၊ တာဝန္ယူမႈ၊ အျပည့္အဝ ရွိေၾကာင္း သက္ေသထူသြားႏိုင္ခဲ့သည္။

မည္သို႔ပင္ဆိုေစ “မမွားေသာေ႔ရွေန မေသေသာေဆးသမား” ဟူ၍ေလာက္တြင္ မရွိၿပီ။ အစိုးရသစ္သာသနာေရး ဝန္ႀကီး၏ VOA   ႏွင့္ေတြ႔ဆံုေမးျမန္း ခန္းပါ အစၥလာမ္ဘာသာဝင္၊ ဟိႏၵဴဘာသာဝင္၊ သမိုင္းဝင္ႏုိင္ငံသားမ်ားကို ဧည့္ႏုိင္ငံ သားမ်ား ဟု ေျပာဆိုခြဲျခား လိုက္ျခင္းသည္ လူထုမဲျဖင့္ အစိုးရျဖစ္လာေသာ အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ရဲ႕ မူဝါဒ သေဘာ ထားျဖစ္မယ္လို႕ မထင္ပါ။ ေခတ္ အဆက္ဆက္ မတူကြဲျပားဘာသာဝင္ေတြအား ခြဲျခားဆက္ဆံေလ့ ရွိေသာ စစ္အစိုးရမ်ားၾကား သမိုင္းလိမ္မ်ားအၾကား ရွင္သန္ခဲ့ ရျခင္းေၾကာင့္ ယခုက့ဲသို႔ မွားယြင္းစြာ ေျပာဆို မိခဲ့ေၾကာင္း လည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါသည္။ အမွားကို ဝန္ခံျခင္းသည္ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းတို႔၏ လုပ္ရပ္ျဖစ္ သည္။ ေစတနာအမွားကို လူထုက ခြင့္လႊတ္ၾကသည္မွာ သမိုင္းစာမ်က္ႏွာမ်ားက သက္ေသတည္း။ ပ်က္အစဥ္၊   ျပင္ခဏ ေပတည္း။

ဂ်က္ဖရီတင္အုန္း (R.I.T စက္မႈတကၠသိုလ္)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: