Leave a comment

နိုုင္ငံ့ဝန္ထမ္း လစာတိုးေရး ေလးခ်က္ အေျခခံ

image

၁) ႏိုင္ငံဝန္ထမ္းမ်ား လစာတိုး သမိုင္း

က၊ ၁၉၇၂ ခုႏွစ္၊ေအာက္တိုဘာလ(၁)ရက္။
ထိုအခ်ိန္က ေအာက္ေျခ ဝန္ထမ္းတစ္ဦး ျဖစ္သည့္ ရုံးအကူ တစ္ဦး၏လစာမွာ ၁၀၀ က်ပ္ ျဖစ္သည္။

ခ၊ ၁၉၈၉ ခုႏွစ္၊ ဧၿပီလ (၁)ရက္။
၁၉၇၂ခုႏွစ္မွ ၁၇ ႏွစ္အၾကာ တြင္ ေအာက္ေျခ ဝန္ထမ္း တစ္ဦး ျဖစ္သည့္ ရုံးအကူ တစ္ဦး၏လစာမွာ ၄၅၀ က်ပ္ ျဖစ္သည္။

ဂ၊ ၁၉၉၃ ခုႏွစ္၊ ဧၿပီလ (၁)ရက္။
၁၉၈၉ ခုႏွစ္မွ ေနာက္(၄) ႏွစ္ အၾကာတြင္ ေအာက္ေျခ ဝန္ထမ္း တစ္ဦး ျဖစ္သည့္ ရုံးအကူ တစ္ဦး၏လစာမွာ ၆၀၀ က်ပ္ျဖစ္သည္။

ဃ၊ ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္၊ ဧၿပီလ(၁)ရက္။
၁၉၉၃ ခုႏွစ္မွ (၇)ႏွစ္ အၾကာ တြင္ ေအာက္ေျခဝန္ထမ္း တစ္ဦး ျဖစ္သည့္ ရုံးအကူ တစ္ဦး၏လစာမွာ ၃၀၀၀ က်ပ္ျဖစ္သည္။

င၊ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္၊ မတ္လ (၂၄)ရက္။
၂၀၀၀ျပည့္ႏွစ္မွ (၆)ႏွစ္ အၾကာ တြင္ ေအာက္ေျခ ဝန္ထမ္း တစ္ဦး ျဖစ္သည့္ ရုံးအကူ တစ္ဦး၏လစာမွာ ၁၅၀၀၀ က်ပ္ျဖစ္သည္။

စ၊ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္၊ ဇန္နဝါရီလ(၁)ရက္။
၂၀၀၆ခုႏွစ္မွ ေနာက္ (၄)ႏွစ္အၾကာတြင္ ေအာက္ေျခ ဝန္ထမ္းတစ္ဦး ျဖစ္သည့္ ရုံးအကူ တစ္ဦး၏လစာမွာ ၃၅၀၀၀က်ပ္ျဖစ္သည္။

ဆ၊ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္၊ ဧၿပီလ(၁)ရက္။
၂၀၁၀ျပည့္ႏွစ္မွ ေနာက္(၃)ႏွစ္ အၾကာတြင္ ေအာက္ ေျခဝန္ထမ္း တစ္ဦး ျဖစ္သည့္ ရုံးအကူ တစ္ဦး၏လစာမွာ ၅၅၀၀၀က်ပ္ျဖစ္သည္။

ဇ၊ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္၊ ဧၿပီလ(၄)ရက္။
၂၀၁၃ခုႏွစ္မွ ေနာက္(၁)ႏွစ္ အၾကာတြင္ ေအာက္ေျခဝန္ ထမ္းတစ္ဦး ျဖစ္သည့္ ရုံးအကူ တစ္ဦး၏လစာမွာ ၇၅၀၀၀ က်ပ္ျဖစ္သည္။

စ်၊ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္၊ မတ္လ(၂၅)ရက္။
၂၀၁၄ ခုႏွစ္မွ ေနာက္(၁)ႏွစ္ အၾကာ တြင္ ေအာက္ေျခ ဝန္ထမ္း တစ္ဦး ျဖစ္သည့္ ရုံးအကူ တစ္ဦး၏လစာမွာ ၁၂၀၀၀၀ က်ပ္ျဖစ္သည္။
ယင္းသို႔ လစာတိုးျမွင့္ေပးခဲ့သည့္ အေျခအေနမ်ားကို ေလ့လာၾကည့္ပါက အနည္းဆုံးတိုးေပးခဲ့သည့္အခ်ိန္မွာ ၁.၄.၁၉၈၉ ခုႏွစ္မွ ၁.၄.၁၉၉၃ ခုႏွစ္တြင္ ျဖစ္ၿပီး တိုးေပးသည့္ ပမာဏမွာ ၁၅၀ က်ပ္ျဖစ္သည္။

အမ်ားဆုံးတိုးေပးခဲ့သည့္ အခ်ိန္မွာ ၁.၄.၂၀၀၀ ခုႏွစ္မွ ၂၄.၃.၂၀၀၆ ခုႏွစ္တြင္ျဖစ္ၿပီး(၃၀၀၀)က်ပ္မွ (၁၅၀၀၀) က်ပ္တိုးေပးခဲ့သည့္အတြက္ လစာ၏ (၅)ဆအထိ တိုးျမွင့္ေပးခဲ့သည္။ လစာတိုးေပးခဲ့ သည့္အႀကိမ္အေရ အတြက္ (၈)ႀကိမ္ ရွိၿပီ ျဖစ္သည္။

၂) ႏိုင္ငံံံ့ဝန္ထမ္းလစာတိုးျမႇင့္ေပးေရးတြင္ အစိုးရ အေနျဖင့္ အေျခခံသည့္ အခ်က္မ်ား

နိုုင္ငံ့ဝန္ထမ္းမ်ား၏ လစာေငြ အား ျပည္သူ႔ဘ႑ာရန္ပုံ ေငြမွ ခြဲေဝက်ခံ သုံးစြဲရျခင္းေၾကာင့္ လစာတိုးျမႇင့္မႈ အတြက္ သုံးစြဲကုန္က်မည့္ေငြေၾကး ပမာဏကို ႏိုင္ငံေတာ္ကက်ခံသုံးစြဲႏိုင္ျခင္း ရွိ၊ မရွိ၊ ဘ႑ာေရးႏွစ္ တစ္ႏွစ္အတြက္သာမက ႏွစ္စဥ္ စဥ္ဆက္ မျပတ္က်ခံ သုံးစြဲႏိုင္ျခင္း ရွိ၊ မရွိ၊

နိုုင္ငံ့ဝန္ထမ္းလစာ တိုးျမႇင့္ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာ ႏိုင္သည့္ ယခင္က ျဖစ္ခဲ့ဖူးသည့္ ကုန္စည္ေစ်းႏႈန္း ျမင့္တက္ျခင္း၊ ျပည္သူလူထု မျဖစ္မေနသုံးစြဲရသည့္ အေျခခံစားကုန္ေစ်းႏႈန္း ျမင့္တက္ လာျခင္း၊ ေငြေၾကး ေဖာင္းပြမႈႏႈန္း ျမင့္တက္ျခင္း။

နိုုင္ငံ့ဝန္ထမ္းမ်ားအတြက္ ႏိုင္ငံဘ႑ာရန္ပုံေငြမွ က်ခံသုံးစြဲၿပီး လစာႏႈန္းထား တိုးျမႇင့္ ေပးသကဲ့သို႔ ပုဂၢလိကစီးပြားေရး လုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ စက္႐ုံ အလုပ္႐ုံမ်ားမွ ဝန္ထမ္း၊ အလုပ္သမားမ်ား၏ လုပ္ခလစာကိုလည္း တိုးျမႇင့္ေပးႏိုင္ျခင္း ရွိ၊ မရွိ၊ ပုဂၢလိက က႑အေပၚ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ။

နိုုင္ငံ့ဝန္ထမ္းလစာအတြက္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ဘ႑ာ ရန္ပုံ ေငြမွ သာမန္အသုံး စရိတ္အျဖစ္လည္းေကာင္း၊ ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံမႈ မ်ားအတြက္ ေငြလုံးေငြရင္း အသုံးစရိတ္ အျဖစ္ လည္းေကာင္း က်ခံသုံးစြဲလ်က္ရွိရာ ႏိုင္ငံ့ဝန္ထမ္း လစာ တိုးျမႇင့္ သုံးစြဲမႈေၾကာင့္ ေျပာင္းလဲျဖစ္ေပၚလာမည့္ သာမန္ အသုံးစရိတ္ႏွင့္ ေငြလုံးေငြရင္း အသုံးစရိတ္အေနအထား
ႏိုင္ငံေတာ္၏ လက္ရွိဘ႑ာေရးအေျခအေန၊ ေငြေရးေၾကးေရး အေျခအေန။

၃) လစာတိုးျမွင့္ေပးေရးရာတြင္ ထည့္သြင္းစဥ္းစား သင့္ေသာ အခ်က္မ်ား

က၊ ေငြေခ်းသက္ေသခံလက္မွတ္ ေရာင္းဝယ္ေရး ေစ်းကြက္မွ တစ္ဆင့္ေငြတုိက္စာခ်ဳပ္မ်ား ေရာင္းခ်ျခင္း ႏွင့္ေရာင္းခ်မည့္ ေငြတုိက္စာခ်ဳပ္မ်ားတြင္ ႏုိ္င္ငံတကာ ေငြေရးေၾကးေရးအဖြဲ႔ အစည္းမ်ားမွ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံ ရန္အတြက္
ေဆြးေႏြးညိွႏႈိင္းျခင္း၊ ထုိသို႔ ညိွႏႈိင္းမႈမျဖစ္ႏုိင္ပါက ေငြတုိက္ စာခ်ုပ္ ေရာင္း ခ်သည့္ ေစ်းကြက္မွာ ႏုိင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈကို ခြင့္ျပဳႏုိင္ရန္အလုိ႔ငွာ လုိအပ္ေသာ နည္းဥပေဒမ်ား ျပင္ဆင္ရန္။

ခ၊ ODA (Official Development Assistance) ရရွိမည္ ဆုိပါက ရရွိမည့္ေငြကို အနာဂတ္ အေျခခံ အေဆာက္အအုံဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ စီမခ်က္မ်ားတြင္ အသုံးျပဳႏိုင္မည္ျဖစ္ၿပီး ႏုိင္ငံေတာ္ရဲ႕ ဘတ္ဂ်က္မွ ယင္းစီမံခ်က္မ်ားအတြက္ က်ခံရမည့္ အသုံးစရိတ္ကို ျဖတ္ေတာက္ႏုိုင္ မည္ ျဖစ္။ ယင္းသို႔ ျဖတ္ေတာက္လုိက္သည့္ အသုံးစရိတ္မ်ားကို ဝန္ထမ္း လစာတိုးျမွင့္ရာမွာ ျပန္လည္ အသုံးခ်ႏုိင္။

ဂ၊ လက္ရွိအေနအထားႏွင့္ လုိက္ေလ်ာညီေထြျဖစ္သည့္ အခြန္းႏႈန္း နိမ့္နိမ့္ျဖင့္ အခြန္အေျခခံ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ေကာက္ခံသည့္ နည္းစနစ္ အသစ္ကိုလည္း ေဆာင္ရြက္ သင့္။

ဃ၊ ႏုိင္ငံဝန္ထမ္းမ်ားရဲ႕ လုပ္ခ၊ လစာႏႈန္းမ်ားကို တုိးျမွင့္ေပးသျဖင့္ လုိအပ္လာမယ့္ ေငြအတြက္ ေငြစကၠဴ ရိုက္ႏွိပ္ျခင္းျဖင့္ ေဆာင္ရြက္မည္ ဆုိပါက ေငြေၾကး ေဖာင္းပြ ျခင္းႏွင့္ အျခားေသာ ေမခရို စီးပြားေရး မတည္ၿငိမ္မႈ မ်ားေပၚေပါက္လာႏုိင္ပါသျဖင့္ ေငြစကၠဴ ရိုက္ႏွိပ္ျခင္းကို ေရွာင္ရွားသင့္။

၄) ၾကိဳတင္ေဆာင္ရြက္ထားရမည့္အခ်က္မ်ား

က၊ အစိုးရမွက်ခံေနရသည့္အသုံးစရိတ္မ်ားမွ မလိုအပ္ သည့္ အသုံးစရိတ္မ်ားကိုေလွ်ာ့ခ်ႏုိင္ မည့္နည္းလမ္း ရွာေဖြရန္။

ခ၊ တိုးတက္ျဖစ္ေပၚလာမယ့္ အသုံးစရိတ္မ်ားက်ခံသုံးစြဲ ႏိုင္ရန္ ဝင္ေငြရရွိႏုိင္ မည့္ နည္းလမ္းမ်ားကို ႀကိဳတင္ လ်ာထားစဥ္းစားရန္၊ (ဥပမာအားျဖင့္ သဘာဝဓာတ္ ေငြ႔မ်ား ေရာင္းခ်ျခင္းမွ ဝင္ေငြ တိုးတက္ရရွိျခင္း (သို႔မဟုတ္) အခြန္စနစ္ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈျပဳလုပ္ၿပီးေနာက္ အခြန္ရေငြ တိုးျမင့္လာျခင္း။

ဂ၊ ႏုို္င္ငံျခားရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈ တုိးတက္ျမင့္မားေစရန္ႏွင့္ ႏုိင္ငံျခား မွ ေထာက္ပံ့ေငြ၊ အတိုးႏႈန္း သက္သာေသာ ေခ်းေငြမ်ားပါဝင္သည့္ ထိေရာက္ေသာ ျပည္ပအကူ အညီမ်ား တုိးတက္လာေအာင္ေဆာင္ရြက္ရန္။

ဃ၊ ေပးေခ်ရန္ရွိေသာေၾကြးၿမီမ်ားအားဦးစားေပးအစီအစဥ္အလုိက္ လ်ာထားေပးဆပ္ရန္။

င၊ အစိုးရေငြတုိက္စာခ်ဳပ္မ်ားထုတ္ေဝေရာင္းခ်ျခင္းကို အေလးထားေဆာင္ ရြက္ရန္ႏွင့္ ေငြတုိက္စာခ်ဳပ္မ်ား ေရာင္းဝယ္ သည့္ ေစ်းကြက္အား ဖြ႔ံၿဖိဳးတိုး တက္ေစမည့္ ေဆာင္ရြက္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ရန္။

စ၊ အစိုးရအသုံးစရိတ္မ်ားသည့္ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈရွိ ေစရန္ႏွင့္ တာဝန္ယူမႈ ရွိေစရန္။

နိုုင္ငံပိုင္သတင္းစာပါ “ျမင့္ေက်ာ္(ဇလြန္”၏ “ေခတ္ အဆက္ဆက္ နိုုင္ငံ့ဝန္ထမ္းမ်ား လစာတိုးေပးမႈႏွင့္ ပူပူေႏြးေႏြး ဒီမိုကေရစီ အစိုးရ”
ေဆာင္းပါးမွ ေကာက္ႏုတ္ေဖာ္ျပပါသည္- စီးပြားရွင္)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: