Leave a comment

မ်က္စိပါ၀ါက်ခ်င္သူေတြအတြက္ ေဆာင္ရန္ေရွာင္ရန္မ်ား

image

ၚတဲ့ မ်က္စိအျမင္အာရံုုကိုု တျဖည္းျဖည္းပ်က္စီးေစႏိုုင္ပါတယ္။ အျပင္သြားတဲ့အခါလဲ UVA and UVB Rays 99 မ်က္စိပါ၀ါက်ခ်င္သူေတြအတြက္ ေဆာင္ရန္ေရွာင္ရန္မ်ား

မ်က္စိပါ၀ါခ်နည္းက ကိုုယ္တိုုင္သိပ္သိခ်င္တဲ့ ေမးခြန္း တစ္ခုုျဖစ္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ Online မွာလဲ အေမးမ်ားတယ္။ မ်က္စိသေဘာက စနစ္တက်မ်က္စိပါ၀ါမခ်တတ္ရင္ (ဒါမွမဟုုတ္) လုုပ္နည္းမမွန္ရင္ ပါ၀ါပိုုတက္လာတတ္ ပါတယ္။ အမွန္ကေတာ့ စာေရးသူကိုုယ္တိုုင္လဲစာ ေရးျပီးေနာက္ပိုုင္း (အထူးသျဖင့္ ၀တၳဳေရးျပီးေနာက္ပိုုင္း) မွာ မ်က္စိပါ၀ါ သိသိသာသာတက္လာခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပါ၀ါတက္ေနသူေတြကိုုက်ေစခ်င္တဲ့ေစတနာ ရွိခဲ့ပါတယ္။တကယ္ေတာ့ မ်က္စိပါ၀ါက်ဖိုု့ဆိုု တာ ေတာ္ေတာ္ခက္ခဲတယ္။ လူငယ္အမ်ားစုုကအေ၀းမွုုန္သမားေတြျဖစ္ၾကတယ္။ ဂိမ္း၊ တီဗြီ၊ ကြန္ပ်ဴတာစတဲ့ လွ်ပ္စစ္ပစၥည္းေတြရဲ ့ အက်ိဳးဆက္ ဆိုုလဲမမွားပါ။ ဒီဘက္ေခတ္မွာ Online နဲ ့ Facebook ကိုုအလြန္အကြ်ံေခတ္စားလာတာလဲ မီးေလာင္ရာေလပင့္ဆိုုသလိုု ပိုုဆိုုးလာေစပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ဖုုန္းနဲ့စာၾကည့္တာ မ်က္စိကိုုပိုုထိခိုုက္ေစ တယ္။ အခုုဒီေဆာင္းပါးမွာ မ်က္စိပါ၀ါက်ေစဖိုု့သာမက ေရွာင္ရန္အခ်က္ေတြကိုုပါ တစ္ခါတည္းေျပာျပ သြား မွာျဖစ္ပါတယ္။

မ်က္စိပါ၀ါခ်ခ်င္ရင္ မ်က္စိကိုု ေကာင္းေကာင္း အနား ေပးဖိုု့လိုုပါတယ္။ ဖုုန္း၊ ကြန္ပ်ဴတာ၊ တီဗြီ Screen ေတြကထြက္တဲ့ အလင္းစူးစူးေတြကိုု ၾကည့္လိုု့မရပါဘူး။ ကြန္ပ်ဴတာ၊ ဖုုန္းအၾကည့္မ်ားသူေတြအေနနဲ ့ Brightness (အလင္း) ကိုု တတ္ႏိုုင္သမွ်ေလွ်ာ့ခ်ဖိုု ့လိုုပါတယ္။ အလင္းစူးစူးေတြက မ်က္စိၾကြက္သားကိုု ပိုုက်ံဳ ့ေစတာေၾကာင့္ ပါ၀ါတက္လာတတ္တယ္။ တခ်ိဳ ့ Online စာမ်က္ႏွာေတြမွာ ေနကသိုုဏ္းရွဳဖုုိ ့ေျပာေန တာမ်ိဳးရွိတယ္။ တကယ္က ေနေရာင္အပါအ၀င္ ဘယ္အလင္းစူးစူးကိုုမွ စိုုက္ၾကည့္တာမ်ိဳး မလုုပ္သင့္ ပါဘူး။ အဲဒီလိုုျပဳလုုပ္ျခင္းဟာ အတြင္းတိမ္ (Cataract) ျဖစ္ေစရံုုမက Macular Degeneration လိုု ့ေခ % နဲ ့100% ၾကားကာကြယ္တဲ့ ေနကာမ်က္မွန္မ်ိဳး တပ္ ထား ရပါမယ္။

အိပ္ေရးမ၀တာကလဲ မ်က္စိကိုုထိခိုုက္ေစတဲ့ အေၾကာင္း တစ္ခုုျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္အိပ္ခ်ိန္ေကာင္းေကာင္းေပးဖိုု့ လိုုပါတယ္။ ေနာက္ တစ္ခုုက စိတ္ဖိစီးမွုုပါ။ စိတ္ဖိစီးမွုုက ဇီ၀ကမၼ ေျပာင္းလဲေစရံုုသာမက မ်က္စိၾကြက္သားကိုုတင္းေစျပီး ပါ၀ါတက္လာေစပါတယ္။ စိတ္ေရာမ်က္စိကိုုေရာ အနားေပးပါ။ မ်က္စိသေဘာကဆယ္မိနစ္တစ္ခါအနားေပးရပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ မ်က္စိအထူးကုု Arun Sethi ေျပာတဲ့ အၾကံျပဳခ်က္က သိပ္ေကာင္းပါတယ္။ ဒီေန ့ေခတ္လူငယ္ေတြဟာ ကြန္ပ်ဴတာ၊ ဖုုန္းစတဲ့လွ်ပ္စစ္ ပစၥည္းေတြ၊ အလုုပ္ေတြၾကားကရုုန္းမထြက္ႏိုုင္ၾကဘူးတဲ့။ အဲ့ဒီအတြက္ အေကာင္းဆံုုးအၾကံေပးခ်င္တာက တစ္ခုုတည္းပါ။ မ်က္စိအာရံုုစိုုက္ရတဲ့အလုုပ္မ်ိဳးမွာ ေခါင္းငံုု ့၊ ေခါင္းေမာ့ေလ့က်င့္ခန္း အၾကိမ္ႏွစ္ဆယ္ေလာက္ လုုပ္ေပးပါတဲ့။ ဒီေလ့က်င့္ခန္းက မ်က္စိနဲ ့လည္ပင္းကိုုေသြး ေလွ်ာက္အားေကာင္းေစျပီး မ်က္စိပါ၀ါခ်ရာမွာ အေထာက္အကူျပဳပါတယ္။

မ်က္စိအနားေပးတဲ့အခါ Rule of 20 ဆိုုတဲ့ ဥပေဒသတစ္ခုုရွိပါတယ္။ ဒီဥပေဒသအရ သင္ဟာ အာရံုုစူးစိုုက္ရတဲ့အရာတစ္ခုုကိုု အခ်ိန္ၾကာၾကည့္မယ္ဆိုု ရင္ မိနစ္ႏွစ္ဆယ္ျပည့္တိုုင္း ေပ ၂၀ ခန္ ့အကြာမွာရွိတဲ ့ အရာ၀တၳဳတစ္ခုုခုုကိုု စကၠန္ ့ ၂၀ ၾကာၾကည့္ျပီးအေၾကာေျဖရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီနည္းက အျမင္အာရံုုကိုုသိသိသာသာတိုုးတက္လာေစပါတယ္။

ေနာက္ထပ္အေရးၾကီးတဲ့တစ္ခ်က္ကေတာ့ မ်က္စိေရဓါတ္အားျဖည့္ဖိုု ့ျဖစ္ပါတယ္။ ေရဓါတ္ခမ္းေျခာက္မွုုက မ်က္စိေျခာက္ကပ္တာ၊ မ်က္စိ၀ါးတာျဖစ္ႏိုုင္ပါတယ္။ အစိုုဓါတ္ျပည့္၀ေနဖိုု ့ ေရမ်ားမ်ားေသက္သင့္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာအမ်ားစုုမွားယြင္းေနတာတစ္ခုုကိုု ေဖာ္ျပပါရ ေစ။ မနက္အိပ္ရာထထခ်င္း မ်က္ႏွာကိုု အရင္ဆံုုး သစ္တာ မ်က္စိအတြက္လံုုး၀ မေကာင္းပါဘူး။ တကယ္လုုပ္သင့္တာက ပါးစပ္ထဲေရတစ္ငံုုအရင္ငံုုလိုုက္၊ ေနာက္ျပီးမွမ်က္စိကိုုဖြင့္ျပီး ေရနဲ့ပက္ဖ်န္းရမွာျဖစ္ ပါတယ္။ ထိုုသိုု့ျပဳလုုပ္ျခင္းဟာ မ်က္စိကိုုေအးျမေစ ပါတယ္။ အေအးဓါတ္က တင္းရင္းေနတဲ့မ်က္စိ ၾကြက္သားကိုု ေျပေလ်ာ့ေစတာမိုု ့ မ်က္စိပါ၀ါက်ဆင္း လာႏိုုင္တယ္လိုု့ဆိုုပါတယ္။ ဒီအေလ့အက်င့္မ်ိဳးကိုု မနက္အိပ္ရာထတိုုင္းလုုပ္ဖိုု ့လိုုအပ္ပါတယ္။

မ်က္စိပါ၀ါက်ဖိုု ့ေလ့က်င့္ခန္းေတြရွိပါတယ္။ Eye Relaxation Exercise လိုု့ေခၚပါတယ္။ အရင္ဆံုုး မိမိလက္ဖ၀ါးႏွစ္ဖက္ကိုု ပူလာေအာင္အခ်င္းခ်င္းပြတ္ပါ။ ထိုု ့ေနာက္မ်က္စိကိုုပိတ္ျပီး ပူလာတဲ့လက္ဖ၀ါးကိုု မ်က္လံုုးေပၚဖိတင္ထားပါ။ စိတ္ထဲက မ်က္စိၾကြက္သား ေတြေလ်ာ့ေနျပီလိုု ့ကိုုယ့္ဘာသာသေဘာထားပါ။ ဒီေလ့က်င့္ခန္းမ်ိဳးက အခ်ိန္မေပးႏိုုင္ဘူးဆိုုတဲ့ IT သမားေတြ၊ ကြန္ပ်ဴတာေရွ ့နာရီေပါင္းမ်ားစြာထိုုင္ေနသူ ေတြအတြက္အလြန္ေကာင္းပါတယ္။ စာေရးတဲ့အခါစာ ေရးသူကိုုယ္တိုုင္ ထိုုသိုု ့အေလ့အက်င့္လုုပ္ထားပါတယ္။

မ်က္မွန္သမားေတြတကယ္လုုပ္ရမယ့္ ေလ့က်င့္ခန္းက အခုုမွေျပာမွာပါ။ ေလ့က်င့္ခန္းကသိပ္မခက္ပါဘူး။ မ်က္စိကိုုအထက္ေအာက္၊ ဘယ္ညာကစားေပးရမွာျဖစ္ ပါတယ္။ အဲ့ဒီလုုိလုုပ္ဖုုိ ့အရင္ဆံုုးမ်က္စိကိုု အေပၚလွန္ ၾကည့္ပါ။ ျပီးရင္ နာရီလက္တံလည္သကဲ့သိုု ့ စက္၀ိုုင္းပံုု ျဖည္းျဖည္းခ်င္းလွည့္ျပီးကစားေပးပါ။ ၁၀ ၾကိမ္ရေအာင္ ရင္လုုပ္ပါ။ ျပီးရင္အေပၚကိုုၾကည့္ျပီး နာရီလက္တံ ေျပာင္းျပန္လားရာအတုုိင္း မ်က္စိကိုုလွည့္ကစားပါ။ ၁၀ ၾကိမ္ပဲလုုပ္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ပါ၀ါသိပ္မတက္ေသးသူ ေတြအေနနဲ ့မ်က္မွန္တစ္ခ်ိန္လံုုးတပ္မထားသင့္ပါ။ သဘာ၀အျမင္ကိုုလဲ အားကိုုးသင့္ပါတယ္။ အဲ့ဒီအခ်က္ ကမ်က္မွန္ပါ၀ါသမားေတြ မၾကာခဏေမးေလ့ရွိတဲ့ မ်က္မွန္အျမဲတပ္ထားရမွာလားေမးခြန္းအတြက္ အေျဖလဲျဖစ္ေနျပန္ပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ရံ မ်က္မွန္ခြ်တ္ ထား သင့္ပါတယ္။

ဆက္ေျပာရမွာက အစားအေသာက္ေရြးခ်ယ္မွုုပါ။ မ်က္စိထဲအာဟာရဓါတ္ျပည့္၀ဖိုု ့လိုုပါတယ္။ Vitamin A, Vitamin C, Lutein နဲ ့ Beta Carotene ၾကြယ္၀တာေတြက မ်က္စိအားေကာင္းေစပါတယ္။ ငါးၾကီးဆီ၊ သေဘၤာသီး၊ ေထာပါတ္၊ ဖရံုု၊ တရုုတ္ဆီးသီး နဲ ့ စပ်စ္သီးမ်ားမ်ားစားေပးပါ။ ၀ါတဲ့၊ နီတဲ့ သစ္သီးမ်ားမ်ား စားရမယ္။ မုုန္လာဥနီထဲမွာ မ်က္စိအားေကာင္းေစတဲ့ Beta Carotene ဆိုုတဲ့ဓါတ္ပါပါတယ္။ မုုန္လာဥနီမ်ားမ်ားစားပါ။ ေဖ်ာ္ရည္လဲလုုပ္ေသာက္ႏိုုင္ပါတယ္။ အာနိသင္ကေတာ့ အစိမ္းလိုုက္၀ါးစားတာေလာက္ဘယ္အရာမွမေကာင္းပါ။ အခြံမာသီးနဲ ့ငါးအဆီမွာ Omega 3 ဆိုုတဲ့ဓါတ္ပါပါ တယ္။ Omega 3 ကအသက္အရြယ္ေၾကာင့္ျဖစ္ တဲ့မ်က္စိမွုုန္တာအတြက္ အလြန္ေကာင္းပါတယ္။ ဘယ္ရီသီးေတြက ေသြးလည္ပတ္မွုုကိုု အားေကာင္း ေစပါတယ္။ မ်က္စိေသြးေလွ်ာက္မွုုက ပါ၀ါက်ေစ ႏိုုင္ ပါတယ္။ ပါ၀ါသမားေတြေရွာင္ရမွာက ခ်ိဳတာေတြျဖစ္ပါ တယ္။ သၾကားဓါတ္က အျမင္လႊာကိုုပိုုမိုုပ်က္စီး ေစပါတယ္။ ထိုု ့ေၾကာင့္အဆာေျပမုုန့္ပဲသေရစာ၊ ဆီေၾကာ္စာ၊ အာလူးေၾကာ္၊ ကြတ္ကီးအစရွိသည္မ်ားကိုု ေရွာင္ပါ။ ေဆးလိပ္၊ အရက္ကိုုလံုုး၀မေသာက္ပါနဲ ့။

မ်က္စိပါ၀ါက်ေစတဲ့အိမ္သံုုးနည္းကေတာ့ သခြားသီး ကပ္ေပးတာျဖစ္ပါတယ္။ ညအိပ္ခါနီးတိုုင္း ေရခဲေသတၱာ အတြင္းထည့္ထားတဲ့ သခြားသီးကိုုပါးပါးလွီးျပီး မ်က္လံုုးေပၚတင္အိပ္ပါ။ ေအးတဲ့ဓါတ္က မ်က္စိၾကြက္သား ေျပေလ်ာ့ေစျပီးမနက္ပိုုင္း အိပ္ရာထခ်ိန္တြင္ မ်က္လံုုးကိုုၾကည္လင္ေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အႏွစ္ခ်ဳပ္ဆိုုရေသာ္ မ်က္စိအားေကာင္းေစရန္ အစားအေသာက္ အေရြးခ်ယ္တတ္ရမွာျဖစ္ျပီး မ်က္စိေလ့က်င့္ခန္း ပံုုမွန္လုုပ္ေပးဖိုု ့ျဖစ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ေန့စဥ္ၾကက္ဥတစ္လံဳး၊ ခ်ဥ္ေသာသစ္သီးတစ္မ်ိဳးမ်ိဳး (သံပုုရာသီး၊ လိေမၼာ္သီး၊ ေရွာက္သီး)၊ မုုန္လာဥနီတစ္ေတာင့္ႏွင့္ စပ်စ္သီးတစ္တြဲစား ေပးျခင္းဟာ မ်က္စိပါ၀ါကိုုသိသိသာသာ က်ဆင္းလာတာေတြ ့ရမွာျဖစ္ပါတယ္။

Credit :: ေဒါက္တာေအးမင္းထူး

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: