Leave a comment

အာရႉရာေန႔အေၾကာင္း သိေကာင္းစရာမ်ား


မုဟရ္ရမ္လျမတ္ဟာ ဟစ္ဂ်္ရီျပကၡဒိန္ရဲ႕ ႏွစ္သစ္ကူးလ ျဖစ္ပါတယ္။ အတိတ္ေခတ္အာရဗ္တို႔ရဲ႕ ျမင့္ျမတ္တဲ့ လႀကီးေလးလအနက္ တစ္လအပါအဝင္ျဖစ္ပါတယ္။ ထိုေလးလရဲ႕ ျမင့္ျမတ္မႈကို ကုရ္အာန္ကလည္း အတည္ျပဳ ေဖာ္ျပပါတယ္။
{ إِنَّ عِدَّةَ الشُّهُورِ عِنْدَ اللَّهِ اثْنَا عَشَرَ شَهْرًا فِي كِتَابِ اللَّهِ يَوْمَ خَلَقَ السَّمَوَاتِ وَالأَرْضَ مِنْهَا أَرْبَعَةٌ حُرُمٌ ذَلِكَ الدِّينُ الْقَيِّمُ فَلا تَظْلِمُوا فِيهِنَّ أَنْفُسَكُمْ ..} الآية [36 سورة التوبة ].
အဲဒီလႀကီးေလးလကေတာ့ 1ဇုလ္ကအ္ဒါ၊ 2ဇုလ္ဟစ္ဂ်ဟ္ 3မုဟရ္ရမ္ 4ရဂ်ဗ္တို႔ျဖစ္ၾကေၾကာင္း ဟဒီးစ္ေတာ္က ေဖာ္ျပပါတယ္။
عَنِ ابْنِ أَبِي بَكْرَةَ، عَنْ أَبِي بَكْرَةَ ـ رضى الله عنه ـ عَنِ النَّبِيِّ صلى الله عليه وسلم قَالَ ‏”‏ الزَّمَانُ قَدِ اسْتَدَارَ كَهَيْئَتِهِ يَوْمَ خَلَقَ اللَّهُ السَّمَوَاتِ وَالأَرْضَ، السَّنَةُ اثْنَا عَشَرَ شَهْرًا، مِنْهَا أَرْبَعَةٌ حُرُمٌ، ثَلاَثٌ مُتَوَالِيَاتٌ ذُو الْقَعْدَةِ وَذُو الْحِجَّةِ وَالْمُحَرَّمُ، وَرَجَبُ مُضَرَ الَّذِي بَيْنَ جُمَادَى وَشَعْبَانَ”
ေဖာ္ျပခဲ့ၿပီးတဲ့ ကုရ္အာန္ အာယတ္ 9: 36 မွာ
فَلا تَظْلِمُوا فِيهِنَّ أَنْفُسَكُمْ
ဆိုတာက ထိုလတို႔မွာ အျပစ္ဂိုနာဟ္မ်ားကို အထူးေရွာင္ၾကဥ္ဖို႔ တားျမစ္ခ်က္ ျဖစ္ပါတယ္။
ဆြဟာဘာႀကီး အိဗ္ေန႔ အဗ္ဗားစ္နဲ႔ ကတာဒါ သခင္တို႔ကလည္း ထုိလေတြမွာ ဂိုနာဟ္အျပစ္ဟာ ႀကီးမားလွေၾကာင္း ထိုအာယတ္ျဖင့္ ေထာက္ျပၾကပါတယ္။
တဖ္စီရ္ အိဗ္ေန႔ကစီရ္က်မ္းမွာ ထိုအာယတ္ကို ဖြင့္ဆိုရာမွာ-
မလာအိကာေပါင္းမ်ားစြာ ဖန္ဆင္းထားေပမဲ့ မလာေအကာအခ်ိဳ႕ကိုသာ ေစတမန္ရာထူး ခ်ီးျမႇင့္တယ္။ လူသားေပါင္းမ်ားစြာ မွာ အခ်ိဳ႕ကိုသာ နဗီအျဖစ္ ခ်ီးျမႇင့္တယ္။ စကားတကာမွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ရဲ႕ ဇိကိရ္ကို ၄င္း၊ က်မ္းတကာတြင္ ကုရ္အာန္ကို ၄င္း၊ညဥ့္တကာတြင္ လိုင္းလသုလ္ ကဒရ္ကို၄င္း၊ေန႔တကာေန႔တြင္ ဂၽြမၼအာေန႔ကို၄င္း၊ လတကာတြင္ ရမ္ဒြါန္ ႏွင့္ လႀကီး ေလးလကို၄င္း အထူးေရြးခ်ယ္ထားတယ္။ ထိုအခ်ိန္ကာလေတြကို ဂုဏ္ေပးဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္ လို႔ ေရးသားဖြင့္ဆိုပါတယ္။

ဆယ္ရက္အခါေတာ္ သုံးပါး
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
“كانوا يعظمون (أي السلف) ثلاث عشرات: العشر الأخير من رمضان والعشر الأول من ذي الحجة والعشر الأول من محرم”. (لطائف المعارف لابن رجب).
ေရွး စလဖ္ဖု ဆြာေလ့ဟီန္တို႔ အေလးအျမတ္ျပဳခဲ့တဲ့ ဆယ္ရက္ သုံးပါးရွိပါတယ္။
1 ရမ္ဒြါန္လရဲ႕ ေနာက္ဆုံး ဆယ္ရက္
2 ဇုလ္ဟဂ်္လရဲ႕ ပထမ ဆယ္ရက္
3 မုဟရ္ရမ္လရဲ႕ ပထမ ဆယ္ရက္ တို႔ ျဖစ္ၾကပါတယ္။ (အိဗ္ေန႔ရဂ်ဘ္ ဟမ္ဘလီ- လတြေအ့ဖုလ္ မအာရစ္ဖ္က်မ္း)

အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ လေတာ္
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
မုဟရ္ရမ္ လျမတ္ကို ဟဒီးစ္တို႔ မွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမင္၏ လေတာ္ شَهْرُ اللَّهِ လို႔ အမည္ေပးထားပါတယ္။
عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ : قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَفْضَلُ الصِّيَامِ بَعْدَ رَمَضَانَ شَهْرُ اللَّهِ الْمُحَرَّمُ وأفضل الصلاة بعد الفريضة صلاة الليل ” رواه مسلم
ရုိးရာအခါပြဲ ေန႔
~~~~~~~~~~~~
အစၥလာမ္မတိုင္မီက မကၠာဟ္ၿမိဳ႕မွာ كِسْوَةُ الكعبة လို႔ေခၚတဲ့ ကအ္ဘာရဲ႕ ဂိလားဖ္ လဲလွယ္ပြဲ အခမ္းအနားကို စည္ကား သိုက္ၿမိဳက္စြာ က်င္းပၾကတယ္။ ဂိလားဖ္ကို လွည့္လည္ပြဲ လုပ္ၾကတယ္။ လူႀကီးသူမေတြက ရုိဇာထားၾကၿပီး လူငယ္ေတြ က အဝတ္အစားအသစ္ေတြ ဝတ္ၿပီး ေပ်ာ္ပြဲေတြ လုပ္ၾကတယ္။ မုဟရ္ရမ္ ဆယ္ရက္ေန႔မွာ က်င္းပတာပါ။ ကိုယ္ေတာ္က ထိုေန႔မွာ ရုိဇာထားပါတယ္။ (အစၥလာမ္ဦးပိုင္း အခ်ိန္က အဲဒီေန႔ ရုိဇာထားျခင္း ဖရဇ္ လို႔ေတာင္သတ္မွတ္ျပဌာန္းခဲ့ ပါတယ္။ ) ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ ႂကြျမန္းလာေတာ္မမူအခ်ိန္က မဒီနာမွာလည္း ထိုေန႔ကို အီးဒ္ပြဲသဖြယ္ ျပဳလုပ္ခဲ့ေၾကာင္း ဟဒီးစ္ေတြမွာ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။
عَنْ عَائِشَةَ رضي الله عنها أنها قالتْ: (إنَّ قُرَيْشًا كَانَتْ تَصُومُ يَوْمَ عَاشُورَاءَ فِي الْجَاهِلِيَّةِ) رواه الشيخان, وعَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ رضي الله عنه قَالَ (قَدِمَ النَّبِيُّ صلى الله عليه وسلم الْمَدِينَةَ، فَرَأَى الْيَهُودَ تَصُومُ يَوْمَ عَاشُورَاءَ) رواه الشيخان, وعن أبي موسى الأشعري رضي الله عنه قال: (كَانَ يَوْمُ عَاشُورَاءَ تُعظِّمُهُ وتَعُدُّهُ الْيَهُودُ عِيدًا) رواه الشيخان, وعَنْ عَائِشَةَ رضي الله عنها أنها قالتْ: (وَكَانَ يَوْمًا تُسْتَرُ فِيهِ الْكَعْبَةُ) رواه البخاري

عَنْ عَائِشَةَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهَا قَالَتْ: كَانُوا يَصُومُونَ عَاشُورَاءَ قَبْلَ أَنْ يُفْرَضَ رَمَضَانُ، وَكَانَ يَوْمًا تُسْتَرُ فِيهِ الكَعْبَة
رواه البخارى 1515

عَنْ أَبِى مُوسَى – رضى الله عنه – قَالَ كَانَ أَهْلُ خَيْبَرَ يَصُومُونَ يَوْمَ عَاشُورَاءَ يَتَّخِذُونَهُ عِيدًا وَيُلْبِسُونَ نِسَاءَهُمْ فِيهِ حُلِيَّهُمْ وَشَارَتَهُمْ.
رواه مسلم (1131)

အရႈရာေန႔၏ အမည္မ်ား
~~~~~~~~~~~~~~~~~
အရႈရာေန႔ ကို ေယာင္းမု ဆြာေလ့ဟ္ يَوْمٌ صَالِحٌ (သန္႔စင္မြန္ျမတ္ေသာေန႔) လို႔ ဟဒီးစ္တို႔က ေဖာ္ျပပါတယ္။
عَنْ ابْنِ عَبَّاسٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا قَالَ ( قَدِمَ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ الْمَدِينَةَ فَرَأَى الْيَهُودَ تَصُومُ يَوْمَ عَاشُورَاءَ فَقَالَ مَا هَذَا قَالُوا هَذَا يَوْمٌ صَالِحٌ هَذَا يَوْمٌ نَجَّى اللَّهُ بَنِي إِسْرَائِيلَ مِنْ عَدُوِّهِمْ فَصَامَهُ مُوسَى ، قَالَ فَأَنَا أَحَقُّ بِمُوسَى مِنْكُمْ فَصَامَهُ وَأَمَرَ بِصِيَامِهِ ) [ رواه البخاري 1865 ].
((ေယာင္းမု အဇြီးမ္) ႀကီးက်ယ္ ျမင့္ျမတ္ေသာေန႔ يَوْمٌ عَظِيم လို႔လည္း ေဖာ္ျပထားပါတယ္။
هَذَا يَوْمٌ عَظِيمٌ أَنْجَى اللَّهُ فِيهِ مُوسَى وَقَوْمَهُ

အဘယ္ၾကာင့္ အာရႉရာ ေခၚရသနည္း
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
အာရႉရာေန႔ ရဲ႕ ေန႔ရက္အမွန္က မုဟရ္ရမ္ 9ရက္လား၊ 10ရက္ေန႔လား၊ 11 ရက္ေန႔လား ဆိုတာ ဆြဟာဘာႀကီးမ်ားနဲ႔ ပညာရွင္တို႔ၾကားမွာ အျမင္ကြဲျပားမႈ ရွိပါတယ္။ အာရႉရာ ဆိုတဲ့ ေဝါဟာရက အရဘီဂဏန္း 10 ( အရွ္ရ) ကဆင္းသက္တယ္ဆိုတာေတာ့ အားလုံးက လက္ခံၾကပါတယ္။
ပညာရွင္အမ်ားစုကေတာ့ မုဟရ္ရမ္လ 10 ရက္ေန႔မို႔ “အရွ္ရာ” ကေန “အာရႉရာ” ျဖစ္လာရတယ္လို႔ ယူဆၾကတယ္။ အခ်ိဳ႕ ပညာရွင္ေတြက ထိုတစ္ဆယ္ဟာ နဘီ 10 ပါးရဲ႕ အျဖစ္အပ်က္ ဆယ္ခုကို ရည္ညႊန္းတယ္၊ အခ်ိဳ႕ပညာရွင္ေတြက အစၥလာမ္ရဲ႕ ျမင့္ျမတ္တဲ့ အခ်ိန္ကာလ 10 ခုကို ရည္ညႊန္းတယ္လို႔ ဖြင့္ဆိုၾကပါတယ္။

အာရႉရာဆြိယာမ္
~~~~~~~~~~~~~
ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီး မဒီနာ ေရႊၿမိဳ႕ေတာ္ကို စတင္ေရာက္ရွိလာတဲ့ ႏွစ္မွာ ကိုယ္ေတာ္ဟာ လစဥ္သုံးရက္နဲအာရႉရာေန႔႔ ဆြိယာမ္ေစာင့္ျခင္းကို ဖရဇ္အျဖစ္ျပဌာန္းေတာ္မူခဲ့တယ္။
” كَانَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَصُومُ تِسْعَ ذِي الْحِجَّةِ وَيَوْمَ عَاشُورَاءَ وَثَلَاثَةَ أَيَّامٍ مِنْ كُلِّ شَهْرٍ أَوَّلَ اثْنَيْنِ مِنْ الشَّهْرِ وَخَمِيسَيْنِ ” .
قلت : هذا إسناد صحيح رجاله كلهم ثقات .
وللحديث لفظ آخر ؛ أخرجه الإمام أحمد في ( مسنده ) ( 22334 ) ط / الرسالة ، وأبو داود في ( سننه ) ( 2437 )
أخرج النسائي في ( الكبرى ) ( 2/135 ) وفي ( الصغرى ) ( 2418 )
ရမ္ဒြါန္လ ရဲ႕ ရုိဇာကို ျပဌာန္းၿပီးေနာက္မွာေတာ့ ရုိဇာထားလိုက ထားႏိုင္တယ္ လို႔ မိန္႔လိုက္ပါတယ္။ ထိုေန႔မွာ ဆြိယာမ္ေစာင့္ျခင္း မြတ္စ္သဟဗ္ ျဖစ္ပါတယ္။
عَنْ عَائِشَةَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهَا قَالَتْ : كَانَتْ قُرَيْشٌ تَصُومُ عَاشُورَاءَ فِي الْجَاهِلِيَّةِ وَكَانَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَصُومُهُ فَلَمَّا هَاجَرَ إِلَى الْمَدِينَةِ صَامَهُ وَأَمَرَ بِصِيَامِهِ فَلَمَّا فُرِضَ شَهْرُ رَمَضَانَ قَالَ : ( مَنْ شَاءَ صَامَهُ وَمَنْ شَاءَ تَرَكَهُ ) .
رواه البخاري ( 1794 ) ومسلم ( 1125 )
အာရႉရာေန႔မွာ ဆြိယာမ္ေစာင့္ျခင္းျဖင့္ ယခင္တစ္ႏွစ္က အျပစ္မ်ား ခြင့္လႊတ္ခ်မ္းသာရဖို႔ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထံပါးမွာ ငါကိုယ္ေတာ္ ေမၽွာ္ကိုးေၾကာင္း ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ မိန္႔ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
صِيَامُ يَوْمِ عَاشُورَاءَ إِنِّي أَحْتَسِبُ عَلَى اللَّهِ أَنْ يُكَفِّرَ السَّنَةَ الَّتِي قَبْله
အျပစ္ေတြ ခြင့္လႊတ္မယ္ဆိုတာက ဂိုနာဟ္အေသးစားမ်ားကိုသာ ဆိုလိုေၾကာင္း ဂိုနာဟ္အႀကီးစားမမ်ား ကေတာ့ ေလၽွာ့ေပါ့ေပးျခင္းကိုသာ ေမၽွာ္လင့္စရာ ရွိေၾကာငိး အိမာမ္နဝဝီက ထိုဟဒီးစ္ကို အက်ယ္ဖြင့္ဆိုရာ မွာ ေရးသားပါတယ္။
قال الإمام النووي رحمه الله : : صَوْمُ يَوْمِ عَرَفَةَ كَفَّارَةُ سَنَتَيْنِ , وَيَوْمُ عَاشُورَاءَ كَفَّارَةُ سَنَةٍ , وَإِذَا وَافَقَ تَأْمِينُهُ تَأْمِينَ الْمَلائِكَةِ غُفِرَ لَهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِهِ . .. كُلَّ وَاحِدٍ مِنْ هَذِهِ الْمَذْكُورَاتِ صَالِحٌ لِلتَّكْفِيرِ فَإِنْ وَجَدَ مَا يُكَفِّرُهُ مِنْ الصَّغَائِرِ كَفَّرَهُ , وَإِنْ لَمْ يُصَادِفْ صَغِيرَةً وَلا كَبِيرَةً كُتِبَتْ بِهِ حَسَنَاتٌ وَرُفِعَتْ لَهُ بِهِ دَرَجَاتٌ , .. وَإِنْ صَادَفَ كَبِيرَةً أَوْ كَبَائِرَ وَلَمْ يُصَادِفْ صَغَائِرَ , رَجَوْنَا أَنْ تُخَفِّفَ مِنْ الْكَبَائِرِ [المجموع شرح المهذب ج6 صوم يوم عرفة ]

ရမ္ဒြါန္ရုိဇာရဲ႕ေနာက္မွာ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္က ဦးစားအေပးဆုံး ဆြိယာမ္မွာ အာရႉရာရဲ႕ ဆြိယာမ္ ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း ဟဒီးစ္က်မ္းတို႔မွာ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။
عَنْ ابْنِ عَبَّاسٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا قَالَ : “مَا رَأَيْتُ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَتَحَرَّى صِيَامَ يَوْمٍ فَضَّلَهُ عَلَى غَيْرِهِ إِلّا هَذَا الْيَوْمَ يَوْمَ عَاشُورَاءَ وَهَذَا الشَّهْرَ يَعْنِي شَهْرَ رَمَضَانَ ” [ رواه البخاري 1867 ]

သာစူအာ နဲ႔ အာရႉရာ تَاسُوعَاءُ ☆عَاشُورَاءَ
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
သာစူအာ ဆိုတာက မုဟရ္ရမ္လ ကိုးရက္ေန႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုးရက္ေန နဲ႔ ဆယ္ရက္ေန႔တို႔ တြဲဆက္ၿပီး႔ ဆြိယာမ္ေစာင့္ျခင္းဟာ မြတ္စ္သဟဘ္ ျဖစ္ပါတယ္။

قال النووي رحمه الله : عَاشُورَاءُ وَتَاسُوعَاءُ اسْمَانِ مَمْدُودَانِ , هَذَا هُوَ الْمَشْهُورُ فِي كُتُبِ اللُّغَةِ قَالَ أَصْحَابُنَا : عَاشُورَاءُ هُوَ الْيَوْمُ الْعَاشِرُ مِنْ الْمُحَرَّمِ , وَتَاسُوعَاءُ هُوَ التَّاسِعُ مِنْهُ هَذَا مَذْهَبُنَا , وَبِهِ قَالَ جُمْهُورُ الْعُلَمَاءِ ، .. وَهُوَ ظَاهِرُ الأَحَادِيثِ وَمُقْتَضَى إطْلاقِ اللَّفْظِ , وَهُوَ الْمَعْرُوفُ عِنْدَ أَهْلِ اللُّغَةِ . [المجموع]
ကိုးရက္နဲ႔ ဆယ္ရက္ အဘယ္ေၾကာင့္ ႏွစ္ရက္ ရုိဇာ ထားသင့္ေၾကာင္းကို အိမာမ္နဝဝီက အက်ယ္ရွင္းလင္း ေရးသား ခဲ့ပါေသးတယ္။
قال النووي رحمه الله : ذَكَرَ الْعُلَمَاءُ مِنْ أَصْحَابِنَا وَغَيْرِهِمْ فِي حِكْمَةِ اسْتِحْبَابِ صَوْمِ تَاسُوعَاءَ أَوْجُهًا : أَحَدُهَا: أَنَّ الْمُرَادَ مِنْهُ مُخَالَفَةُ الْيَهُودِ فِي اقْتِصَارِهِمْ عَلَى الْعَاشِرِ , وَهُوَ مَرْوِيٌّ عَنْ ابْنِ عَبَّاسٍ .. الثَّانِي : أَنَّ الْمُرَادَ بِهِ وَصْلُ يَوْمِ عَاشُورَاءَ بِصَوْمٍ , كَمَا نَهَى أَنْ يُصَامَ يَوْمُ الْجُمُعَةِ وَحْدَهُ , ذَكَرَهُمَا الْخَطَّابِيُّ وَآخَرُونَ . الثَّالِثَ: الاحْتِيَاطُ فِي صَوْمِ الْعَاشِرِ خَشْيَةَ نَقْصِ الْهِلالِ , وَوُقُوعِ غَلَطٍ فَيَكُونُ التَّاسِعُ فِي الْعَدَدِ هُوَ الْعَاشِرُ فِي نَفْسِ الأَمْرِ . انتهى
خَالِفُوا الْيَهُودَ وَصُومُوا التَّاسِعَ وَالْعَاشِر
လာမဲ့ႏွစ္မွာ ငါကိုယ္ေတာ္ ကိုးရက္ေန႔ ဆြိယာမ္ေစာင့္မယ္လို႔ မိန္႔ခဲ့ၿပီး ေနာက္ႏွစ္မေရာက္ခင္ပဲ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ ဝဖားသ္ျပဳေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ : ” فَإِذَا كَانَ الْعَامُ الْمُقْبِلُ إِنْ شَاءَ اللَّهُ ، صُمْنَا الْيَوْمَ التَّاسِعَ ” ، قَالَ : فَلَمْ يَأْتِ الْعَامُ الْمُقْبِلُ ، حَتَّى تُوُفِّيَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ .
مسلم (كتاب الصيام ح 2266-2267)
وأخرجه أبو داود (كتاب الصيام – باب ما روي أن عاشوراء اليوم التاسع ح 2445)
و أخرجه ابن ماجه كتاب الصيام – باب صيام يوم عاشوراء ح 1736

မိသားစုအတြက္ ေဖာေဖာသီသီသုံးစြဲျခင္း
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
အစၥလာမ္ မတိုင္မီ အတိတ္ေခတ္အခါ ကတည္းက အာရႉရာေန႔မွာ အာရဗ္တို႔ဟာ အီးဒ္ေန႔သဖြယ္ ပြဲလမ္းဆင္ႏႊဲ ခဲ့ၾကတယ္။ ဝတ္ေကာင္းစားလွမ်ား ဝတ္ဆင္ၾကတယ္။ အစားေသာက္မ်ား ေကာင္းစြာ စီမံခ်က္ျပဳတ္ စားေသာက္ ၾကတယ္။ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီး မဒီနာေရာက္ၿပီး ႏွစ္ႏွစ္အၾကာမွာေတာ့ ေနာ္ရူးဇ္နဲ႔ ေမ့ဟ္ရဂ်ာန္ ဆိုတဲ့ သူတို႔ရဲ႕ အီးဒ္ႏွစ္အီးဒ္အစား အီဒုလ္ ဖိတြိရ္နဲ႔ အီဒုလ္ အဒြ္ဟာဆိုတဲ့ ႏွစ္အီးဒ္နဲ႔ အစားထိုးေပးလိုက္တယ္။ ဒါေပမဲ့ အာရႉရာေန႔မွာ မိသားစုအတြက္ ေဖာေဖာသီသီသုံးစြဲမယ္ဆိုရင္ ထိုသူရဲ႕ တစ္ႏွစ္တာလုံး ေခ်ာင္လည္မႈ ရမယ္လို႔ မိန္႔ခဲ့ပါတယ္။
مَنْ وَسَّعَ عَلَى أَهْلِهِ يَوْمَ عَاشُورَاءَ وَسَّعَ اللَّهُ عَلَيْهِ سَائِرَ السَّنَةِ
رواه البيهقي في الشعب (3/365) والطبراني في المعجم الأوسط (9302)، والكبير (10007)
ဒီဟဒီးစ္နဲ႔ပါတ္သက္ၿပီး ဟဒီးစ္ပညာရွင္မ်ားၾကားမွာ အႀကီးအက်ယ္သေဘာကြဲလြဲၾကပါတယ္။ အခ်ိဳ႕က ဆြဟီး လို႔ဆိုၿပီး အခ်ိဳ႕က ေမာင္ဒူးဟ္ လုပ္ၾကံဟဒီးစ္လို႔ေတာင္ ဆိုၾကပါတယ္။
ဒီဟဒီးစ္ကိုေထာက္ၿပီး အာရႉရာေန႔မွာ ရုိဇာမထားရလို႔ ေျပာခြင့္ မရွိပါဘူး။ ေခ်ာင္ေခ်ာင္လည္လည္ ေဖာေဖာသီသီ သုံးစြဲျခင္းနဲ႔ ဆြိယာမ္ဟာ ဆန္႔က်င္ဘက္ မဟုတ္ပါဘူး။
ဒါ့အျပင္ ေဖာေဖာသီသီသုံးစြဲပါ ဆိုတာ အီးဒ္ပြဲ လုပ္ပါ ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္လည္း မဟုတ္ပါဘူး။

ဆူဖီတို႔အျမင္
~~~~~~~~~
ဆူဖီတို႔က အာရႉရာ ဆိုတာ “အိုင္းေရွ႕ႏူရ္” (ႏူရ္မွာ ေမြ႕ေပ်ာ္ျခင္း)လို႔ ဆိုမိန္႔ၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ထိုေန႔မွာ ေကာင္းမႈ   ေကာင္းရာေတြ ပိုမိုလုပ္ၾကတယ္။ ထိုေန႔ဟာ အိမာမ္ဟိုစိုင္သခင္ရဲ႕ ရွဟာဒတ္ေန႔မို႔ အိမာမ္ဟိုစိုင္နဲ႔တကြ ရႈိ့ဟာဒါေအ့ ကရ္ဘာလာ တို႔အတြက္ အီဆြာေလ့ စဝါးဗ္ ပို႔ၾကတယ္။ အိမာမ္သခင္နဲ႔ မိသားစု ထိုေန႔မွာ ေရငတ္မႈ ေဝဒနာ ခံစား ခဲ့ရတာ ကို ျပန္ေျပာင္းအမွတ္ရၿပီး ေရ၊ ႏို႔ေအး စတဲ့ အလႉဒါနေတြ ျပဳ ၾကတယ္။ မိဘမဲ့မ်ားအေပၚ ေကာင္းမႈျပဳ ျခင္း မိဘမဲ့ကေလးတို႔ရဲ႕ ေခါင္းကို ပြတ္သပ္ကာ ကရုဏာသက္ေသာ စိတ္နဲ႔ ထိုရက္မွာ မိဘမဲ့ အျဖစ္ က်န္ရစ္ခဲ့ရွာတဲ့ အိမာမ္ ဇိုင္ႏုလ္အာေဘဒီန္နဲ႔ ဇိုင္နဘ္သခင္မတို႔အား ေမတၱာပို႔ ဆုေတာင္းၾကတယ္။ ကိုယ္တိုင္က ရုိဇာထားၿပီး မိသားစုကို   ေခ်ာင္ေခ်ာင္လည္လည္ေကၽြးေမြးကာ ထိုသခင္မ်ားကို ေအာက္ေမ့သတိရၾကတယ္။

အိမာမ္ဟြတ္စိုင္န္၏ ရွဟာဒတ္ေန႔
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
အာရႉရာေန႔ဆိုင္ရာ အထက္မွာ တင္ျပခဲ့တာေတြက ဟစ္ဂ်ရီ 61ခုႏွစ္ မတိုင္မီထိ အစၥလာမ့္အရွိတရား အမွန္မ်ား ျဖစ္ပါတယ္။ AD 680 ေအာက္တိုဘာ 10 ရက္ေန႔ ဟစ္ဂ်ရီ 61ခုႏွစ္စ စျခင္း   မုဟရ္ရမ္လ 10ရက္ေန႔ မြန္ျမတ္တဲ့ အာရႉရာေန႔မွာ ေပ်ာ္ရမဲ့အစား ရင္ထုမနာ ျဖစ္ရတဲ့ အျဖစ္ႀကီး တစ္ခုျဖစ္ပြားခဲ့ပါတယ္။  မင္းဆိုးမင္းညစ္ ယဇီးဒ္ ရဲ႕ လက္ပါးေစတို႔ေၾကာင့္ အိမာမ္ဟြတ္စိုင္သခင္နဲ႔ မိသားစုဝင္ 72 ပါး ေသြးေျမက် ရွဟီးဒ္ ျဖစ္ခဲ့ ရပါတယ္။ ေနမေကာင္းလို႔ အိပ္ယာထဲလဲေနတဲ့ သားေတာ္ေလး အိမာမ္ဇိုင္ႏြလ္အာေဘဒီန္နဲ႔ သခင့္ကို ခ်ီပိုးေထြးပိုက္ ျပဳစုေနတဲ့ (အိမာမ္ဟိုစိုင္ရဲ႕) ႏွမေတာ္ ဇိုင္နဘ္သခင္မတို႔ႏွစ္ဦးတည္းသာ အသက္ရွင္က်န္ရစ္ခဲ့ပါတယ္။
အိမာမ္ဟြတ္စိုင္သခင္ ရွဟီးဒ္ျဖစ္ခဲ့ရာ ေအာက္တိုဘာလ 10 ရက္၊ မုဟရ္ရမ္လ 10ရက္ အဆြရ္အၿပီး အခ်ိန္ကေတာ့ ကမၻာတစ္ခုလုံးရဲ႕ အမည္းေမွာင္ဆုံး အခ်ိန္ပါ။

قتل حسین اصل میں مرگ یزید هے
اسلام زنده هوتا هے هر کربلا کے بعد

(ဒီကေန႔ 2016ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာ 10 ရက္ေန႔ဟာ ခရစ္ ျပကၡဒိန္အရ အိမာမ္ဟိုစိုင္ရဲ႕ ရွဟာဒတ္ေန႔ပါ။ ဟစ္ဂ်္ရီျပကၡဒိန္အရေတာ့ ကမၻာႏိုင္ငံအမ်ားစုမွာ မနက္ျဖန္ဟာ မုဟရ္ရမ္ 10 ရက္ အာရႉရာေန႔ပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဒီႏွစ္ဟာ ဟစ္ဂ်ရီနဲ႔ ခရစ္ ျပကၡဒိန္တို႔ အနီးစပ္ဆုံး ေရာက္ရာႏွစ္မို႔ ထူးျခားလွပါတယ္။)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: