Leave a comment

ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ေနာက္ဆံုးေန႔မ်ား႐ုပ္ရွင္ကို ဘာေၾကာင့္ ႐ိုက္ကူး ခ်င္ရ ပါ သနည္း

Written by:
ေျမနီသစၥာ
ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းျပတုိက္အတြင္းရွိ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေနအိမ္ႏွင့္ ၿခံသန္႔ရွင္းေရးျပဳလုပ္ေနသည့္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေၾကး႐ုပ္တုကုိ ေတြ႕ရစဥ္

ဤေမးခြန္းကို မိမိအားေမးသူသည္ အေမရိကန္သတင္းစာဆရာ ကယ္လန္မက္ကေလာ့ (Calum Mac Leod) ျဖစ္သည္။ သူသည္ လစဥ္ေစာင္ေရငါးသန္း ထုတ္ေ၀ ရေသာ USA Today ေခၚ ‘ယေန႔အေမရိကန္’ မဂၢဇင္းက အယ္ဒီတာျဖစ္သည္။ ပီကင္းမွာ သူ႐ုံးထိုင္သည္။ ယင္းမဂၢဇင္းက တ႐ုတ္ႏွင့္ အေရွ႕ေတာင္အာရွဌာနခြဲ တာ၀န္ ခံျဖစ္သည္။ ‘ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ ေနာက္ဆံုးေန႔မ်ား’ ႐ုပ္ရွင္အေၾကာင္းကို သူ႔မဂၢဇင္းတြင္ ထည့္သြင္းရန္ မိမိထံသို႔ ေရာက္လာျခင္းျဖစ္သည္။ သူႏွင့္ အတူ ျပည္ တြင္း ကဘာသာျပန္ အယ္ဒီတာျဖစ္သူ ျပည္ေထာင္စုသတင္းစာက ကိုထူးလြင္မ်ဳိးလည္း ပါသည္။ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ ေနာက္ဆံုးေန႔မ်ားကို ဘာေၾကာင့္ ႐ုပ္ရွင္ ႐ိုက္ ကူး ခ်င္ရပါသနည္းဟု ေမးလာပါသည္။

ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း လုပ္ၾကံခံရခ်ိန္ ၁၉-၇-၁၉၄၇ ေန႔ နံနက္ ၁၀ နာရီ ၃၇ မိနစ္က မိမိသည္ ဖခင္ႏွင့္အတူ သိမ္ႀကီးေစ်းမွာ စားကုန္ေသာက္ကုန္ ၀ယ္ေနခ်ိန္ျဖစ္၏။ နာရီ၀က္အတြင္းမွာပင္ သိမ္ႀကီးေစ်းအနီးရွိ ရန္ကုန္ေဆး႐ုံႀကီး (RGH) သို႔ အေလာင္းသယ္ကား ႏွစ္စီးေရာက္လာပါသည္။ မိနစ္ပိုင္းအတြင္းမွာပင္ လူတို႔သည္ ဟိုေျပး ဒီေျပးႏွင့္ သိမ္ႀကီးေစ်းတစ္၀ိုက္ ေဆာက္တည္ရာမရ ေရြ႕လ်ားေနၾက၏။ “သားေရ၊ ဗုိလ္ခ်ဳပ္တို႔ လုပ္ၾကံခံရလို႔တဲ့ အိမ္ျမန္ျမန္ျပန္မွ” ဟု ဖခင္ကေျပာ၏။ ဖခင္သည္ မိခင္ႏွင့္ အေၾကာင္းမပါမီက မႏၲေလးဘုရားႀကီးတိုက္က သံဃာေတာ္တစ္ပါး ျဖစ္၏။ ဗုဒၶ၏ဓမၼႏွင့္ ေလ်ာ္ညီစြာ သတိရွိသူျဖစ္၏။ သတိျဖင့္ေျပာေသာ ဖခင္စကားကို ၾကားနာရင္း လူေတြေျပးလႊား လႈပ္ရွားေနေသာျမင္ကြင္းသည္ ယေန႔ထက္တိုင္ မိမိျမင္ကြင္းထဲတြင္ စြဲထင္က်န္ရစ္ခဲ့၏။

၁၉၅၈ တြင္ ျမန္မာ့အလင္းသတင္းစာတိုက္သို႔ အလုပ္သင္သတင္းေထာက္အျဖစ္ မိမိေရာက္၏။ ျမန္မာ့အလင္းက မိမိကုိ သတင္းစာေက်ာင္းတြင္ ထားေပး၏။ ကထိက တစ္ဦးျဖစ္သူ ဆရာေမာင္ထင္ (ဦးထင္ဖတ္) သည္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းအေၾကာင္းကို သူပို႔ခ်တိုင္း ထည့္ေျပာ၏။ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းသည္ ဆရာေမာင္ထင္ ၏   ေက်းဇူး   ေၾကာင့္ မိမိအသိမွာစြဲေန၏။ မိမိ၏ သတင္းစာကန္႔ကူလက္လွည့္ ဆရာတစ္ဦးျဖစ္သူ ညအယ္ဒီတာ ဦးေသာင္းညြန္႔ (စာေရးဆရာ ေရႊပိန္ေသာင္း) ကို ဒီေလာက္ သိ စရာ မ်ား တဲ့ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းအေၾကာင္းကို ဘာေၾကာင့္႐ုပ္ရွင္မ႐ိုက္တာလဲဟု မိမိေမးမိသည္။

ဆရာ ေရႊပိန္ေသာင္းက မိမိကို အတန္ၾကာၾကည့္လ်က္ ျပံဳး၏။ ေျပာရဦးမည္။ ထိုအခ်ိန္က ဆရာသည္ (ညအယ္ဒီတာလုပ္လ်က္က) ေမွာ္ပီမႏွင္းစိန္ အပါအ၀င္ ၀တၳဳ ဇာတ္ ညႊန္း သံုးေလးပုဒ္ေရးၿပီးခဲ့ၿပီ။ ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္ၿပီးခဲ့ၿပီ။ ယင္းေၾကာင့္ မိမိသည္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းအေၾကာင္း ဘာေၾကာင့္ ႐ုပ္ရွင္မ႐ိုက္တာလဲ။ ဆရာ့လို ဗုိလ္ခ်ဳပ္ အေၾကာင္း ဗဟုသုတမ်ားမ်ားသိရွိတဲ့ သတင္းစာဆရာတစ္ဦးအေနနဲ႔ ဘာေၾကာင့္႐ုပ္ရွင္႐ိုက္ဖို႔ မေရးသားတာလဲ” ဟု ေမးလိုက္ျခင္းပင္။

“ျပႆနာက ဒီလုပ္ၾကံမႈမွာ မကင္းရာမကင္းေၾကာင္း ပုဂိၢဳလ္ေတြဟာ အႀကီးအကဲရာထူးရာခံေတြ ရေနၾကတယ္။ ေရးလို႔႐ိုက္လို႔ မျဖစ္ဘူး” ဟု ဆရာက နာမည္ေတြႏွင့္တကြ ရွင္းျပ၏။ မိမိတုန္လႈပ္သြား၏။ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ကိုသတ္ၿပီး နန္းတက္ခဲ့ၾကပါသလားဟု မိမိထိရွ နာက်င္သြား၏။ မိမိအခြင့္ရလွ်င္ ႐ုပ္ရွင္ျဖင့္ တစ္ေန႔တင္ျပႏုိင္ရန္ ကားထုတ္ မည္ဟု ဆံုးျဖတ္သတ္မွတ္လိုက္၏။

၁၉၆၁ ခု ဒီဇင္ဘာ ၁၃ ရက္တြင္ ကာကြယ္ေရး၀န္ႀကီး ရဲေဘာ္သံုးက်ိပ္၀င္ ဗုိလ္မွဴးေအာင္ႏွင့္အတူ ရွမ္းအေရွ႕ေျမာက္သို႔ သတင္းစာတုိက္တာ၀န္ျဖင့္ လိုက္ပါခြင့္ရ၏။ ကြမ္းလံုခ႐ိုင္ၿမိဳ႕ေတာ္ ဟိုပန္မွာ ႏွစ္ပတ္နီးပါးၾကာ၏။

ဤဗုိလ္ခ်ဳပ္၏ ၾကန္အင္လကၡဏာတုိ႔ကို ျပည္သူတုိ႔ သိအပ္၏။ မွတ္အပ္၏။ ေလ့လာပြားမ်ား အားထုတ္အပ္၏။ ယင္းတို႔ကို ပညာေပး၊ အသိေပး၊ ေဖ်ာ္ေျဖေပးႏိုင္ရန္ သတင္းနည္းပညာႏွင့္ ႐ုပ္ရွင္အတတ္ပညာတုိ႔ေပါင္းစပ္လ်က္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ ေနာက္ဆံုးေန႔မ်ားကို ႐ိုက္ကူးရျခင္းျဖစ္၏ . . . . .

၀န္ႀကီးဗိုလ္မွဴးေအာင္ႏွင့္အတူ စစ္ဘက္လက္ေထာက္အျဖစ္ႏွင့္ ဗုိလ္မွဴးထြန္းေရႊအမည္ရွိ တပ္မေတာ္အရာရွိတစ္ဦး ပါလာ၏။ အေၾကာင္းေပါင္းသင့္၍ ဗုိလ္မွဴး ထြန္းေရႊႏွင့္   ခဏခ်င္းရင္းႏွီး၏။ ဗုိလ္မွဴးထြန္းေရႊ (ႏွာေခါင္းထိပ္တြင္ ျပတ္ရွရိွ၍ ႏွာျပတ္ထြန္းေရႊဟု ေခၚ၏) ကား ႏွယ္ႏွယ္ရရမဟုတ္။ ဗုိလ္ခ်ဳပ္လုပ္ၾကံခံရ သည့္ အခ်ိန္ က ဗုိလ္ခ်ဳပ္အိမ္လံုျခံဳေရးကို ယူရသူ ဗုိလ္ႀကီးထြန္းေရႊပင္။ မိမိအဖို႔ အခ်ဳိရွာသကာေတြ႕ၿပီး ဗုိလ္မွဴးထြန္းေရႊဆီက ဗုိလ္ခ်ဳပ္တို႔လုပ္ၾကံခံရမႈႏွင့္ပတ္သက္၍ မိမိမသိ ထားေသး   ေသာ   အခ်က္အလက္ အေျမာက္အျမား သိလာရ၏။ တစ္ေန႔အေကာင္အထည္ေဖာ္မည့္ မိမိကုိ မီးထိုးေပးသကဲ့သုိ႔ပင္။

မၾကာမီ မိမိ၏မိတ္ေဆြ မင္းသားႀကီး ဦးထြန္းေ၀ႏွင့္ပတ္သက္၍ ဗုိလ္ခ်ဳပ္၏အပါးေတာ္ျမဲလုပ္ခဲ့သူ တကၠသိုလ္ေန၀င္း (ဗိုလ္ထြန္းလွ)ႏွင့္ ရင္းႏွီးခြင့္ရ၏။ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ဆုိင္ရာ မိမိမသိေသာ အခ်က္ခပ္မ်ားမ်ား သိလာရ၏။ ယခုအသက္ ၈၀ ရွိၿပီျဖစ္ေသာ ႐ုပ္ရွပ္ဒါ႐ိုက္တာ အကယ္ဒမီ ဦးထြန္းလိႈင္ (ဓာတ္ပံု) ဆီကလည္း ဗုိလ္ခ်ဳပ္လုပ္ၾကံမႈမွာ ဦးေစာႀကိဳးေပးခံရပံု ႐ိုက္ကူးထားသည့္ သတင္းကားအေၾကာင္း သိရွိရ၏။ ဇာတ္လမ္း႐ုပ္ရွင္ညႊန္မွဴး ဗုိလ္မွဴးမ်ဳိးျမင့္ ႐ိုက္ကူးခဲ့ျခင္းပင္။

၁၉၆၄ ၾသဂုတ္လတြင္ မိမိသည္ လွ်ဳိ႕၀ွက္သည္းဖိုမဂၢဇင္း၏ တုိက္ထိုင္စာတည္းျဖစ္လာ၏။ မႏၲေလး နမခက၀တၳဳလွမ္းေရးေသာ စာေရးဆရာ ခင္ေမာင္ေအး (မႏၲေလး) (ေနာင္-ဗုိလ္မွဴးႀကီး ခင္ေမာင္ေအးျဖစ္လာသူ)ႏွင့္ ရင္းႏွီးခြင့္ရ၏။ မႏၲေလးက ရန္ကုန္ဆင္းအလာ သံုး၊ ေလးရက္ဆံုရေလရာ ခင္ေမာင္ေအး (မႏၲေလး) ကား ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ကေတာ္ ေဒၚခင္ၾကည္၏တူအရင္း ဗုိလ္ခ်ဳပ္မကြယ္လြန္မီကတည္းက ဗုိလ္ခ်ဳပ္အိမ္မွာေနသူ။ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ႀကိဳက္ေသာ ထမင္းေၾကာ္ကို ဖြယ္ဖြယ္ရာရာ ခ်က္ျပဳတ္ျပင္ ဆင္   ေကြၽး တတ္သူ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္သမီးကေလး ႏွစ္ႏွစ္အရြယ္ မစု (ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္) ကို သီခ်င္းဆို ေခ်ာ့သိပ္ေပးရသူပင္။

ခင္ေမာင္ေအး (မႏၲေလး) ႏွင့္ ယေန႔ထိ ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ ၾကာ ခင္မင္ခဲ့ရာ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ သူ႔ဆီက အခ်က္အလက္ ၅၀ မက ရ၏။

ျမန္မာ့အလင္းတြင္ မိမိရွိစဥ္က ဆရာႀကီး ျမန္မာ့အလင္းဦးထင္ထံကလည္း အခ်က္အလက္တခ်ဳိ႕ရ၏။ မိမိ၏ ဆရာရင္း ျမန္မာ့အလင္း အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ ဦးစိုးေမာင္ (စာေရးဆရာ သာဂရငစိုး)၏ ခ်ီးျမႇင့္ဆက္သြယ္ေပးမႈျဖင့္ ဆရာသာဂရငစိုး၏ ငယ္သူငယ္ခ်င္း ႏုိင္ငံေတာ္၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ႏွင့္ ကာကြယ္ေရး၀န္ႀကီးျဖစ္ခဲ့သူ ဦးဗေဆြ (ထား၀ယ္)ဆီ ကလည္း ထိရွနာက်င္ဖြယ္ရာ ဗုိလ္ခ်ဳပ္၏ ေနာက္ဆံုးေန႔မ်ားအေၾကာင္းကို သိခဲ့ရ၏။ အလားတူပင္ မိမိတုိ႔ သတင္းစာေက်ာင္း ၏ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီး ၿဖစ္ေသာ ႏုိင္ငံေတာ္၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ေလးႀကိမ္ျဖစ္ဖူးသူ ဦးႏု (သခင္ႏု) ဆီကလည္း ဗုိလ္ခ်ဳပ္အေၾကာင္းေတြ အမ်ားအျပားသိခဲ့ရ၏။

မိမိဖခင္သည္ ေတာ္လွန္ေရးဗိသုကာ တစ္ဦးျဖစ္သူ မႏၲေလးသား သခင္ဗဟိန္းႏွင့္ ဆြမ္းခံရာက ရင္းႏွီးခဲ့ရာ သခင္ဗဟိန္းဆီက ဗုိလ္ခ်ဳပ္လုပ္ၾကံမခံရမီ ျမႇဳပ္ကြက္မ်ားပါ သိလာရသည္။

ဗုိလ္ခ်ဳပ္တြင္ အတုယူက်င့္ၾကံဖြယ္ ၾကန္အင္လကၡဏာမ်ား မ်ားစြာရွိ၏။ ဗုိလ္ခ်ဳပ္သည္ ႏိုင္ငံခ်စ္စိတ္၊ အမ်ဳိးသားခ်စ္စိတ္ျဖင့္ ႏုိင္ငံေရးတစ္ခုတည္းသာ လုပ္သူျဖစ္၏။ ႐ုိးသား ၏။ မွားလွ်င္၀န္ခံ၏။ ခံႏုိင္ရည္ ဇြဲသတိၱရွိ၏။ ထမင္းႏွစ္ျပားဖိုး၊ ဗယာေၾကာ္ႏွစ္ခုႏွင့္ နံနက္စာၿပီးသူျဖစ္၏။ အက်ပ္အတည္းအခက္အခဲကို အခြင့္အလမ္းျဖစ္ေအာင္ ၾကံေဆာင္ႏုိင္ သူျဖစ္၏။ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာကိုစြန္႔၍ ျပည္သူလူထုအက်ဳိး၊ ႏုိင္ငံ့အက်ဳိးကိုသာ ရြက္ေဆာင္၏။ ဒီမိုကေရစီက်င့္စဥ္တုိ႔ကို ျမတ္ႏိုးသူ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေအာင္   ေဆာင္ရြက္ခဲ့သူပင္။

ဤဗုိလ္ခ်ဳပ္၏ ၾကန္အင္လကၡဏာတုိ႔ကို ျပည္သူတုိ႔ သိအပ္၏။ မွတ္အပ္၏။ ေလ့လာပြားမ်ား အားထုတ္အပ္၏။ ယင္းတို႔ကို ပညာေပး၊ အသိေပး၊ ေဖ်ာ္ေျဖေပးႏိုင္ရန္ သ တင္း နည္းပညာႏွင့္ ႐ုပ္ရွင္အတတ္ပညာတုိ႔ေပါင္းစပ္လ်က္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ ေနာက္ဆံုးေန႔မ်ားကို ႐ိုက္ကူးရျခင္းျဖစ္၏။ ယင္းကို အေမရိကန္သတင္းစာ ဆရာ အား မိမိက ရွင္းျပလိုက္ေလသည္။ “မိမိ၏ ဤဗုိလ္ခ်ဳပ္႐ုပ္ရွင္ေၾကာင့္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ျမတ္ႏိုးဖြံ႕ၿဖိဳးေစလိုသည့္ ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီအေရးသည္ အမွန္တကယ္ ထြန္းကားျပန္႔ပြား လာမည္ဟု ယံုၾကည္ပါသလား” ဟု သတင္းစာဆရာ ကယ္လန္မက္ကေလာ့က တက္တက္ၾကြၾကြ ေမးလာေသာအခါတြင္   ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီေရး သည္   ေသခ်ာေပါက္ ဖြံ႕ၿဖိဳးထြန္းကားလာလိမ့္မည္ဟု ၾကည္ႏူး၀မ္းေျမာက္စြာပင္ မိမိေျဖၾကားလိုက္ပါေတာ့သည္။

– See more at:  http://news-eleven.com/opinion/

Leave a comment